advertentie:

AEP Eindhoven | ombouw Hybride naar Elektrisch

Alle informatie per merk en type Elektrische Auto
Forumregels
Vermeld duidelijk het Merk en het Type van de elektrische auto in het onderwerp.

AEP Eindhoven | ombouw Hybride naar Elektrisch

Berichtdoor WaWa op ma 15 okt 2012, 02:54

Beste Allemaal,
Het valt me op dat in deze rubriek nog geen melding is gemaakt van AEP uit Eindhoven die een Prius Hybride auto ombouwt naar (bijna) Elektrisch. 100 km ver met een volle lading van de 15 kWh kit en geen beperking van de autonomie kan toch gerust een elektrisch voertuig worden genoemd.
Zelf word mijn Prius2 van 2008 zeer binnenkort voorzien van een 15 kWh kit die de originele batterij van Toyota vervangt.
Volgens mij is dit voor het ogenblik de beste oplossing om zonder stress elektrisch te rijden. Zolang men dagen, weken na elkaar minder dan 100 km per dag aflegt blijft het verbruik 0.00 l/100 km. Rijd men uitzonderlijk eens meer, dan rijd de wagen zoals voorheen mixed elektrisch/benzine. Dan nog blijft het gemiddelde verbruik uitzonderlijk laag.

Met vriendelijke groet,

WW
WaWa
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: AEP Eindhoven | ombouw Hybride naar Elektrisch

Berichtdoor WaWa op zo 21 okt 2012, 20:27

Ter informatie:
► Alle theorieën ten spijt: Max. snelheid in EV-mode = 100 km/u. Daarboven in Prius OEM-mode.
► Bij een gemiddelde van 80 km/u, actieradius = 110 km in EV = 0.00 l benzine.
► Bij 90 gemiddeld = actieradius = 100 km, steeds met 0.00 l benzine.

Seeing is believing: ik heb een Prius mét inbouw 24 u getest.

Met vriendelijke groeten,

Walter
WaWa
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor djjr1982 op vr 26 okt 2012, 10:19

Sorry maar dat is indd. eerst zien dan geloven.

Ik zie net een brommobiel met een 13kw/h accu, die weegt 350km en daar geven ze een actieradius op van 80 - 100km afhankelijk van je rijstijl. Zo een karretje kan maar 45km/h rijden. Hoe je dan met 3x zo veel gewicht en 2x zo hoge snelheid 110 km wil halen ?? Ik denk niet dat het kan.

Prius:
15.000 wh / 110 km = 136Wh/km

Brommobiel:
12960 wh / 100km = 129wh/km (en dat is fabrieksopgave bij rustig rijden en gunstige omstandigheden)

Als hij het echt haalt vind ik het knap gedaan.
Het opvolgen van mijn adviezen is volledig voor eigen risico.

Xinling TXD1500
Cube Analog 29 2WD 2x MAC 10T 2500W, accu 50V 25Ah Triangle pack
djjr1982
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Berichtdoor Arjan op zo 25 nov 2012, 16:45

Trap hier niet in!! Ik heb deze set ook in mijn Prius gehad, en het werkte voor geen meter!!
Arjan
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Arjan op do 29 nov 2012, 21:43

Dat kan ik zeker. Heel simpel de Prius is geen elektrische auto, en zal dit ook nooit worden. De elektromotor heeft simpelweg te weinig vermogen om hier goed mee te rijden. Je hebt ten alle tijde gewoon vaak de ICE nodig om goed met het verkeer mee te komen. Dus het rendement is zeer laag.

Het brengt een meergewicht van ruim 200kg met zich mee in de kofferbak, en ik kan je vertellen dit kan je heel goed voelen, je zwabbert er gewoon mee over de weg, levensgevaarlijk!

Op de snelweg is het onmogelijk om op elektrisch in te halen, en dan moet de ICE bijspringen, en die is nog koud. Als je dit voor het eerst meemaakt, denk je dat de Motor door de motorkap komt, wat een klap geeft dat zeg. Dat vind de motor niet fijn!
Arjan
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor amber op ma 26 jan 2015, 12:18

Accu SOC blijft binnen 20-80 %? 60% van 15 KWh = 9 KWh bruikbaar voor de elektrische aandrijving. Meer dan 11 km op 1 KWh (100km/9KWh) is een knap staaltje wishfull thinking voor een auto van 1400 kg. Een elektrische scooter haalt met 1 KWh aan bruikbare energie wellicht 30 KM, maar die gaat en minder snel en is meer dan 10x zo licht.
Are you worried about ccnp route 300-101 official certification guide prep and a plus practice test Check out our latest resources for ccna braindump and ccnp switch lab manual - pass4-sure questions for practice with www.rasmussen.edu
amber

Berichtdoor RienM op vr 02 dec 2016, 18:49

Ik heb zelf een aantal jaren met een Prius type 2 bouwjaar 2005 gereden. Die is echt zuinig, mijn gemiddelde met deze auto op benzine was 21,7km/liter. wanneer ik er echter maximaal 86 km/uur meer ijd over een afstand van 78 km haal ik 28 km/l.

De opgeven verbruik-cijfers komen aardig in de buurt van wat ik zelf met mijn volgende auto haal. ik heb sinds enoige weken een Nuissan Evalia fulle electric met 24kWh accu, waarvan zeer waarschijnlijk 19kWh gebruikt wordt. Ik rijd daar tot nu toe gemiddeld 1 km afsand mee op 187Wh. mijn Evalia is nog wat vrijwel even zwaar als de Prius met de xtra accu, namelijk 1510 kg.
ik rijd met de Evalia 110km wanneer ik 86km/uur rijd op de snelweg, en 125 km wanneer ik uitsluitend op provinciale wegen rijd, waar ik niet harder dan 80 km/uur rijd, en gemiddeld veel langzamer omdat er veel plekken zijn waar je maar 70 of 60 km/uur mag.

Ik den kdat de getallen van de 15kWh in de Prius mogelijk iets optimistisch zijn maar echt niet veel naast de werkelijkheid zullen liggen.
RienM
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Keer terug naar Elektrische Auto's | Informatie, onderhoud en oplossingen