advertentie:

Renault Kangoo ZE

Alle informatie per merk en type Elektrische Auto
Forumregels
Vermeld duidelijk het Merk en het Type van de elektrische auto in het onderwerp.

Re: Renault Kangoo ZE

Berichtdoor WirtzfeldValley op zo 18 nov 2012, 21:43

Klopt, voor een partikulier rekent het zich nog niet.
Maar als firma is het best te doen, met als voordeel ook nog een vooruitstrevend imago.

Uiteraard heeft de publiciteit op de wagen ook nog positief effekt.

En als wij ala firma er niet mee zouden beginnen, wie dan wel?
WirtzfeldValley
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor braaf op ma 19 nov 2012, 09:45

Beste Hubert, Leuk dat je zo'n uitgebreid verslag schrijft over je ervaringen met je nieuwe elektrische Renault. Ik rijdt nu sinds februari met mijn renault Kangoo, en je kan zeggen dat ik ongeveer dezelfde ervaringen heb. DE actieradius klopt als je gemiddeld rustig rijdt eigenlijk altijd. In het vlakke stuk van Nederland waar ik normaal rond rijdt, win ik regelmatig zo'n 10 km op de actie radius. De temperatuur is inderdaad van invloed op de capaciteit van de accu's. Ik ben zoals ik al zei in februari van dit jaar de eigenaar van deze auto geworden, en ik begon toen ik nog zwaar onzeker was over de actieradius met 85 km maximum bereik. Ik dacht toen dat de accu niet in orde was, kortom dat ik het weer had getroffen met een maandagochtend exemplaar.
Ik heb de oplaadpaal laten plaatsen door de stichting e-laad, en dat betekent dat het een openbare laadpaal is, dus als er een ander op het gereserveerde plekje staat heb ik pech. Ik heb het nu met een paar andere elektrische rijders die regelmatig in Schiedam zijn geregeld. Als zij stroom nodig hebben om weer thuis te komen, dan bellen ze mij zodat ik voor hen even van het gereserveerde plekje af ga, zodat zij de accu's weer kunnen laden om weer thuis te komen. Dit werkt heel prettig, en ik vind het leuk om te lezen dat jij er ook zo over denkt. Zo krijgen we een sociale groep elektrische rijders die ook eens iets voor elkaar over hebben. Die stand verwarming als je aan de oplaadpaal staat vind ik ook prettig, ik heb het vorige week meegemaakt, dat ik geen "ruitenkrabvertragingstijd" had omdat de ruiten door die verwarming al ontdooid waren.
groet Hans
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor RMvdHaar op ma 24 dec 2012, 08:44

Beste lezers van dit forum,

Zal me even voorstellen..
Ben Michel 29 jaar oud en via mijn werkgever sinds Pinksteren dit jaar in het bezit van een kangoo Z.E.
Moet zeggen dat de auto qua rij eigenschappen heel prettig is om de dag mee door te komen, maar moet ook zeggen dat het snel terug zien zakken van de accu meter het ook erg spannend maakt.
Nu is mijn auto voorzien van een imperial, een schap in de laadruimte (incl) gereedschap en klein materiaal.
Is de auto voorzien van navigatie en airco.
Nu heeft het onlangs erg hard gevroren , na een nacht aan de lader gehangen te hebben (en gebruik van de standkachel)
Kon ik toen ik smorens instapte volgens mijn actieradius 54 km rijden. Ik na de Renault dealer in de buurt die vertelde dat ik maar contact moest zoeken met 1 van de ze garages ( voor mij Arnhem of Almere).
Toen ik belde kreeg ik de vraag of ik de verwarming aan had staan (het was -3 buiten) ik zei natuurlijk!
Ja dat verbruikt wel veel energie, ik zei dat ik echt niet van plan was deze uit te zetten.
Na wat contact via ons kantoor en de Renault garage hebben ze de auto na gekeken en kreeg deze na 3 dagen terug met het verhaal dat ik gewoon teveel energie verbruik dmv radio navigatie verwarming verlichting aan.
Het is nu iets boven het vriespunt en op de eco stand kan ik nu 68 km rijden ( met de verwarming niet vol uit en zodra het licht is de verlichting uit) ons bedrijf heeft 3 Z.E.'s gekocht maar echt gelukkig zijn ze er niet mee omdat het je toch beperkt in je werk. Echter zijn er wel wat voordelen zoals dat je er gratis privé mee mag rijden , de automaat is heerlijk in de stad ,black box hoeft er ook niet in. Waarschijnlijk als er geen imperial op komt en er vaak vrijwel met lege laadruimte word gereden kun je vast iets verder rijden dan ik, maar ik heb nooit de 100 km kunnen halen op 1 volle accu.
Hopelijk hebben julle wat aan deze informatie . Wat mij betreft ... De kangoo Z.E. een leuke auto maar zolang deze auto minder dan 120 km per dag kan rijden is het nog niet echt een geschikte productie auto.
RMvdHaar

