advertentie:

Betaalbare e-auto?

Alle informatie per merk en type Elektrische Auto
Forumregels
Vermeld duidelijk het Merk en het Type van de elektrische auto in het onderwerp.

Re: Betaalbare e-auto?

Berichtdoor dutchlincoln op wo 12 feb 2014, 16:39

Wat de auto betreft heb je gelijk. Ik dacht dat je er iets meer km's op had staan. De auto's waar ik he over heb, hebben 1000-3000km op de teller. Op zich verwaarloosbaar, maar simpelweg niet meer nieuw, wat de jouwe dus wel was.

Huren/kopen... Tja. Dat hangt van je draagkracht af... Als je iets kunt kopen, moet je het niet gaan huren. Huren geeft namelijk verplichtingen, en kan altijd nog. Als je dat niet prettig vindt, en de middelen hebt, moet je kopen, en dat is bij mij ook van toepassing.
Vandaag las ik overigens weer dat ze de capaciteit van li-ion accu's verdubbeld hebben, en de levensduur verlengd. Dat duurt dus nog 2-3 jaar, en dan hebben wij die in onze auto's ;) Er zijn ook al accu's ontwikkeld die een 10-voudige capaciteit hebben, namelijk gebaseerd op suiker. Hier zitten echter nog wat haken en ogen aan, maar het is er dus wel...

Hmmm... Een Tesla met een range van 5000 km :lol: Ik kan niet wachten op mijn 50e verjaardagscadeau :D

Stroom kost hier overigens rond de 23 cent, en dag/nacht tarief scheelt amper iets, ik geloof een cent ofzo. Dat tikt hier dus inderdaad fors aan. Dat is bij jou dus erg gunstig!

Tja, nu nog een iets grotere auto, met de mogelijkheid van een trekhaak, en het is helemaal perfect :)

De Fluence is een leuke verschijning, maar qua weggedrag niet geweldig, en qua kofferruimte al helemaal niet omdat de accu daar rechtop in staat. Had deze wat meer range, geen accuhuur, en wat beter weggedrag gehad, had het een (voor mij) perfecte auto geweest :)
Vooralsnog komt in mijn ogen alleen de outlander in de buurt, maar die vind ik te duur en is slechts een hybride; ik wil puur elektrisch...
Misschien dat ze er een ontwikkelen waar ze de motor en tank uitslopen, n daar ook accu's bijplaatsen, dan is het een leuk alternatief :)

Verder: Til er niet te zwaar aan. Ik denk dat je rasechte hollander moet zijn om goed te begrijpen wat onze aversie is tegen het betalen van belastingen.... Dat is bijna niet te vatten als je er niet woont (en uitgekleed wordt...)
dutchlincoln
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Vorige

Keer terug naar Elektrische Auto's | Informatie, onderhoud en oplossingen