advertentie:

Conversie benzine naar elektrisch

Alle informatie per merk en type Elektrische Motor
Forumregels
Vermeld duidelijk het Merk en Type van de elektrische motor.

Berichtdoor ONVOLTS-onderdelen op do 07 maart 2013, 11:07

Hallo,

We zijn erg benieuwd of er forumleden bezig zijn met het ombouwen van een benzine motorfiets naar een elektrische aandrijving.

groetjes, ONVOLTS
ONVOLTS-onderdelen
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Re: Conversie benzine naar elektrisch

Berichtdoor korpsje op wo 05 jun 2013, 15:13

mijn partner is op dit moment met zo´n projectje bezig, ik zal vanavond eens vragen of hij even wil reageren ;)
korpsje
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor mason op zo 23 nov 2014, 18:38

Ik ga binnenkort bezig om een yamaha aerox om te bouwen naar elektrisch.
mason
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor mason op do 27 nov 2014, 07:00

Nou ben ik even bezig geweest met wat dingetjes uitzoeken. Nou kom ik tot de conclusie dat het voor mij niet lucratief genoeg is om een benzine scooter om te bouwen. Alleen al omdat je meer als 600 keuringskosten hebt bij de rdw. Wat ik een veel te hoog bedrag vind. Ik was dus van plan om elektronica te kopen waar een emc keuringsrapport bij zit. Nou zegt de rdw dat ik die spullen gewoon bij hun nog een keer moet laten keuren. Kosten 121.- per uur. Belachelijk gewoon. Dan heb je nog de toets geraak eisen oftewel een visuele keuring. Wat in houd dat ze ff rond je scooter lopen om te kijken of de lichten en de toeter en dergelijk het wel doen en of de elektromotor en accubak wel goed bevestigd is. Kosten: 182 euro. Een apk van een auto kost 25 euro en daar checken ze nog meer dan bij deze keuring, dus dit gaat echt helemaal nergens over. Dan heb je ook nog de ECE keuring en die kost ook nog eens 250 euro. Misschien dat ik nog eens een supermotard ga ombouwen dit gaat me wel rond de 4000euro kosten maar dat vind meer de moeite waard dan dat ik een scootertje ombouw. Want met de motor mag je gewoon op de openbare weg en daar heb ik dus wel het geld voor over.
mason
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor turbopapagaai op do 27 nov 2014, 19:30

Beter laat je t defecte onderdeel van je elektrische scooter namaken bij n metaal bedrijf.
Veel goedkoper.

Sent from my iPhone using Tapatalk
turbopapagaai
EVN Forum Major
EVN Forum Major

Berichtdoor cleandriver op vr 28 nov 2014, 06:22

Plaats even een foto op het forum. dan kan ik kijken of ik dat onderdeel na kn maken. of iemand anders van dit forum met een freasmachine.
Zelf woon ik flakbij surhuisterveen.
Goedkoop E-scooter rijden? Koop een tweede hands en zet er nieuwe accu's in. Het is en blijft made in china.........
cleandriver
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Berichtdoor mason op di 09 dec 2014, 16:57

kroonstuk is krom, kom zelf uit jistrum. Dus das lekker dichtbij. Heb nu even geen foto. Wat zijn de kosten om het na te laten maken?

groeten mason
mason
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor cleandriver op wo 10 dec 2014, 06:24

De kosten zijn zo moeilijk te beramen. maar ik zie het als hobby en hoef er niet rijk van te worsen dus dat scheelt ook al een slok op een borrel.
eventueel kun je ook met het originele kroonstuk bij de sloopschooters kijken van de schooterboeren in de buurt.
Goedkoop E-scooter rijden? Koop een tweede hands en zet er nieuwe accu's in. Het is en blijft made in china.........
cleandriver
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Berichtdoor NO Hands op do 21 mei 2015, 14:48

een boel reacties die nik smet de topicvraag te maken hadden, zijn er mensen een motorfiets aan het ombouwen naar elektrisch? is op zich een leuk iets omdat motoren nooit apk oid hoeven en dus komt er ook geen gezeur met het rdw.

maar wat is een leuk motortje voor een motorfiets?
NO Hands
EVN Forum Vice-admiral
EVN Forum Vice-admiral

Keer terug naar Elektrische Motoren | Informatie, onderhoud en oplossingen