advertentie:

Betaalbare e-auto?

Alle informatie per merk en type Elektrische Auto
Forumregels
Vermeld duidelijk het Merk en het Type van de elektrische auto in het onderwerp.

Re: Betaalbare e-auto?

Berichtdoor NO Hands op za 18 jan 2014, 14:18

Het is geen onzin wat ik uitkraam, jij vind het onzin. Dat is nogal een wezenlijk verschil, wel zo netjes om daar even op te letten.

Voor wat betreft het betaalbare auto traject, zoek in Dld naar een elektrische Citroen Saxo.

http://suchen.mobile.de/auto/citroen-sa ... RT&lang=de

Kosten 3000 euro met meestal kapotte accus, zet er een eigen accupakket in en je bent vrij van accuhuur of belachelijke prijzen. Invoer in NL is simpel, auto is fabrieksaf al elektrisch dus RDW zal daar nooit moeilijk over doen.
NO Hands
EVN Forum Vice-admiral
EVN Forum Vice-admiral

Berichtdoor franktuk op di 04 feb 2014, 12:42

In Rotterdam is er iemand die betaalbare Renault Kangoo's-E invoert voor je.
Ik heb er zelf een gekocht met alleen wat fabriekskilometers op de teller (is alleen mee naar een paar demo-shows gereden of zo). Kosten voor een Kangoo maxi inclusief accu's: €12.500. Wel zat er een isolatiepakket ingebouwd waar je meer last dan plezier van hebt. Zuinig is een Kangoo-e ook niet (in de winter 19-20 KWH per 100km, met bereik 80km) maar dan nog is het vaak interessant omdat je geen accuhuur hebt.

Kijk op marktplaats en mail: riknederland@yahoo.nl

Het lijkt allemaal wat onbetrouwbaar maar ik heb het hele aankooptraject doorlopen en mijn ervaringen zijn louter positief!

Succes!
Frank
franktuk
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor dutchlincoln op di 04 feb 2014, 21:19

foto!!! :) :mrgreen: :mrgreen:
dutchlincoln
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Berichtdoor NO Hands op wo 05 feb 2014, 20:59

Ik heb ook naar die kangoo's gekeken maar die zijn aerodynamisch niet echt handig denk ik. En meestal mosterdgeel ..
NO Hands
EVN Forum Vice-admiral
EVN Forum Vice-admiral

Berichtdoor dutchlincoln op wo 05 feb 2014, 22:05

Ik heb hem gevonden. Ze zijn wit, en het zijn 2-zitters. Nauwelijks een auto te noemen. Het is meer een vrieskist met wielen, een rechthoekige doos. daar vind ik hem veel te duur voor. 12480 euro...

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... =mympBuyer
dutchlincoln
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Berichtdoor franktuk op do 06 feb 2014, 17:05

Inderdaad is een Renault Kangoo-E geen hippe aerodynamische auto. En het is nog grotendeels van plastic ook. Hij is wel echt spierwit hoor. Het is een slechte foto op marktplaats. Maar deze Isofret uitvoering is een Kangoo-Maxi en als je de isolatie laat verwijderen wordt ie wel heel groot in de laadruimte. Drie fietsen achterin zetten kan.
Als je niet in zo'n vorm wilt rijden moet je wat anders nemen natuurlijk.

Maar €12.480 inclusief accu's is wel ruim een factor 2 goedkoper dan de alternatieven.
Ik rij met die Kangoo Maxi-E 1000km per maand. Vaak zijn dat van die kleine rotstukjes van een paar km. Die zijn slopend voor een diesel of benzinemotor. Bovendien rijdt de Kangoo heerlijk in een bewoonde omgeving met stoplichten, rotondes en drempels. Dat is niks anders meer dan remmen en optrekken. Dat doe je in de Kangoo alleen met je gaspedaal (gas loslaten is tot 25KW opladen!). Ik noemde het verbruik in de winter van 19 to 20 KWH per 100km. Met een bereik van slechts 70-80km. Dat is mager, zeker als je een bereik van 170km leest op de Renault site. Het zal in de zomer wel beter worden maar dan nog is het geen vetpot qua bereik.

Maar je betaalt tot eind 2015 geen houderschapsbelasting (en daarna is het nog maar de vraag) en je laadt tegen 70% van de dieselkosten (en diesel wordt ieder jaar duurder waar stroom goedkoper wordt). Onderhoudsinterval is 33.000km. Nooit een nieuwe uitlaat. Geen versnellingsbak. Remmen gebruik je nauwelijks. Nooit olie verversen. Geen brandstoffilter, geen luchtinlaatfilter. Geen koppeling.

Ik verwacht zeker 8 jaar met de huidige accu's te kunnen rijden omdat ik precies weet hoe deze gezond te houden. Daarna kost het me eenmalig €7500 en kan ik weer 8 jaar verder. Accu-leasers betalen €1200 per jaar.
Noem het een koektrommel of vrieskist. Ik heb er geen last van.
franktuk
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor NO Hands op za 08 feb 2014, 11:22

Goeie onderbouwing ja, afgezien van dat uiterlijk zijn de rest allemaal pluspunten.
NO Hands
EVN Forum Vice-admiral
EVN Forum Vice-admiral

Berichtdoor NO Hands op za 08 feb 2014, 11:28

Wel gek, de meest voor de hand liggende landen om vandaan te importeren, Frankrijk en Duitsland kosten die Kangoo's ook rond die 12.000 euro. Als dat nou een stuk lager geweest was dan konden we er zelf 1 gaan halen daar.
NO Hands
EVN Forum Vice-admiral
EVN Forum Vice-admiral

Berichtdoor dutchlincoln op za 08 feb 2014, 11:38

En hoe doe je dat dan met het accupakket wat overal alleen maar te huur is?
dutchlincoln
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Berichtdoor NO Hands op za 08 feb 2014, 20:36

Als ik in bv Duitsland zou wonen en ik had een elektrische Kangoo en die zou ik verkopen aan iemand die dat ding wil meenemen naar NL dan neem ik gemakshalve aan dat ik dat accupakket meeverkoop met de auto en dan bij de dealer de huur opzeg.

Zelfde als dat hier zou gaan denk ik, auto verkopen en accupakket blijft erin, nieuwe eigenaar gaat de accuhuur betalen, of werkt dat niet zo? Ik heb daar nog nooit naar gekeken hoe dat werkt.
NO Hands
EVN Forum Vice-admiral
EVN Forum Vice-admiral

VorigeVolgende

Keer terug naar Elektrische Auto's | Informatie, onderhoud en oplossingen