Berichtdoor braaf op di 25 dec 2012, 13:42

Ik voel me geroepen om op het bericht van Michel over zijn Kangoo te reageren. Zoals bekend rijdt ik ook met zo'n Kangoo, en ben ik er heel tevreden over. Ik heb tot groot verdriet van mijn Renault dealer een volgens hem volledig uitgekleedde versie van de Kangoo gekocht die later niet meer te verkopen is. Geen airco, en eigenlijk totaal geen luxe. Alleen dat waar ik niet onderuit kon. Elektrische raam bediening bijvoorbeeld. Ik had liever mijn raampjes zelf opengedraaid. Hoe minder standaard elektriciteits verbruikers hoe beter dat is voor je actieradius. Dit had ik me overigens al bedacht voor ik de auto ging aanschaffen. Je kunt goed zien aan je verbruik per kilometer wat de verwarming met je actieradius doet. De verwarming verhoogt je verbruik van ongeveer 14, naar 19 per kilometer. Je kunt dan goed uitrekenen wat dit scheelt aan actieradius. Ik heb zelf die ervaring niet, maar luchtweerstand verlaagt je actie radius misschien nog wel meer. Ik denk dat het eraf halen van die imperial de actieradius met zeker 20 km zal verhogen. Het is natuurlijk wel zuur dat je in de tijd dat je de meeste energie nodig hebt (in de winter) je accu de minste energie geeft. Je schrijft dat je met de Kangoo misschien wel alleen voordelig rijd als je met een niet geladen auto rijdt. Ik kan je vertellen dat ik daar wel ervaring mee heb, en een voor mij volgeladen auto, met een laadgewicht van ongeveer 300 kg aan zakken met honden eten, misschien 1 à 2 km aan actieradius verliest. dit kan dus goed. Ik heb overigens een kilometer dag verbruik van zo'n 70 km. Dit kan ook in de winter ruim. Mijn huidige actieradius is tussen de 88 en de 95 km als ik 's ochtends de auto van het stopcontact haal.
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Geen Kangoo ZE in Australië

Berichtdoor fromoz op zo 30 dec 2012, 08:53

Ben wel jaloers dat jullie zomaar naar een Renault dealer kunnen stappen om een Kangoo ZE te kopen. Hier in Australië heeft Renault laten weten geen plannen te hebben om hem te importeren.

Voor ons zou het een ideale auto zijn. Hij is ruim, heeft genoeg actieradius, en we zouden hem kunnen opladen met onze eigen zonnestroom. Ook het klimaat zit mee. 's Winters geen vorst en 's zomers zelden zo heet dat je de airco aan zou moeten zetten.

