advertentie:

Nimoto Easy 2000

Nimoto Easy 2000

Berichtdoor Pipskintinkle op wo 03 feb 2016, 15:19

Hallo, nieuwe electrische scooter eigenaar en forumgebruiker hier.

Ik heb vorige week een tweedehands Nimoto Easy 2000 gekocht (45 km/uur versie, eigenlijk geen idee welk soort batterijen). We hebben hem in het weekend getest, beetje rondjes mee gereden op de parkeerplaats enzo, ging best goed. Maandag naar de stad en terug gereden, 12 km totaal, ging prima, maar het viel me op dat de meter op het dashboard ruim onder de 50 volt stond (volgens het boekje is 60V voor volle batterijen, en 40V weinig lading).

Toen ik dinsdag weer met de scooter ging rijden had ik mij daarom voorgenomen om de voltmeter in het oog te houden. Na zo'n 5 km begon het op te vallen dat het lampje van de hoofdstroom indicator af en toe knipperde (daar staat niks over in het boekje, die zou constant aan moeten zijn voor zover ik weet), als ik mijn snelheid iets terugnam was het lampje weer stabiel, maar na een tijdje begon het weer te knipperen, snelheid verminderen hielp dan weer tijdelijk. Na 7 km heb ik (gelukkig) beslist om terug naar huis te rijden, waarbij mijn scooter steeds trager begon te rijden en ik uiteindelijk blij was dat ik nog thuis ben geraakt zonder te moeten duwen...

Ik heb de scooter steeds aan de lader gehangen als ik hem na thuiskomst in de schuur zette.

Het lampje op lader zou rood moeten zijn er wordt geladen, maar het lampje is direct bij inpluggen al groen, ook dinsdag nadat ik met moeite thuis ben gekomen, wat betekent dat de batterijen vol zijn :roll:

Ik weet nu niet of het aan mijn batterijen ligt of aan de lader, of allebei, maar 7 km is wel heel erg weinig voor een scooter die volgens de verkoper toch 70 km zou moeten kunnen rijden :cry:
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
meten is weten
Pipskintinkle
EVN Forum Major
EVN Forum Major

Re: Nimoto Easy 2000

Berichtdoor Pipskintinkle op wo 03 feb 2016, 15:24

Ben ook geinteresseerd in een Quadro Charger - is dat commercieel verkrijgbaar, of is enkel en alleen een doe-het-zelf-iets?

.. En als je maar 3 batterijen hebt, is het dan een Triple Charger? ;)

= UPDATE =

Heb me dan toch (met wat hulp van YouTube) aan de multimeter gewaagd. De adapter heeft een output van zo'n 58 volt (zou 48 moeten zijn, raar), en de scooter geeft 25.8 volt. Lader weer ingestoken, vanavond nog maar eens proberen. En dan de individuele batterijen proberen zeker...

= UPDATE 2 =

Nu iets van 56 volt aan de laad-ingang van de batterijen, maar krijg niks op de meter voor de individuele batterijen. Laad-ingang nog eens geprobeerd, toen was het nog maar 50 ofzo. Nog wat geprutst met de aparte batterijen, nog altijd niks, en kreeg ook niks meer aan de laad-ingang. Morgen bij daglicht nog maar eens proberen.

= UPDATE 3 =

3 batterijen lijken toch prima in orde te zijn, heb ze gemeten, dan een uurtje alle lampen opgezet, en nog eens gemeten:

Voor: 11.8 V - 11.8 V - 11.7 V; totaal 45.0 V
Na: 11.6 V - 11.6 V - 11.5 V; totaal 43.2 V

Lijkt prima in orde, alleen... 11.8 + 11.8 + 11.7 = 35.3, dus er moet nog ergens een vierde batterij zijn!

Die zou dus Voor op 9.7 V, en Na op 8.5 V moeten staan, da's wel een groter verschil tussen Voor en Na dan de 0.2 V van de andere batterijen, en 9.7 is ook al minder dan 11.8... Morgen overdag eens kijken of ik batterij nummer 4 vind, en alles nog eens doormeten.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat volgens de handleiding bij volle batterijen de voltmeter tegen de 60 zou moeten staan... dat zou dan betekenen dat er nog een vijfde accu moet zijn?
meten is weten
Pipskintinkle
EVN Forum Major
EVN Forum Major

Berichtdoor Pipskintinkle op za 06 feb 2016, 17:44

Vierde batterij gevonden, geen afwijkende waarden:
11.78 V, 11.72 V, 11.62 V, 11.67 V

Stukje gaan rijden maar na 1 km ben ik teruggekeerd, en heb meer dan de helft van de terugweg kunnen duwen.

