advertentie:

Aanbeveling aankoop elektri fiets

Alle informatie per merk en type Elektrische Fiets
Forumregels
Vermeld in het onderwerp van het forum het Merk en het Type van de elektrische fiets

Re: Aanbeveling aankoop elektri fiets

Berichtdoor Rudolf op zo 30 jun 2013, 13:08

Alle door jullie genoemde problemen heb ik niet ondervonden met mijn Keola (1500km). De enige problemen die ik heb gehad is één geknapte spaak en een kapotte kettingkast wat kwam doordat er tijdens een rustpauze van een fietstocht een andere fiets tegenaan was gevallen. Deze kwam met het stuur tegen mijn kettingkast aan waardoor deze brak.

De geknapte spaak is door mijn lokale fietsenmaker vervangen en de kettingkast heb ik zelf vervangen.

Ook heb ik mijzelf een SQlab. zadel laten aanmeten omdat ik van het originele Velo Plush zadel al vrij snel zadelpijn kreeg, maar niet vanwege een defect maar omdat het simpelweg te zacht was. En ja, ook ik heb de koplamp vervangen voor een Axa Sprint LED-koplamp omdat de originele LED-koplamp veel te weinig licht uitstraalde. De Axa Sprint geeft echt tien keer meer licht.

Omdat mij de Bafang motor en de velgremmen op fietstochten toch teveel irriteerden heb ik die vervangen door een V-mini motor (Tonxin) van V-fiets. Deze is echt onhoorbaar stil en heeft tevens een aansluiting voor een rollerbrake. Hiertoe kon ik de velgremmen verwijderen en heb ik samen met de V-mini motor een Shimano rollerbrake gekocht zodat ik van die irritante piepende remblokjes af ben.

Alhoewel me dit alles een kleine vierhonderd euro extra bovenop de prijs van de Keola heeft gekost, is de fiets nu dan ook helemaal naar mijn zin. Voor de rest is het ook een prima en mooie fiets en heb ik verder geen enkel probleem gehad. M'n fiets krijgt ook nog steeds complimenten voor het mooie geborstelde alu-frame.

Maar als ik de bedragen bij elkaar optel en kijk naar een fiets van één van de "grote" merken, dan was ik er met dat geld ook nog niet gekomen, nog los van het feit dat je bij de "grote" merken niet eens een LiFePo4 accu kan krijgen!
Rudolf
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Vorige

Keer terug naar Elektrische Fietsen | Informatie, onderhoud en oplossingen