advertentie:

Renault Kangoo ZE

Alle informatie per merk en type Elektrische Auto
Forumregels
Vermeld duidelijk het Merk en het Type van de elektrische auto in het onderwerp.

Re: Renault Kangoo ZE

Berichtdoor braaf op vr 23 mei 2014, 11:37

Hallo Frank,

Bij mij was het ook veel te vroeg dat de auto aangaf dat er onderhoud moest zijn. Ik dacht dat dit kwam doordat de auto al veel langer afgeleverd was als de datum dat ik hem 2 jaar geleden heb gekocht. De garage ontkende dit overigens
groet Hans
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant
 
Berichten: 49
Geregistreerd: di 20 maart 2012, 11:56
Woonplaats: Schiedam

Re: Renault Kangoo ZE

Berichtdoor ail op zo 05 okt 2014, 09:39

Opladen Kangoo ZE,

Heb diverse krachtstroom aansluitingen, ronde rode.
Is het mogelijk zonder problemen op te laden met het standaard snoer als ik deze vervang door een mennekens stopcontact??
ail
 
Berichten: 1
Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 09:28

Re: Renault Kangoo ZE

Berichtdoor franktuk op do 09 okt 2014, 13:20

Nee, je kunt niet zomaar een fase van krachtstroom aansluiten op een Kangoo-ZE. Op zich is 1 fase van krachtstroom, in combinatie met de "0", wel 230V maar een Kangoo heeft, net als alle andere e-auto's, een oplaadprotocol waarbij allerlei verbindingen en zaken eerst gecontroleerd worden voordat het laadproces kan beginnen. De Mennekes-stekker heeft ook vele polen, en die hebben allemaal een functie.

Om een Kangoo te kunnen laden heb je of een 230V laadunit nodig (leverde Renault er destijds wel bij) of je moet een laadunit aanschaffen met een Mennekes-uitgang. Zo'n laadunit regelt het gehele laadproces. Kosten: pakweg €600.

Succes.
franktuk
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal
 
Berichten: 14
Geregistreerd: vr 27 dec 2013, 13:37

Re: Renault Kangoo ZE

Berichtdoor hlaan op do 17 maart 2016, 01:35

Hallo,

Ik ben aan het bekijken of elektrich rijden voor mij wat is. De auto zal hoofdzakelijk gebruikt gaan worden voor woon-werk verkeer. Ik ga as zaterdag bij de dealer kijken naar een 2e hands Kangoo ZE 2 zits ter orientatie incl proefrit.

Actieradius:
Nu maak ik me zorgen (zoals iedereen) over de actieradius en voor mij specifiek omdat een enkeltje woon-werk zo'n 70 kmtr is incl soms een stuk file. Nu dit staartje gelezen te hebben ben ik bang dat ik dit in de winter met vorst en tegenwind met geen enkele betaalbare e-auto zal gaan halen (ik doel dus op auto's met een nieuwprijs rond de 25K Euro).
Ook vraag ik mij af of deze afstand (zelfs in de zomer) wel haalbaar is met een accu waarvan het rendement is teruggelopen naar zo'n 79% waarbij Renault deze dus niet zal vervangen maar wel 20% minder capaciteit heeft ten opzichte van een nieuwe accu.

Vergroten Actieradius dmv extra accu:
Ik lees nergens een optie om het accupack te vergroten en dan doel ik op alternatieve wijze omdat Renault deze optie momenteel eenvoudig niet biedt. Zijn er specialisten bekend die kennis hebben van e-autos die uitbreiding van accupakket aanbieden of kunnen helpen dit voor elkaar te krijgen. De laadruimte heb ik niet echt nodig al is die uiteraard handig zo af en toe...en ik lees dat een beladen auto niets tot weinig verschil maakt op prestaties en verbruik dus een extra accu die wat kilos weegt zal geen bezwaar mogen zijn...
Kostenplaatje zal niet gezellig zijn wellicht maar ik ben in 1e instantie opzoek naar een bruikbare oplossing.

Ben benieuwd naar de reacties,

GrT,
Huub
hlaan
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie
 
Berichten: 3
Geregistreerd: do 17 maart 2016, 01:08

Re: Renault Kangoo ZE

Berichtdoor cleandriver op vr 18 maart 2016, 16:41

heb je al eens gekeken naar een citroen saxo uit duitsland hier was er 2 jaar terug een redelijk aanbod. De prijzen hiervan lagen onder de 15 k. Verdere specs weet ik helaas niet meer.
Maar wellicht kan dit iets voor je zijn.
Goedkoop E-scooter rijden? Koop een tweede hands en zet er nieuwe accu's in. Het is en blijft made in china.........
cleandriver
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero
 
Berichten: 350
Geregistreerd: za 25 jan 2014, 18:13
Woonplaats: augustinusga

Re: Renault Kangoo ZE

Berichtdoor hlaan op vr 18 maart 2016, 21:55

Even gegoogled op de SAXO,

bij gem 80 kmtr/hr bij een 100% geladen accu actieradius 58 kmtr; topsnelheid nog geen 100 kmtr/hr....
Dat is wat te karig om dagelijks 2 X 70 kilometer mee te rijden vermoedelijk enkele reis niet mogelijk zonder onderweg te laden.
Deze link vond ik over de Saxo: http://www.pluginev.eu/spec.htm
Wel een leuk alternatief wanneer je niet al te grote afstanden moet afleggen.
Kon er 2 te koop vinden in Duitsland.

