advertentie:

Nieuwe Lithium accu 48V-25Ah 570Euro

In dit forum kunnen Elektrische Scooters worden aangeboden
Forumregels
Alleen particulieren mogen hier berichten plaatsen, advertenties van commerciƫle bedrijven worden verwijderd

Nieuwe Lithium accu 48V-25Ah 570Euro

Berichtdoor joachim op vr 22 apr 2016, 10:04

Voor elke scooter van lood accu,s naar lithium, kan ze op maat maken zodat het in elke scooter past.
48Volt 25Ah:Complete nieuwe Lithium accu met zeer goede cellen(NMC) VW cellen.
Voor 48Volt scooters-van lood naar lithium ombouw(Voor 60V heb ik ook nog)
Maten circa:21cm lang/30cm breed/9cm hoog.(kan hem ook in een andere maat maken voor je)
Gewicht:9kilo
25Ah- 1365Watt uur.
Beveiliging:ja BMS voor laden/ontladen/balansen.
45km brom versie 65km actieradius.
25/35km snor scooter 90km actieradius.
Kan de accu ook gratis voor je in de scooter monteren als je zelf niet handig bent/niet aandurft.

Prijs 570Euro
joachim
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: Nieuwe Lithium accu 48V-25Ah 570Euro

Berichtdoor wagoneer op vr 13 mei 2016, 10:44

Ik bezit een Govecs S 1.2 op loodaccu's, 96 VOLT.
Volgens de (inmiddels gestaakte verdeelactieve) importeur en de verkoper van mijn scooter, kan ik niet zonder meer overschakelen naar installatie van een lithium-accu. Zij vertelden dat ik eveneens mijn lader en controller en (motor ?) moest vervangen.
Wat is uw mening en konkreet voorstel hierover ?

mvg.
wagoneer
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor MonstarrV2 op vr 13 mei 2016, 14:04

Deels waar.
De Govecs controller van de Go S! 1.2 is een Sevcon gen4 size 4 en heeft als werkgebied 35 - 115 volt. (af fabriek)
Govecs heeft deze echter geprogrammeerd om te werken op 8 serie geschakelde loodaccu's die nominaal 96 volt en volgeladen 116 volt zijn.
De lithium Govecs scooters hebben een 20S (40Ah) li-ion accu die nominaal 74 volt levert. Hierop is de Sevcon controller wederom ook afgesteld door Govecs.

Hiernaast zijn de motoren van de verschillende typen scooters niet vergelijkbaar. De S 1.2 motor is gewikkeld voor hogere voltages en de 2.4, 1.4 e.d. lithium Govecs scooters hebben een motor bedoeld voor de lagere voltages.

Wat je zou kunnen doen is een lithium accu ontwikkelen die de ontlaad curve en het voltage benaderd van de loodaccu variant. De controller/motor maakt het niet uit waar de elektriciteit vandaan komt als de voltages maar kloppen volgens de instellingen.
De lader zal hoe dan ook veranderd moeten worden. Lithium laden is anders dan lood laden.

Maar in alle gevallen geldt, dit is geen klusje als je er geen verstand van hebt. Bij een elektrische scooter zaak zullen ze je sowieso niet kunnen helpen ermee.
Novox C10 - 35 kmpu - 3 kW QS motor - 48 Volt 30 Ah NMC li-ion
Govecs S3.4 - 100 kmpu - 74 Volt 60 Ah NMC li-ion
MonstarrV2
EVN Forum Vice-admiral
EVN Forum Vice-admiral

Berichtdoor Emconovi1500 op do 25 jan 2018, 17:42

Hoi Joachim,

Ik heb een Emco Novi C 1500 en wil er graag een LifePo4 accu inzetten. Momenteel zit er een 48V 29AH accu in. Ik zou graag een wat hoger AH er in willen zetten maar ik weet niet precies wat het maximum is. Wat is jouw beeld daarbij? En wat zou dat bij jouw kosten?

Groeten
Emconovi1500
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Visser Accutechniek op vr 09 feb 2018, 10:33

Emconovi1500 schreef:Hoi Joachim,

Ik heb een Emco Novi C 1500 en wil er graag een LifePo4 accu inzetten. Momenteel zit er een 48V 29AH accu in. Ik zou graag een wat hoger AH er in willen zetten maar ik weet niet precies wat het maximum is. Wat is jouw beeld daarbij? En wat zou dat bij jouw kosten?

Groeten

heb je de versie met de groene koffers? dan kan de bestaande accu gereviseerd worden. dat is meestal de meest economische oplossing en zijn ook grotere capaciteiten mogelijk afhankelijk van budget. en als bonus is de levenduur ook nog eens hoger.
als je de standaard groene koffers hebt is de goedkoopste oplossing nieuwe cellen die verhoogt de standaard capaciteit naar 42Ah, 47Ah kan ook maar is prijstechnisch niet erg leuk.

trouwens, de orginele capaciteit van de groene koffers zijn erg ruim ingeschat. daadwerkelijke capaciteit ligt ongeveer 15% lager dan de sticker die erop staat.
Visser Accutechniek
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Keer terug naar Aangeboden