Batterijen na het rijden:
11.58V, 11.52 V, 11.36 V, totaal 34.2 V

Blijkbaar is batterij 4 dan plat... toch maar weer openschroeven om 100% zeker te zijn...
meten is weten
Pipskintinkle
EVN Forum Major
EVN Forum Major

Berichtdoor Pipskintinkle op zo 07 feb 2016, 11:18

Vanmorgen alle batterijen apart gemeten, ze waren alle 4 ongeveer even vol. Scooter kwam ongeveer 500 meter ver zonder problemen, daarna was het weer mis.

We denken nu dat de batterijen gewoon oud, moe en de dagen zat zijn... :(
meten is weten
Pipskintinkle
EVN Forum Major
EVN Forum Major

Berichtdoor Pipskintinkle op zo 07 feb 2016, 11:41

Mijn accu's zijn ongeveer gelijk kwa spanning... Nog wat gegoogled.

2 conclusies:

1: ik kan niet goed meten met een multimeter
2: blijkbaar zijn accu's bij 10,7 V al dood, en 11,6 V is niet veel beter

Als je als beginnerling denkt dat een accu bij 0 volt dood is, lijkt 11.x volt nog best veel, maar blijkbaar is dat al te weinig.

Moet dus nieuwe batterijen gaan halen, duur grapje... zou eigenlijk ineens voor Li4Po moeten gaan, maar dat budget heb ik helaas niet (als ik budget had gehad, had ik een Nissan Leaf gekocht waarschijnlijk :P ), dus zullen waarschijnlijk lood batterijen worden.
meten is weten
Pipskintinkle
EVN Forum Major
EVN Forum Major

Berichtdoor Pipskintinkle op ma 08 feb 2016, 10:24

Nieuwe accu's besteld! http://www.gleco.nl/accu-s-en-laders-1/ ... x33ah.html

De goedkoopste 4-pack op de website, heb zitten twijfelen of ik de 38ah versie zou nemen, of de 33ah extreme (geen idee wat dat nu weer is), maar die 100 euro extra steek ik over een paar jaar liever in een nieuwe scooter. Er zit nu ook 33ah in, dus dat zal wel goed genoeg zijn.

Morgen komen ze binnen, dan kan ik weer rijden :)
meten is weten
Pipskintinkle
EVN Forum Major
EVN Forum Major

Berichtdoor opa70 op di 09 feb 2016, 11:19

Hoi ben benieuwd wat de nieuwe accu's doen, en wat je nou van actieradius hebt. Heb een nieuwe gekocht maar wil eerst mn huidige scooter kwijt omdat de schuur te vol is.Ben benieuwd mvg opa henk
opa70
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor Pipskintinkle op vr 12 feb 2016, 13:02

Hij rijdt in ieder geval weer, da's al goed ;)

Ik heb een tijdklok gekocht zodat ie alleen 's nachts oplaad (had ergens op het forum gelezen dat je de batterijen beter eerst laat afkoelen voordat je begint met laden).

Komende maandag ga ik een klein ritje doen, zo'n 15 km totaal, dat zou ie zeker moeten halen, dat heb ik de eerste week dat ik 'm had ook gereden.

Dinsdag een grote rit, bijna 18 km naar Hasselt, en dan (hopelijk) terug, als ie dat zonder problemen haalt ben ik zeer tevreden 8-)

Zal mijn bevindingen dan wel delen.
meten is weten
Pipskintinkle
EVN Forum Major
EVN Forum Major

Berichtdoor opa70 op za 13 feb 2016, 13:11

Hoi als het goed is moet je de 50 km halen , dat volgens de dealer waar ik de Nimoto gekocht heb. heb jaren geleden al eens een nieuwe Novox gehad die haalde als ik rustig reed de 75 km, wel een 25 km hoor, de Nimoto easy is ook een 25km variant. Ze komen straks kijken voor mn sachs bike,als die weg is heb ik weer ruimte en kunnen ze de Nimoto komen brengen. Veel sucses mvg opa
opa70
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor Pipskintinkle op zo 14 feb 2016, 10:21

Da's misschien 50 km met mooi weer, wind in de rug, en een bestuurder die 60 kg weegt...

Hier regent het, staat er veel wind, en de bestuurder weegt ook iets meer dan 60 kg :P
meten is weten
Pipskintinkle
EVN Forum Major
EVN Forum Major

Volgende

Keer terug naar Merk: Nimoto