advertentie:

Vattenfall E-scooter of Bohlt Bastard

Hier kunnen tips, vragen en oplossingen geplaatst worden die voor vrijwel elke scooter gelden.

Vattenfall E-scooter of Bohlt Bastard

Berichtdoor XYY op vr 09 aug 2019, 02:45

Heeft iemand ervaring met deze scooters? volgens mij zijn t dezelfde. ze hebben bij NUON/Vattenfall een aanbieding om deze scooter goedkoop aan te schaffen, t scheelt inderdaad hoop geld, maar ik vind de banden zo raar, lijkt me niet prettig rijden zeker niet in de bochten, dus heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand dat dit inderdaad dezelfde scooters zijn?
XYY
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: Vattenfall E-scooter of Bohlt Bastard

Berichtdoor MarkVL op di 13 aug 2019, 15:38

Ja, het is dezelfde scooter; wordt tevens als I-Cigo, Caigiees en Citycoco verkocht.
Ik heb 'm ook aangeschaft via Vattenfall ; die brede banden wennen snel, het maakt 'm superstabiel bij rechtdoor rijden en ik manoeuvreer er nu mee gelijk een fiets, bochten zijn echt geen probleem.
Het enige wat ik zou willen is dat 'ie wat sneller liep, hij is afgesteld op 25km/u en juist omdat 'ie zo stabiel op de weg ligt zou dat van mij echt wat harder mogen (ik rij ook motor wellicht dat ik hoge snelheden meer gewoon ben).
In Frankrijk wordt deze e-scooter verkocht met 2500W motor en een top van 70km/u! Het frame en ophanging kunnen het blijkbaar aan.
MarkVL
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor XYY op za 17 aug 2019, 19:26

MarkVL schreef:Ja, het is dezelfde scooter; wordt tevens als I-Cigo, Caigiees en Citycoco verkocht.
Ik heb 'm ook aangeschaft via Vattenfall ; die brede banden wennen snel, het maakt 'm superstabiel bij rechtdoor rijden en ik manoeuvreer er nu mee gelijk een fiets, bochten zijn echt geen probleem.
Het enige wat ik zou willen is dat 'ie wat sneller liep, hij is afgesteld op 25km/u en juist omdat 'ie zo stabiel op de weg ligt zou dat van mij echt wat harder mogen (ik rij ook motor wellicht dat ik hoge snelheden meer gewoon ben).
In Frankrijk wordt deze e-scooter verkocht met 2500W motor en een top van 70km/u! Het frame en ophanging kunnen het blijkbaar aan.

bedankt voor info, ik zag inderdaad die andere merknamen ook, lijkt allemaal uit China te komen, maar dan onder andere naam per produktie ofso,ook een paar varianten gezien, zoals 1tje met een lang/er voet bodemplaat gedeelte.Ik heb zelf ook motor gereden, maar was al tijdje geleden toen ik in 2011 een Govecs kocht, was van me laatste spaarcenten en 1e 5 jaar geen probleem, maar dan is accu op en nieuwe kost 900 euro incl en ook ging accu oplader stuk en deze koste ook 700 euro ja DAG das dan ff 1600 euro, daar koop je nu een nieuwe scooter voor. PS die accu oplader ging ook al in het 1e/ garantie jaar stuk dus dat is gemiddeld 1 x in de 5a6 jaar, het was wel een lood accu, maar nu wil ik dus eerst weten voordat ik weer een elektrische scooter koop, wat kan er allemaal stuk gaan en wat kost t, dus zit er ook een accu oplader in en zo ja wat kost deze nieuw+wat kost een accu en= dus levensduur+hoeveel kost een nieuwe elektro motor, want dat zijn de enige dingen die nmm(en ervaring) stuk kunnen gaan, en je veel geld kosten. Ik heb dit aan Nuon gevraagd en deze gaan t uitzoeken. Het kopen van zo`n scooter is geen probleem, ook de 1e jaren rijden niet en gratis he,maar dan als opeens alles tegelijk stuk gaat wat dan als t je 1a2 duizend euro kost, wordt je ni vrolijk van, misschien weet jij wat meer, zou ik graag willen weten, hoelang zo`n accu meegaat(aantal opladingen of klm) en zit er inderdaad een accu oplader in en wat kost die, als je t weet hoor ik t graag, anders moet ik nog ff op reactie van NUON wachten, want die gingen t uitzoeken...PSPS heb jij de actie radius van de accu getest? en klopt t met wat ze zeggen dat je qua afstand met1 oplading kan rijden? normaal wordt dit getest ZONDER berijder en als ze zeggen 35 km, dan is t meestal 20 met rijder/persoon gewicht zeg maar, dan kan ik hier ook rekening mee houden en evt die met grotere accu kopen
XYY
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor cleandriver op ma 19 aug 2019, 17:09

