advertentie:

E-scooter dood?

Plaats hier uw nieuwe merk en type voertuig, deze wordt dan zo snel mogelijk in het juiste forum geplaatst

E-scooter dood?

Berichtdoor Koolwitje op vr 19 aug 2016, 21:50

Het lijkt wel of de e-scooters bij bosjws neervallen. Nimoto, Qwic, Gevecs Nederland, Zerobikes. Nog een paar dure merken zoemen rond met een actieradius van 30km, Ebretti, Emco.
Bij Bolt Mobility gebeurt helaas ook erg weinig. Een tweedehandse scooter met een accu welke langer dan 4 jaar meegaat bestaat niet, En dat terwijl die van Toyota Prius een autoleven lang meegaan, 17 jaar.
Ik wil niet trappen, daar heb ik een paar goeie fietsen voor.

Is er nog toekomst voor de e-scooter?? :cry:
Koolwitje
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: E-scooter dood?

Berichtdoor Koolwitje op vr 19 aug 2016, 21:53

Ik zoek dus gewoon een elektrische scooter met een actieradius van minimaal 60 km (ook in de winter en met tegenwind) en wil daar niet meer dan 3500 voor uitgeven. Bestaan die?
Koolwitje
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

E-scooter dood?

Berichtdoor Rude op za 20 aug 2016, 08:23

Ik denk het niet. Kost waarschijnlijk €4500 en dat is waanzin.
Emco Nova R2000
Rude
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor cleandriver op za 20 aug 2016, 09:19

ik had 4 jaar geleden de mazzel om 2 scooters te kunnen kopen met lifepo4 60 V 40 A wat mij een actieradius gaf van 65-70 km. Één was al 2 jaar oud. Nu dus 6 jaar de ander 4 jaar. De oude scooter heeft 29000 km op de teller en is nu op.
De 4 jaar oude scooter heeft 10.000 km op de teller en een bereik van 60-65 km. En is in goede conditie.
En dat voor iets minder dan 2500 euro per stuk.
Toen kon het dus wel. Nu liggen de prijzen inderdaad hoger. Voor scooters met zo'n accu pakket.
Misschien een tweedehands kopen en voorzien van nieuwe accu's?
scooter, accu, lader, bms zal krap aan 3000 euro doen.
Goedkoop E-scooter rijden? Koop een tweede hands en zet er nieuwe accu's in. Het is en blijft made in china.........
cleandriver
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Berichtdoor MonstarrV2 op za 20 aug 2016, 15:57

De markt is in eerste instantie verpest door de grote hoeveelheid troep uit China. Daar plukken we nu de vruchten van.

Plus er is geen landelijke wetgeving voor scooters die technologische ontwikkeling richting elektrische aandrijving stimuleert. En dat is zeer spijtig want vooral 2 takt scooters spuiten de NOx gassen direct in het gezicht van de bevolking.
Voor auto's heb je hogere lease tarieven voor sterker vervuilende auto's, dat heb je bij scooters niet.

De 4 takt scooter technologie is volwassen en verkoopt goed, fabrikanten hebben geen incentive om hier iets aan te doen.
Novox C10 - 35 kmpu - 3 kW QS motor - 48 Volt 30 Ah NMC li-ion
MonstarrV2
EVN Forum Commander
EVN Forum Commander

Berichtdoor Koolwitje op zo 21 aug 2016, 12:11

Ik denk dat ik ook maar naar een benzinescooter ga. Zijn er genoeg die 1:50 halen. Yamaha Neo's bijv. Jammer dat er op dit moment geen betaalbare goedwerkende e-scooters meer worden gemaakt.
Heb nog wel hoop dat Bolt Mobility nog iets op de baan kunnen krijgen.
Koolwitje
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor cleandriver op zo 21 aug 2016, 15:00

Die chinezen bouwen betaalbare goedwerkende scooters. Alleen is de vraag welke dan? De meeste Europese scooters zijn namelijk ook in China gemaakt. Het is dus best mogelijk dat er een Chinees merk is was gelijk aan de eu merk is alleen ik zou niet weten welke dat zijn.
Goedkoop E-scooter rijden? Koop een tweede hands en zet er nieuwe accu's in. Het is en blijft made in china.........
cleandriver
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Berichtdoor Michel op wo 05 okt 2016, 21:54

Elke elektrische scooter komt uit Korea en China. Zogenaamde Europesche merken zijn niks anders dan stickerplakkers die bestellen een bepaald type en zetten er hun naam op. Ga maar eens vragen naar kennis bij de zogenaamde europeesche merken.. dan blijkt dat er geen enkele kennis is behalve de verkoop.
Michel
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Keer terug naar Nieuw elektrisch scooter merk