advertentie:

ervaringen met Renault Twizy color

Alle informatie per merk en type Elektrische Auto
Forumregels
Vermeld duidelijk het Merk en het Type van de elektrische auto in het onderwerp.

ervaringen met Renault Twizy color

Berichtdoor mlbergsma op zo 16 sep 2012, 15:34

Ik rijd inmiddels een maand of 4 met de Twizy, wat een grappig ding is dat zeg.
De eerste 2000 kilomter zitten er op.
rijdt geweldig goed als je van karten houdt en je hebt nog veel bekijks ook.
Muziek streamen via je telefoon, gaat prima, bellen is geen optie met de hal open ramen.
Ik heb wel ramen in Italie besteld, die ga ik binnenkort monteren, waarschijnlijk kan ik het seizoen daar een beetje mee verlengen.
Afstanden met de maximale snelheid vallen echt tegen, maar de auto is met een gewoon stopcontact zo weer vol, na 3,5 uur is de accu weer vol. Het is echt bedoeld voor de stad, ik rijdt zo'n 40 kilometer per dag, dat gaat net.
Ben benieuwd hoe dit in de winter gaat.
Het is erg leuk om te experimenteren met het elektrisch rijden en het is erg goedkoop; geen onderhoud, bijtelling en je rijdt voor 1,75 per dag.
mlbergsma
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: ervaringen met Renault Twizy color

Berichtdoor fivari op zo 16 sep 2012, 21:36

Je rijdt voor 1,75 per dag. Maar de huur van de batterijen moet meegeteld worden. Ik weet niet hoe het met de Twizzy zit, maar voor de Fluence betaal je aan de huur van de batterijen al evenveel als wat je aan brandstof zou uitgeven voor hetzelfde aantal kilometer. Het kan best zijn dat die bijtelling het verhaal wijzigt, maar voor een Belgische particulier maakt die formule elektrisch rijden duurder dan met een gewone auto. Er blijven daarnaast nog de ongemakken zoals het beperkt bereik, het zoeken van laadpalen enz... Ik had gehoopt dat de lage verbruikskosten dat voor een deel zouden compenseren, maar dat is in dit geval toch niet zo.
3 Scooters 1500W:
    1 zelf omgebouwd naar LiFePO4 48V30Ah + zelfgemaakt LiPo pack 2s33p 7,2V50Ah (04/2013)
    1 zelf omgebouwd naar LiFePO4 48V40 Ah (05/2012)
    1 die gebruikt wordt voor wisselstukken
fivari
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Berichtdoor MEO op di 11 dec 2012, 13:38

mlbergsma schreef:Ben benieuwd hoe dit in de winter gaat.
Het is erg leuk om te experimenteren met het elektrisch rijden en het is erg goedkoop; geen onderhoud, bijtelling en je rijdt voor 1,75 per dag.

En, hoe gaat het nu in de winter?
Met dichte ramen, neem ik aan?

Twizzy is een leuk ding, leuk voor de fun en praktisch in de stad. Uit ervaring weet ik dat je redelijk droog blijft bij regen en weinig wind..
Zonder ramen en motorgeluid zijn de opmerkingen van het publiek bij bijvoorbeeld een tramhalte wel duidelijk waarneembaar. Is niet altijd positief ;)
MEO
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor asadn711 op ma 13 apr 2015, 10:22

zijn de opmerkingen van het publiek bij bijvoorbeeld een tramhalte wel duidelijk waarneembaar. Is niet altijd positief ;)??
raza
asadn711

Berichtdoor MathieuG op za 04 aug 2018, 08:32

Hoi, ik denk erover een Renault Twizy te kopen maar ik kan geen info vinden over verzekeringen . Kan iemand mij een indicatie geven over de kosten. En welke maatschappij ik het beste kan benaderen. En moet je een allrisk afsluiten ivm. De dure batterij die je huurt. BVD. Mathieug.
MathieuG

Keer terug naar Elektrische Auto's | Informatie, onderhoud en oplossingen