advertentie:

Renault Kangoo ZE

Alle informatie per merk en type Elektrische Auto
Forumregels
Vermeld duidelijk het Merk en het Type van de elektrische auto in het onderwerp.

Renault Kangoo ZE

Berichtdoor braaf op di 20 maart 2012, 12:09

Hoi Ik heb me net geregistreerd op dit forum, en kon eigenlijk geen topic vinden waar ik me kon gaan voorstellen.
Ik ben Hans Verel, en heb een webwinkel en bezorgdienst die heel regionaal gericht is. Om die reden heb ik een elektrische auto aangeschaft. Het aantal kilometers dat ik gemiddeld rijd per dag is ver onder de opgegeven 170 km. Alhoewel ik tot nu toe wel heb ervaren dat het aantal opgegeven kilometers toch wel een heel stuk hoger ligt, als de werkelijkheid. Ik kan op dit moment maximaal tussen de 100 km en de 120 km rijden zonder aan de laadpaal te moeten.

De Renault Kangoo ZE is ontwikkeld voor regionaal gerichtte bedrijfjes die niet al teveel km. rijden. Mijn vraag is: zijn er andere renault Kangoo rijders die dezelfde of andere ervaringen hebben.
met vriendelijke groeten Hans
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Re: Renault Kangoo ZE

Berichtdoor SimonLeBon op di 17 apr 2012, 20:48

En? Hoe bevalt de Kangoo ZE na een aantal weken?
Geef me werk dat ik leuk vind en ik heb geen werk meer.....
SimonLeBon
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Berichtdoor braaf op do 19 apr 2012, 08:36

Hoi, ik zie vandaag pas dat je vraagt hoe het gaat. Ik ben zeer tevreden over de auto. Hij rijdt soepel en rustig, en het aantal km dat hij moet presteren bij mij is meestal niet boven de 60 km per dag. Dus geen problemen met de actieradius.
Ik heb sinds een paar dagen wel het idee dat mijn oplaadpunt, of auto(??) misschien een beetje in de war raakt van het feit dat mijn accu eigenlijk nooit meer ontladen is dan net iets meer dan een kwart, of maximaal de helft. Het aantal km actieradius liep de dagen hiervoor met enkele km per dag terug, naar onder de 100 km. Ik ben gisteren een niet functioneel rondje gaan rijden om de accu een keer goed leeg te rijden, en ik ga straks eens kijken hoe de actieradius ervoor staat.
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor pmstroex op vr 20 apr 2012, 18:20

Hallo,

Ik ben serieus na aan het denken om een kangoo ze aan te schaffen maar heb wel een redelijk te garanderen stukje bereik nodig van ongeveer 110km, voornamelijk snelweg. Hoe zijn de ervaringen qua bereik op de snelweg ? Als hij maar weinig in de stad doet maakt me niet zo veel uit, maar die 110km bij laten we zeggen 10 graden en warmer weer moeten er toch echt wel in zitten.

Peter
pmstroex
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor alf op vr 20 apr 2012, 19:23

Als het zo kritisch is zou ik eerst Renault maar eens vragen om een proefrit over dat stuk, kun je zien wat je overhoud.

Ik had me destijds ingeschreven voor een Twizy, nu blijven ze mailen of er ik er één een dag op proef wil, dat zou jou dus ook wel moeten lukken me de ZE
Qwic87
alf
EVN Forum Captain
EVN Forum Captain

Berichtdoor pmstroex op vr 20 apr 2012, 19:40

Bedankt voor de reactie.

Ik was al eens langs geweest bij de Renault dealer in Heerlen (enige die de z.e. range doet in zuid limburg) om voor een proefrit te vragen, maar de kangoo was voor een maand (!) uitgeleend aan de gemeente Meerssen bij wijze van proeftraject. Toen ik vervolgens vroeg voor een testrit in de fluence kreeg ik te horen dat proefritten slechts maximaal een uurtje zijn en er iemand van de garage mee moest. Er was op dat moment niemand voorhanden terwijl ik de enige in de showroom was. Nu had ik op het werk al eens rondgevraagd en een aantal Renault bezitters gevonden waaronder iemand die bij dit bedrijf had gewerkt. Het blijkt dat Kerres geen beste reputatie heeft zowel qua klantvriendelijkheid als op het naleven van de Renault regels.
Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar gebruikerservaringen om zo wat extra informatie in te winnen. Ik wil toch nog een proefrit gaan maken zodra de kangoo weer beschikbaar is, maar ondertussen mijn licht elders opsteken kan natuurlijk geen kwaad.
Dus alle ervaringen die je wilt delen, laat maar horen !

bvd
Peter
pmstroex
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor alf op za 21 apr 2012, 10:30

Stuur een mail naar Renault Nederland afd. verkoop en geef ze je ervaringen met Kerres.
Laat ze weten dat je bijna op het punt staat je handtekening te zetten maar dat je er eerst even mee wilt rijden over de afstand die voor jou belangrijk is.