GrT,
Huub
hlaan
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie
 
Berichten: 3
Geregistreerd: do 17 maart 2016, 01:08

Re: Renault Kangoo ZE

Berichtdoor hlaan op za 19 maart 2016, 13:52

Net proefrit achter de rug met een Kangoo Express van 2012 en 9500 kmtr op de klok.

Stukje snelweg, provinciale weg en een een stukje stad gereden.
De auto is erg vlot van 0 - 60 kmtr daarna wordt het allemaal wat minder vlot blijft echter wel acceptabel.
Op de snelweg viel mij op dat ik automatisch minder hard reed dan normaal, de auto leent zich ook niet zo voor hardrijden. 100kmtr/hr gaat prima, sneller kan ook maar acceleren vraagt wat geduld. Voor de provinciale weg een prima auto en in de stad ook. Tijdens het rijden valt het inderdaad op dat de auto vrij stil is, wel hoor je duidelijk geruis van de banden welke je in een "gewone auto" niet of minder hoort omdat daar ook motorgeluid is. Ook hoorde ik een licht elektronisch fluitje niet storend (zat geen radio in dus die was het niet). Al met al was ik binnen 5 minuten gewend aan het rijden met deze elektrische auto, wel meegenomen dat automaatrijden mij niet vreemd is. Waar je wel even aan moet wennen is het afremmen op de motor wanneer je het gas loslaat, ik ben een dieselrijder dus dacht dat ben ik al gewend maar deze auto remt bij gas los toch nog wel een stukje steviger af op de motor dan welke diesel ook die ik ooit heb gereden.

Na de proefrit nog een praatje met de verkoper gemaakt en even naar de kosten gekeken, wat mij erg tegenvalt zijn de maandelijkse kosten accu huur en bijbehorende verplichte accu verzekering. Op basis van een 3-jaar contract en 25K kmtr/jr een maandelijkse kost van € 140,- per maand (incl BTW). Moet er wel bij vermelden dat in de accu verzekering ook een 24/7 service zit waarmee je bv het ANWB abbo zal kunnen opzeggen.
Een kostenplaatje gemaakt en vergeleken met mijn huidige auto komt erop neer dat ik ong € 80,00 goedkoper uit zal zijn met de Kangoo, huidige auto is een BMW325D Touring handgeschakeld. Dit berekend met een dieselliterprijs van € 1,20 en een KWh prijs van € 0,18. Verbruik van de BMW is 1:15 voor de Kangoo heb ik gerekend met 1:4.

Ja dat is kwa auto een wereld van verschil :mrgreen: en geeft dus ook heel wat af te wegen met de vraag hoe graag ik elektrisch wil rijden...
Ben van plan ook nog naar een Peugeot Partner Venturi te gaan kijken, heeft Peugeot ook zo'n verplichte accuhuur of zijn dat koopaccu's ?

MvG,
Huub
hlaan
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie
 
Berichten: 3
Geregistreerd: do 17 maart 2016, 01:08

Re: Renault Kangoo ZE

Berichtdoor cleandriver op zo 20 maart 2016, 11:21

dat hard afremmen op de motor zal te maken hebben met regreneratief remmen.
Er zijn ook bedrijven in NL die brandstof auto's ombouwen naar elektrisch. Daar kun je misschien vragen neerleggen voor het vergroten van je accu pakket.
Wat betreft de accuhuur bij renualt kom je er moeilijk onderuit andere merken bieden meestak andere opties. Maar dat zul je aan de dealer zelf moeten vragen.
Goedkoop E-scooter rijden? Koop een tweede hands en zet er nieuwe accu's in. Het is en blijft made in china.........
cleandriver
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero
 
Berichten: 350
Geregistreerd: za 25 jan 2014, 18:13
Woonplaats: augustinusga

Re: Renault Kangoo ZE

Berichtdoor RienM op vr 02 dec 2016, 19:21

Ik heb zelf met twee renault Kango modellen proef gereden, een maxi en een tussenmaat, biede waren geschikt om fietsen in mee te nemen. het waren beide tweedehands auto's. Ik heb uiteindelijk een tweedehands Nissan Evalia gekocht. met al de bovenstaande auto's heb ik een testrit gemaakt van 120km, met de Evalia zelfs 123km.
allemaal kwamen ze zonder probleem rijdend terug bij de dealer, die niet verwacht had dat ik dit echt zou doen.

Ik weet nu wel dat de actie radius die steeds genoemd wordt voor deze auto's als realistisch, zo'n 10 tot 120km in de zomer en 80 in de winter wel ongeveer zal kloppen. Dit verschil wordt vooral veroorzaakt door het verbruik van de kachel, (bij 2C boven nul al 8km eraf per 45 minuten gebruik, terwijl ik hem had ingesteld op 16C (lager kan niet)

Ik heb ook al gespeeld met de stuur verwarming en de stoel verwarming. dat werkt goed, en is een stuk zuiniger, maar met een wat langere rit en koud weer krijg je dan toch koude voeten.

Ik ga een reserve accu bouwen zodat ik bij pech met laadpalen vinden die werken nog wat verder kan door mijn accu op mijn eigen mobiele laadpaal bij te laden met 20km actieradius.
RienM
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: vr 02 dec 2016, 18:38

Vorige

Keer terug naar Elektrische Auto's | Informatie, onderhoud en oplossingen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

advertentie: