advertentie:

Renault Kangoo ZE

Alle informatie per merk en type Elektrische Auto
Forumregels
Vermeld duidelijk het Merk en het Type van de elektrische auto in het onderwerp.

Re: Renault Kangoo ZE

Berichtdoor braaf op zo 31 maart 2013, 10:30

from-oz schreef:Wil binnenkort een proefrit gaan maken met een Kangoo ZE. Welke dealer kunnen jullie aanbevelen? Jansen in Helmond, Arend Auto in Eindhoven of Kerres in Heerlen? Alvast bedankt voor jullie advies.

Sorry ik kan je hierover niet adviseren, maar ik kan je wel adviseren in het aanschaffen van extra's (luxe). Ik heb vorig jaar volgens mijn dealer een uitgeklede auto gekocht, die in de toekomst niet meer te verkopen valt. Er zit geen airco in, er zit geen tomtom in, "geen buitenspiegel verwarming" etc. Ik heb dat bewust niet genomen omdat dit allemaal vermogen van je accu kost, en ik wil gewoon van A naar B rijden zonder allerlei verliezen op mijn actie radius. Ik hoorde laatst van een bedrijf uit Amsterdam, die hadden 4 Renault Kangoo's gekocht, met al die luxe en ook nog een imperiaal op het dak. Zij waren ontevreden over de actieradius de auto beantwoordde totaal niet aan hun verwachtingspatroon. Ik denk dat de dealer hun erop had moeten wijzen wat bijvoorbeeld de nadelen van een imperiaal zijn (die kost zo'n 20 tot 30 km actieradius). Ik hoop dat je hier wat aan hebt. groet Hans
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor vonkenvanger op ma 01 apr 2013, 10:41

Goedendag beste lezers,

Zojuist heb ik mij geregistreerd op het forum.
Ik zou graag van eigenaren van een Kangoo ZE willen vernemen hoe lang het duurt eer de auto in ontvangst kan worden genomen nadat de auto bij de dealer besteld is.
Zelf heb ik januari opdracht gegeven, en volgens het laatste bericht van de dealer zou de Kangoo begin mei uit de fabriek komen.
Heeft er iemand ervaring met levertijd? of ben ik te ongeduldig? ;)
vonkenvanger
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor braaf op ma 01 apr 2013, 11:24

Ik heb de auto augustus 2011 besteld, en de leverdatum zou half december 2011 zijn. Uiteindelijk heb ik hem eind februari 2012 mogen ontvangen, terwijl er wel kangoo's waren aangekomen bij de dealer in die bewuste december maand.
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor korpsje op wo 05 jun 2013, 09:58

tof! Ik heb ook een Kangoo gehad alleen voor mij was het niet helemaal DE auto..
Ik heb een nieuwe Peugeot online gekocht. Het is niet helemaal een nieuwe.. maar zo voelt het wel. Heb tot wel drie keer toe een proefrit gemaakt.. maar de eigenaar woonde gelukkig niet ver weg, hoefde niet meer zo te wennen aan de automaat t ging eigenlijk wel allemaal vanzelf! Ik hoor ook wel altijd van anderen dat ze moeten wennen aan de automaat maar als je het elke dag doet lukt het zo!
korpsje
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor nikosuetens op wo 11 sep 2013, 13:23

Ik heb nog geen kangoo ze maar zeer geïnteresseerd om er een aan te schaffen. Belangrijkste vraag voor mij is en die is blijkbaar nergens te beantwoorden in pers en media tot nu. Ik wil weten hoeveel verbruik er is op de snelweg aan 120km/u. Ik woon in de stad en dus geen probleem met de actieradius maar ik wil wel eens familie bezoeken in andere steden. Hoeveel km kan ik met een volle lading op de snelweg?
nikosuetens

Berichtdoor vonkenvanger op zo 22 dec 2013, 22:20

nikosuetens schreef:Ik heb nog geen kangoo ze maar zeer geïnteresseerd om er een aan te schaffen. Belangrijkste vraag voor mij is en die is blijkbaar nergens te beantwoorden in pers en media tot nu. Ik wil weten hoeveel verbruik er is op de snelweg aan 120km/u. Ik woon in de stad en dus geen probleem met de actieradius maar ik wil wel eens familie bezoeken in andere steden. Hoeveel km kan ik met een volle lading op de snelweg?

Hallo Niko,
Ik heb nu sinds eind mei een Kangoo Maxi, en het bereik hangt van veel factoren af.
Bv, bij een rit van 20 km op de snelweg, pal tegenwind 8bft, met flinke imperiaal op dak en een snelheid van 100 tot 110km per uur was ik 40 km van mijn bereik kwijt. Aan het begin vd rit stond de actieradius op 85 km met een volle accu..En het was toen koud.
In de omgeving waar de auto gebruikt wordt mag maximaal 80 km gereden worden, en in de zomer liep de actieradius op tot rond de 140km, maar nu, met veelvuldig gebruik van de kachel en airco voor ontwaseming is het weer gezakt tot net boven de 90 km.
Bij het eerste gedeelte van een rit met volle accu zakt de actieradius sneller dan de werkelijk gereden kilometers, maar eerlijk gezegd houd ik dat niet precies bij. Ik kan de Kangoo 1 a 2 dagen gebruiken voordat hij weer aan de stekker gaat.
De auto is altijd beladen met 200kg aan materialen,en soms tegen de 600. In prestaties en bereik merk je er vrij weinig van.
Een volwaardig vervanger van de ouderwetse diesel besteller zal de Kangoo ZE nooit kunnen zijn, maar als het aan mij ligt ga ik nooit weer terug..
vonkenvanger
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor jan van dijk op do 26 dec 2013, 11:32

Ik heb 6 weken een Renault kangoo ZE maar ik haal de 80 km nog niet eens.

Wie kan er meer dan 100km mee rijden zonder tussen door bij te laden.
jan van dijk

Berichtdoor franktuk op vr 27 dec 2013, 13:51

Ik heb ook een Kangoo Maxi ZE en alleen als je heel zuinig rijdt kan ik in de winter de 80km actieradius passeren.
Met flinke tegenwind zie ik een gemiddeld verbruik van 23-25KWh per 100km met de kachel uit! Mijn snelheid is dan niet hoger dan 80 km/h, in de Economy-stand. Met een "officiele" accu-inhoud van 22KWh haal je in theorie al niet meer dan 90km. In de praktijk is het bij 80km al peentjes zweten.

De officiële getallen van Renault zijn misleidend.

Als je een Kangoo Z.E. in de winter zou berijden zoals een benzineauto haal je naar mijn inschatting gemiddeld 60km op 1 acculading. En dan mag je nog niet eens 130 km/h rijden.

Op zich is dat electrisch rijden wel heel leuk, in sommige gevallen betaalbaar, en heeft het toekomst. Maar ik hou wel van een realistische voorstelling van zaken. Daar is Renault niet erg sterk in.

Vragen zijn welkom.
franktuk
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor braaf op do 15 mei 2014, 21:17

Ik lees het bericht van december 2013 over de beperkte actieradius van de kangoo.
Ik heb een zo'n 2 maanden geleden mijn kangoo ZE voor de eerste service beurt naar de garage gebracht. Ik heb hem nu iets meer als 2 jaar, en hij bevalt mij nog steeds heel goed. Tijdens die servicebeurt is er een update van de software voor het gebruik van de accu gedaan. Na die update werd mijn actieradius gelijk met zo,n 20 km verhoogd. en de laatste 20 km voordat de accu leeg is zijn ook een stuk betrouwbaarder geworden. Een heel grote verbetering met de oude software. Tijdens één van de laatste warme dagen had ik met een volle accu zelfs een actie radius van 165 km. Dit heb ik de afgelopen 2 maanden 2 keer meegemaakt, en allebei de keren nadat ik een lange rit naar Amsterdam had gemaakt. Dit belooft wat voor de zomer als de temperaturen boven de 15 graden komen.

groet Braaf
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor franktuk op vr 23 mei 2014, 11:15

Beste Braaf,

Bedankt voor de tip over de software. Dat ga ik ook proberen.
Ik krijg trouwens op het dashboard nu een melding dat ik dringend onderhoud moet laten plegen, nog ver voordat hij de 40.000km die ervoor staat gehaald heeft. Een computerstoring of is er echt iets aan de hand? IN beide gevallen vind ik dit geen pluspunt voor Renault.
franktuk
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

VorigeVolgende

Keer terug naar Elektrische Auto's | Informatie, onderhoud en oplossingen