advertentie:

etropolis (ebretti lookalike)

Plaats hier uw nieuwe merk en type voertuig, deze wordt dan zo snel mogelijk in het juiste forum geplaatst

etropolis (ebretti lookalike)

Berichtdoor geert etroplis op za 23 jun 2018, 09:29

hallo,

ik heb net een tweedehands etropolis retro op de kop getikt. Hij ziet er vrijwel identiek uit als de ebretti.
er zitten 4 accu's (lood/silizium) dus dat moet 48v zijn. de motor is 2000w. In de handleiding die er bij is, staat echter 60v 38ah. Ik wil ze graag vervangen door lithium of lifepo. Kan iemand me enige info verstrekken over hoe te werk gaan. in het 'gewoon' oude batterijen eruit en de nieuwe aankoppelen of moet er nog meer verwijderd worden? Oh ja, ik heb ook al door dat de oude accu's verwijderen niet zo eenvoudig gaan zijn.
https://www.newride.ch/fotos/gross/esco ... C_9858.JPG

Groet
Geert
geert etroplis
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: etropolis (ebretti lookalike)

Berichtdoor Visser Accutechniek op di 26 jun 2018, 13:06

ik heb een poosje geleden ook zo'n scooter gerepareerd, al is restauratie een beter woord ivm alle roest.
accus eruit halen is even werk ja, bijna de hele scooter moet uit elkaar ervoor.
ombouwen naar lithium is zeker mogelijk en verbetert de rijeigenschappen aanzienlijk aangezien het gewicht van de scooter met 50kg omlaag gaat. als je nog een een paar jaar wilt doen ermee zou ik het zeker overwegen.
Visser Accutechniek
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Re: etropolis (ebretti lookalike)

Berichtdoor geert etroplis op di 26 jun 2018, 15:34

ondanks zijn leeftijd en chinese herkomst, heeft hij geheel niets van roest... dat valt nog mee hé.

Maar ik wil nu ook graag weten of ik "gewoon" de batterijen losmaak (en er uit vis) en de nieuwe accu er gewoon aan koppel of moet er nog een onderdeel uit?

:)
geert etroplis
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Keer terug naar Nieuw elektrisch scooter merk