bij 45 km/u verbruik je 37 a 40 watt per km. dus als je het voltage en amperage weet van je scooter dan kun je deze twee met elkaar vermenigvuldigen en dan delen door 40, dat is dan je actieradius.
37 watt per km voor lithium en 40 watt per km voor lood. bij zomers weer.
Goedkoop E-scooter rijden? Koop een tweede hands en zet er nieuwe accu's in. Het is en blijft made in china.........
cleandriver
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Berichtdoor MarkVL op ma 09 sep 2019, 05:15

Hij is nu helemaal naar m'n zin; andere controller waardoor 'ie nou 41km/u loopt en glans zwarte spartborden ipv die lelijke gele. Een rekje achterop staat in back order, ik wil er een topkoffer op kunnen plaatsen, makkelijk met boodschappen.
De scooter komt degelijk over en het rijden er op is leuker dan op de e-bike die ik hiervoor had (Sparta Ion).
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
MarkVL
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor XYY op wo 11 sep 2019, 22:53

MarkVL schreef:Hij is nu helemaal naar m'n zin; andere controller waardoor 'ie nou 41km/u loopt en glans zwarte spartborden ipv die lelijke gele. Een rekje achterop staat in back order, ik wil er een topkoffer op kunnen plaatsen, makkelijk met boodschappen.
De scooter komt degelijk over en het rijden er op is leuker dan op de e-bike die ik hiervoor had (Sparta Ion).

Joh VET COOL man, ziet er echt gaaf uit nu, ja dat lelijke gele wil ik ook vanaf als ik m koop. Was t duur om ze te verven? ps je hebt nu wel zeker minder bereik of heb je nog geen lange afstand met deze -41 km pu- snelheid afgelegd :?:
XYY
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor MarkVL op do 12 sep 2019, 01:56

Ik heb de nieuwe glans zwarte spatborden besteld bij de dealer die 'm afgeleverd heeft, de gele heb ik nou over.
Ja het bereik is wel minder nu maar het rijdt zoveel leuker nu ik desgewenst fietsers vlot kan inhalen (even claxonneren want ze horen je niet aankomen haha).
Wellicht in de toekomst een 20Ah accu kopen, hoewel in de praktijk je zelden meer dan 25km zal rijden, en dat haalt 'ie nou sowieso, ben al wezen toeren met de scoot, erg leuk!
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
MarkVL
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor marcelbakker op ma 16 sep 2019, 14:27

heb er een sinds afgelopen vrijdag. Waar ik enkel last van heb is dat het stuur niet lekker vast te krijgen is. Heb de imbusbouten verder vastgezet maar er zit nog steeds beweging in. Verder ben ik wel geinterreseerd om het ding 5 km harder lte laten lopen. Vriend van me heeft de zelfde en ook de problemen met het stuur.
Eerste posting hier overigens maar dat terzijde.
Marcel
marcelbakker
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor MarkVL op ma 16 sep 2019, 23:14

Mijn stuur zit gewoon vast gelukkig.
Met een andere controller kun je 'm harder laten lopen, de mijne loopt nu 41km/u op de teller.
MarkVL
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor marcelbakker op di 17 sep 2019, 12:32

MarkVL schreef:Mijn stuur zit gewoon vast gelukkig.
Met een andere controller kun je 'm harder laten lopen, de mijne loopt nu 41km/u op de teller.

Heb je een controller erbijgekregen en heb je de oude nog of hebben ze hem omgeruild? Hier in het dorp schijnen ze hem om te ruilen. Lijkt me niet fijn als er de garantie aanspraak gemaakt moet worden. Ben wel benieuwd waar je die spatborden gekocht heb.
Marcel
marcelbakker
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Volgende

Keer terug naar Algemeen