advertentie:

NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Plaats hier uw nieuwe merk en type voertuig, deze wordt dan zo snel mogelijk in het juiste forum geplaatst

Berichtdoor Sjabba op di 30 mei 2017, 08:08

Zeer lichte accu. Bosch motor. "Connected"
Ziet er m.i. goed uit.
Leuke dingen als cruise control.

Iemand ervaring in de hiermee?
Sjabba
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Re: NIU N1S Civic Elektrische Scooter

Berichtdoor MonstarrV2 op di 30 mei 2017, 09:38

Schijnt inderdaad een hele leuke scooter te zijn. Heb er ook hier en daar al iets over gelezen. Op marktplaats een bedrijf welke ze aanbiedt.

Alleen, als je de prijzen vergelijkt met wat deze scooters in China zelf kosten dan schrik je. 8-)
Novox C10 - 35 kmpu - 3 kW QS motor - 48 Volt 30 Ah NMC li-ion
MonstarrV2
EVN Forum Commander
EVN Forum Commander

Berichtdoor Sjabba op di 30 mei 2017, 10:03

Ja ik las 700,- ofzo.
Is het mogelijk dit zelf te doen?
Sjabba
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor ellefaye op zo 11 jun 2017, 10:26

Vrijdag een demo model gekocht. Niu n1s Civic. En ik kan hem van harte aanbevelen. Wat een geweldig ding. Trekt zeer rap op. Vooral in modus 3. Dan word je gelanceerd.
Accu presteert tot nu erg goed. Actieradius op de 25km/h versie zeker 70km te behalen.
Zelfs met harde tegenwind, zoemt ie met gemak op 25. Maar wordt dan ook op snelheid begrenst en niet vermogen.
Achtervering is wel wat hard. Had van mij wat zachter gemogen. Maar verder zeer comfortabel.
De app is zeer handig. Zitten nog wel wat kinderziektes in. Maar belangrijkste werkt erg goed (actieradius live, oplaadstatus en hoe lang tot 100%, GPS etc).
Kwaliteit erg goed. Stevig. Niets ratelt. Echt niets. Zelfs niet op kinderkopjes, dan ratelen je kiezen wel maar de scooter muisstil.

Afbeelding

Een Ebretti of Emco Retro model vind ik mooier. Maar de Niu is de helft goedkoper, veel betere (werkelijke) actieradius. En de Niu heeft wel wat. Een moderne retro uitstraling. Een scooter voor nerds.

Ook erg handig, de USB lader met vakje in voorpaneel voor je telefoon en andere dingen. GPS tracking. Mobiel houder (in bestelling). Accu in voetpaneel waardoor zwaartepunt laag is en onder je zadel veel ruimte is. Twee persoons, dus erg praktisch. Hij is wat kort, dus met zijn 2en zit je niet royaal. Maar de motor trekt het met gemak.

Al met al razend enthousiast. Genot om op te rijden!

Sent from my iPhone using Tapatalk
ellefaye
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Sjabba op zo 11 jun 2017, 13:20

Bedankt voor je review!
Hij is mij te duur nog, 2800 rijklaar en in China te koop voor 700usd. Dat vind ik te groot verschil.
Sjabba
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor ellefaye op ma 12 jun 2017, 07:19

Verschil zit hem in de inkoopprijs, wisselkoers, import kosten, keuring en dan wil de winkel ook een marge natuurlijk (winkel huur, personeel, service... niets is gratis). Het is de goedkoopste e-scooter met zo'n actieradius en uitneembare accu te verkrijgen. Ik vind hem dus spotgoedkoop voor wat je allemaal krijgt (vergeet ook niet standaard alarm en GPS tracking). En van wat ik heb kunnen vergelijken is de kwaliteit misschien zelfs wel beter dan zijn concurrenten (die ook uit China komen overigens en daar ook 4x goedkoper zijn!!).

Wat je duur of goedkoop vindt is persoonlijk natuurlijk. Alleen de prijs van de scooter zelf is zeer redelijk.

ellefaye
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Sjabba op ma 12 jun 2017, 08:29

Ja hij is lekker compleet. Cruise control zit erop en accu motor enz is goed.
En in vergelijk met andere elektroscooters is hij zeker goedkoop. Maar die andere zijn helemaal duur geprijsd. Ik snap dat niet.
Je koopt bv van Sym een Fiddle voor 1400 euro en de E-virid (geen zuper specificaties voor een e-scoot) kost ineens 2500,-
Terwijl het prijsverschil in China niet zo groot is (procentueel). En de overheadkosten die je noemt zijn niet heel veel ander voor een e-scooter.
Sjabba
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor ellefaye op ma 12 jun 2017, 19:19

Tsja geen idee. Maar ik kijk niet naar wat iets in China kost. Ik kijk naar budget, wat je voor de prijs krijgt en vergelijking met andere merken / mogelijkheden. En ik moet echt eerlijk zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de Niu. De kwaliteit is echt heel erg goed. En de prestaties ook indrukwekkend. Ik heb echt heel wat e-scooters vergeleken en bekeken en de Niu wint het op alle vlakken behalve wat je smaak kan zijn.

De N1S Civic die in NL verkrijgbaar is heeft geen cruise control. Dat heeft alleen de M1 (nog niet in NL) verkrijgbaar. Maar als je de 45 zou kopen, kan je de rij modussen gebruiken als een soort limiet/control. In de 25 versie is het versnellingsvermogen. In modus 3 spring je uit je vel. Dus die gebruik ik echt zelden. We gaan de rug steun voor passagier bestellen uit China want als passagier is ie doodeng. Hij trekt echt idioot snel op. Dus dat geeft ze dan wat extra "veiligheid".

25 is echter echt precies 25. Mee- of tegenwind. Snelheid is begrenst, niet vermogen. Voordeel is dat tegenwind of een heuvel niets uitmaakt, je redt makkelijk even snel de 25 als recht of van de heuvel af. Nadeel: geen 30 of de semi-legale 34.
Maar ach, die extra 5km/h merk je niet bij normale stads gebruik omdat ie zo idioot snel optrekt. Alleen op rechte stukken. Maar alles beter dan zelf trappen of in de file staan ;-)

Muisstil en soepel ritjes maken met al die extras is echt een feest.

Nee heb geen aandelen (was dat maar zo....). Ben gewoon dik verliefd.

Gaan hem wel wrappen of overspuiten want kan niet wennen aan rood.

ellefaye
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Pepper op wo 01 nov 2017, 19:04

Goedenavond,

Kan iemand mij uitleggen hoe je de begrenzer van de 25km versie deactiveert?
Ik wil 'm graag wat sneller laten lopen. 25km is echt te gevaarlijk met al die fietsers in de stad..

Alvast bedankt!
Pepper

Berichtdoor Dirty Harry op za 24 feb 2018, 18:28

Heeft iemand al een idee hoe de NIU N1S op te voeren cq hoe de begrenzer uit te schakelen?
Dirty Harry

Volgende

Keer terug naar Nieuw elektrisch scooter merk