advertentie:

Nimoto Trendy soms geen vermogen

Nimoto Trendy soms geen vermogen

Berichtdoor Durk op wo 20 aug 2014, 10:41

Gisteren tijdens het rijden op mijn Nimoto Trendy 1000 viel ineens het vermogen van de motor weg. Ik heb de scooter aan de kant van de weg gezet en na een paar keer proberen deed hij het weer gewoon.

Vanmorgen toen ik weg wilde rijden en 'gas gaf' reageerde de scooter helemaal niet. Na een paar keer proberen, reageerde hij wel weer. Tijdens het rijden daarna verloor de scooter soms heel even vermogen (1 seconde?) maar verder kon ik er wel mee op mijn werk komen.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Waar zou ik kunnen beginnen met zoeken?
Durk
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: Nimoto Trendy soms geen vermogen

Berichtdoor prinsreinier op wo 20 aug 2014, 11:05

Remschakelaar of standaardbeveiliging. Als ie het op een zeker moment niet doet, kijk eens of duwen helpt...in dat geval kan het zijn dat er een hallsensor kapot is. Klinkt de motor wel gezond?
Novox C20 met bi-Xenon koplamp en ingebouwde Mean Well lader met laadindicator op dashboard...en krulsnoer :)
prinsreinier
EVN Forum Lieutenant
EVN Forum Lieutenant

Berichtdoor Durk op wo 20 aug 2014, 14:22

De motor klinkt verder prima.

Ik begrijp nog niet hoe die hall-sensor als beveiliging dient?
Volgens mij meet zo'n sensor het vermogen, o.b.v. draaiing van het wiel. Als de sensor kapot is, wordt er bij draaiing van het wiel geen puls gegeven en wordt de spanning afgesloten? Het probleem doet zich vooral voor vanuit stilstand, op dat moment geeft de hall-sensor toch nog geen puls?
Durk
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor cleandriver op wo 20 aug 2014, 18:29

kijk inderdaad even naar de remcensor doormiddel van even met je remhandel alle kanten op te drukken.
oftewel het uiteinde van je remhandel vast pakken en rondjes proberen te maken. En hierbij het remlicht in de gaten houden of deze begint te branden. Maar let hierbij wel op dat je de scoot op de bok zet zodat het achterlicht niet brand.
Bij mijn scoot brand het achterlicht ook als hij op de zijstandaard staat. Het is Welles waar een ander merk. Maar ga ervan uit dat het zelfde werkt.

Mocht je remlicht tijdens deze proef gaan branden / flikkeren dan weet je waar je moet zoeken.
Goedkoop E-scooter rijden? Koop een tweede hands en zet er nieuwe accu's in. Het is en blijft made in china.........
cleandriver
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Berichtdoor prinsreinier op do 21 aug 2014, 09:05

Als het met name vanuit stilstand gebeurd kan het een hallsensor zijn. Deze meet geen vermogen, maar de stand van het wiel. Op basis van deze informatie bepaalt de controller welke spoelen aangesproken moeten worden. Wanneer de scooter al rijdt, zal er een spoel worden overgeslagen, maar door je snelheid heb je daar niet veel last van. Als 'ie vanuit stilstand niet weg wil, zit je net op het punt van de kapotte hallsensor...probeer eens of de scooter vanuit elke wielpositie weg wil rijden...Dat kan ook op de bok, als je heel zachtjes de gashendel opentrekt...dus probeer het wiel zo langzaam mogelijk te laten draaien...
Novox C20 met bi-Xenon koplamp en ingebouwde Mean Well lader met laadindicator op dashboard...en krulsnoer :)
prinsreinier
EVN Forum Lieutenant
EVN Forum Lieutenant

Berichtdoor Durk op vr 22 aug 2014, 09:01

Dank voor alle tips!

Vanochtend ging het opzich prima, behalve bij het laatste verkeerslicht.
Even duwen bracht daar geen verandering in, dus ik denk niet dat het aan de hall-sensor ligt.
Ik heb een paar keer de remmen ingedrukt en de sleutel omgedraaid, toen werkte hij weer en kon ik verder rijden.
De boven gegeven tips ga ik uitvoeren en ik koppel de resultaten terug.
Durk
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor cleandriver op vr 22 aug 2014, 19:44

je contact werk nog wel naar behoren?
En treed de storing ook op specifieke momenten op droog heet weer of juist nat weer misschien mist, Of juist over een slecht klinker weggetje en niet op strak asfalt?
Goedkoop E-scooter rijden? Koop een tweede hands en zet er nieuwe accu's in. Het is en blijft made in china.........
cleandriver
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Berichtdoor Durk op ma 25 aug 2014, 08:03

Ik weet ondertussen wat het is: de speedhandle is stuk.
Toen ik de stuurkap eraf geschroefd had bleek dat ik de motor kon laten draaien door aan de speedhandle kabel te zitten.
Er is dus kortsluiting in die hendel.

Weet iemand een plek waar ik een nieuwe kan bestellen?
Een vorig onderdeel dat ik probeerde te bestellen bij roomburghscooters.nl laat al ruim drie weken op zich wachten..
Laatst bijgewerkt door Durk op do 28 aug 2014, 10:20, in totaal 1 keer bewerkt
Durk
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor prinsreinier op ma 25 aug 2014, 08:55

http://www.elektrischescooterwinkel.nl/onderdelen

Zoiets? Weet je zeker dat het de hendel is trouwens? Kan ook gewoon in de draad zitten...kan je altijd nog de draad vervangen.
prinsreinier
EVN Forum Lieutenant
EVN Forum Lieutenant

Berichtdoor Durk op do 28 aug 2014, 08:16

Afgelopen weekend heb ik de gashendel vervangen. Dat was ook nodig, want als ik aan het kabel zat ging de motor soms vanzelf draaien (met de sleutel in het contact).

Vanochtend deed de scooter het slecht. Vaker niet dan wel. Na 2 kilometer teruggekeerd naar huis.
Ik heb er genoeg van!

Wie weet een goed adres in de buurt van Haarlem om een Nimoto Trendy te laten fixen?
Durk
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Volgende

Keer terug naar Merk: Nimoto