Dat doet wonderen, let maar op.
Qwic87
alf
EVN Forum Captain
EVN Forum Captain

Berichtdoor braaf op zo 22 apr 2012, 11:49

Ja, jouw idee van bij 10 graden celsius een bereik van meer dan 100 km lijkt me wel haalbaar, maar behalve de temperatuur is je rijstijl ook nog best belangrijk. Ik heb nu een paar wat grotere afstanden gereden. Naar Amsterdam, met files, en van Amsterdam terug naar Schiedam zonder files, maar toen heb ik op de terugweg bewust maximaal( 130 km/u) gereden. Naar Amsterdam had ik er 70 daadwerkelijk gereden, en mijn actieradius was met ongeveer 65 km verminderd. Terug naar Schiedam begon ik met een actie radius van 110 km, en toen ik bij mij thuis in Schiedam de haven op reed was de accu op een haar na leeg (nog ongeveer 8 km actieradius).
Later ben ik nog een keer op en neer geweest naar Alphen ad Rijn (50 km) ik begon met een actieradius van 119 km, en toen ik terug was in Schiedam had ik er nog 40 km actie radius over. Naar Alphen heb ik geen files gehad, en redelijk contstant met een snelheid van tussen de 100 en de 110 km gereden( zowel heen als terug) Hiermee bewijs ik denk ik dat er goed wat grotere afstanden mee te rijden zijn, maar dat de beloofde maximale actie radius van 170 km misschien hartje zomer haalbaar is, maar de rest van het jaar jammer genoeg niet. Ik geloof overigens ook dat tegen wind behoorlijk van invloed kan zijn op je actie radius, maar daar heb ik tot nu toe geen ervaringen mee.
De vriendelijkheid van de Renault dealer hier in het Rotterdamse laat ook te wensen over.
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor pmstroex op ma 23 apr 2012, 17:29

Dank je wel voor de informatie braaf.
Het ziet er naar uit dat het goed te doen is ook al laat je er de vonken van af vliegen. Mijn rijstijl is met 100-110 rustig te noemen. Met zo´n real-world voorbeeld word ik al vrij positief gestemd. Alleen is jouw accu natuurlijk nog brandnieuw en wordt het ding pas bij 75% van de originele capaciteit vervangen. Ik las trouwens 160km als actieradius op de website van Renault dus reken ik daar even mee verder : dan kom ik op 160 - 25% = 120km = ruim voldoende en heb ik nog wat reserve over om het gewicht van de duikuitrustingen te compenseren. Daarbij is in jouw ervaring op de trip Schiedam-Alphen-Schiedam de radius op de teller vrij pessimistisch, dus ook dat is alleen maar positief.
Nu heb ik nog wat verder zitten grasduinen op de site van Renault en vroeg ik me af of er al iemand ervaring heeft met het wisselen van het accu-pack op langere afstanden. Zijn er al steunpunten in Nederland of zit dat nog in een pril stadium ?
pmstroex
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor braaf op di 24 apr 2012, 21:40

Ik wil eigenlijk al de mogelijkheden uitproberen. Dat wil zeggen hard rijden, maar ook rustig en naar mijn idee normaal. Doordie actieradius en de werkelijk gereden kilometers goed met elkaar te vergelijken krijg je hierdoor wel een meer reële kijk op de mogelijkheden van deze elektrische auto. In de stad is het moeilijker om de werkelijke afstanden met de actie radius te vergelijken omdat ik kleinere afstanden rijd. Een paar kilometer tot ongeveer 10 km.
Voor wat betreft de steunpunten heb ik nog niet uitgezocht, maar ik zal binnenkort een keer richting Harderwijk moeten, en dan zal ik daar niet al te lang zijn. Dit zou een moment zijn om dit gegeven uit te proberen. Hier horen jullie nog wel over. Volgens Renault zijn er al wel een paar van die steunpunten, maar ik heb niet geïnformeerd waar.
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Volgende

Keer terug naar Elektrische Auto's | Informatie, onderhoud en oplossingen