Hoe dan ook, het is prachtig om te lezen dat de Kangoo ZE over het algemeen zo goed bevalt.
fromoz

Berichtdoor braaf op vr 25 jan 2013, 00:26

Nog wat nieuwe ontwikkelingen in het gebruik van mijn Kangoo. Sinds een aantal dagen laadt de auto niet meer volledig op. Ik ben daarmee naar de garage geweest, en zij kunnen in de computer van auto geen afwijkingen ontdekken. De conclusie van de monteur was dat het probleem hoogst waarschijnlijk in de oplaad kabel zou zitten. Ik vroeg toen of het dan misschien een losgeschoten , of slecht contact zou kunnen zijn in de stekker, maar dat leek hem zeer onwaarschijnlijk. Het zou naar zijn mening best een kapot bi-metaal kunnen zijn. Hij vertelde me dat ieder oplaadsnoer een in de stekker ingebouwd bi-metaal heeft, dat bij grote hitte in de kabel moet zorgen voor een verbreking van de stroom toevoer. Als dit bi-metaal de verbinding te vroeg verbreekt dan komt de accu nooit vol. Dit gehoord hebbende wilde ik dan gelijk maar een nieuwe kabel meenemen, maar nee dat is niet mogelijk, want de kabel is niet op voorraad, en moet besteld worden in Frankrijk. Volgende week is hij er.
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor fivari op vr 25 jan 2013, 08:40

Dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Je zou dan telkens na een bepaalde, korte tijd problemen moeten krijgen. Uitpluggen, laten afkoelen en opnieuw inpluggen zou je dan in staat moeten stellen om verder te laden.
Uit jouw bericht leid ik af dat er wat misloopt in de eindfase van het opladen. Eerlijk gezegd denk ik dan eerder aan een verminderde capaciteit van een van de strings in de batterij. Jouw totale accu bestaat uit cellen die gegroepeerd worden tot 65Ah elk, Dergelijke groepen worden vervolgens in serie geschakeld tot het nominale voltage (ongeveer 400V). Hoeveel groepen dat dan zijn, hangt af van de chemie van de batterij. Wanneer een van die groepen capaciteit verliest, krijg je ook de andere groepen niet gemakkelijk vol. Zou ook niet zoveel uitmaken omdat de capaciteit van de accu als geheel bepaald wordt door de zwakste schakel uit de in serie geschakelde groepen.
De toekomst zal het uitwijzen.
Gek dat de garagist je niet even liet opladen met een andere kabel om zeker te zijn dat zijn diagnose correct was.
3 Scooters 1500W:
    1 zelf omgebouwd naar LiFePO4 48V30Ah + zelfgemaakt LiPo pack 2s33p 7,2V50Ah (04/2013)
    1 zelf omgebouwd naar LiFePO4 48V40 Ah (05/2012)
    1 die gebruikt wordt voor wisselstukken
fivari
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Berichtdoor braaf op vr 25 jan 2013, 09:40

Beste Fivari, bedankt voor je reactie. Je analyse kan kloppen, en je opmerking over het laden ook, maar deze renault garage heeft geen spareparts voorradig. Jammer maar helaas, anders had ik vandaag al het antwoord gehad. gr Hans
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor braaf op za 02 feb 2013, 23:21

Ik heb eergisteren een nieuwe oplaadkabel gekregen, en het opladen gaat nu weer als vanouds. Dit betekent dat er dus iets mis was met de oude kabel. Het was dus een goede diagnose van die monteur. Terugkijkend weet ik ook wanneer de kabel stuk is gegaan. Begin januari ontkoppelde ik de kabel toen de accu nog niet vol was. De kabel was toen heel erg warm. Dit is een symptoom van het niet meer goed functioneren van dat bi-metaal. Een beetje warm zegt niets, maar heet betekent dat de elektronica die in de kabel zit niet goed functioneert. Dit alles volgens de monteur. Ik wilde de kapotte kabel mee terug nemen, om die stekker eens uit elkaar te halen, maar dat mocht niet ze gingen de kabel terugsturen naar Frankrijk. groet Hans
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor from-oz op za 30 maart 2013, 12:47

Wil binnenkort een proefrit gaan maken met een Kangoo ZE. Welke dealer kunnen jullie aanbevelen? Jansen in Helmond, Arend Auto in Eindhoven of Kerres in Heerlen? Alvast bedankt voor jullie advies.
from-oz

VorigeVolgende

Keer terug naar Elektrische Auto's | Informatie, onderhoud en oplossingen