advertentie:

Topverkoop hybride 2013, ook in 2014 ?

Alle informatie per merk en type Elektrische Auto
Forumregels
Vermeld duidelijk het Merk en het Type van de elektrische auto in het onderwerp.

Topverkoop hybride 2013, ook in 2014 ?

Berichtdoor Energie op zo 26 jan 2014, 17:51

Zag gisteren op NUJIJ.nl een discussie over de houdbaarheid en afname van hybride auto's. Wie het weet mag het zeggen. Ik denk dat de regering met al hun subsidies een grote vinger in de pap hebben.

http://www.nujij.nl/algemeen/topverkoop ... 5400.lynkx
Energie
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie
 
Berichten: 5
Geregistreerd: za 21 apr 2012, 08:49

Re: Topverkoop hybride 2013, ook in 2014 ?

Berichtdoor svenhuizen op vr 07 maart 2014, 16:01

Zeer zeker ook benieuwd naar verwachtingen met goede argumenten.
Gezien onze eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen dat eind 2013 veel hybride auto's werden verkocht. Zoals te verwachten heeft de verkoop begin 2013 weer zijn rust gevonden. Met nieuwe modellen die verwacht worden in dit jaar zou dit in de loop van de komende maanden weer moeten opkrabbelen (merken zelf ook dat er weer meer aanvragen binnenkomen) vergeleken met begin van het jaar!
EV Specialist J&K EV Solutions, leverancier van Laadstations en Laadkabels voor een laadoplossing op maat - http://www.jk-evsolutions.nl
svenhuizen
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal
 
Berichten: 13
Geregistreerd: vr 07 maart 2014, 15:05

Re: Topverkoop hybride 2013, ook in 2014 ?

Berichtdoor franktuk op di 16 sep 2014, 10:48

Ik heb ook het idee dat de hype van de e-auto even is gaan liggen. Alleen die gast die steeds weer roept dat Saab een electrisch model aan het ontwikkelen is verstoort de rust.

Ik rijd zelf sinds nov. 2013 in een 100% electrische Renault Kangoo ZE. Er staat nu 11.000km op de teller. De auto wordt naast auto's met andere brandstof gebruikt. Per rit wordt dus bekeken of het met de electrische auto kan. Als je alles met de e-auto moet doen is het een waardeloze auto.
Je weet namelijk nooit of je 70km verderop wel een vrije werkende laadpaal vindt. Is ie bezet of kapot dan kun je niet meer terug.
Na 10 maanden e-auto rijden pleit ik voor een mogelijkheid tot vooraf reserveren van een laadpaal. Kom je niet (of onvoldoende) opdagen dan vervalt je reservering na een bepaalde tijdsoverschrijding en betaal je een boete.

Verder waren de laadpalen in het begin goed betaalbaar maar sinds 1 juni 2014 zijn veel laadpalen heel duur geworden (€0.60 starttarief plus €0.35 per KWH). Het eventjes een beetje bijladen is hierdoor heel duur geworden en het heel veel bijladen ook. Dit soort commerciele gasten bieden eerst een goed perspectief door veel laadpalen te plaatsen en werpen de e-auto daarna weer jaren terug in de tijd omdat het plotseling allemaal op korte termijn allemaal commercieel aantrekkelijk moet zijn voor de investeerders.

Dus resumerend zijn mijn conclusies:
- het rijden in een e-auto is comfortabel (stil en schoon)
- je moet alle ritten vooraf plannen
- een oplaadmogelijkheid thuis is onmisbaar
- de officiele prijzen van een e-auto zijn erg hoog
- het werkelijke bereik met een volle accu valt vaak tegen
- het werkelijke bereik kun je wel flink vergroten door langzaam te gaan rijden (in geval van nood)
- je wordt in een e-auto wel veel bewuster van tegenwind, temperatuur en energie die het kost om berg-op te rijden

Mocht je nog andere zaken willen bespreken dan kunnen we dit op de deze site doen zodat iedereen zijn voordeel ermee kan doen.
franktuk
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal
 
Berichten: 14
Geregistreerd: vr 27 dec 2013, 13:37


Keer terug naar Elektrische Auto's | Informatie, onderhoud en oplossingen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron
advertentie: