advertentie:

Even voorstellen Nimoto Trendy R

Even voorstellen Nimoto Trendy R

Berichtdoor martrijn op ma 29 apr 2013, 11:01

Hallo forumleden,

Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een Nimoto Trendy R. Doordat ik dit forum al van te voren aan het lezen ben geweest heb ik bij de aankoop meteen de te lage snelheid aangekaart. Er is door de dealer gelijk een aanpassing gedaan zonder problemen. De scooter gaat nu, gemeten met een navigatie apparaat, ongeveer 34 km en dat is voor mij meer dan genoeg.
De Trendy R is dezelfde scooter als de Trendy 1000, alleen hier zitten twee uitneembare accu's in en hij heeft hierdoor een grotere actieradius. Volgens fabrieksopgave 130km, maar of dit het werkelijke aantal km is ga ik binnenkort uitproberen.
Verder vind ik de Trendy R in de zwarte uitvoering er heel flitsend uitzien. Daar ben ik als vrouw toch wel gevoelig voor.

Over de oplader die veel lawaai maakt is elders op het forum al een antwoord gegeven, WD 40 gebruiken of toch een andere lader.
Zelf ben ik a-technisch wat dit soort zaken betreft, dus als iemand voor mij nog een tip heeft hoe of via welke zaak ik aan een goede oplader kan komen, graag!
Ga trouwens in overleg met de woningbouw over een aansluiting op electra in de algemene boxruimte voor mij en de electrische fiets gebruikers. Kijken hoe milieu bewust ze zijn.

Over een paar weken zal ik mijn ervaringen met deze scooter hier gaan melden.
martrijn
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: Even voorstellen Nimoto Trendy R

Berichtdoor dimk op di 30 apr 2013, 05:02

Ben benieuwd naar je komende ervaringen.
ik ga de trendy r van de zomer aanschaffen voor woon werk verkeer.
:D
dimk
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Rude op ma 06 mei 2013, 09:26

De Suzuki dealer hier om de hoek heeft diversen Nimoto's staan. Ik ga van de week eens een proefrit maken op de Trendy R.
Emco Nova R2000
Rude
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor dimk op wo 08 mei 2013, 22:52

In de kampioen stond een klein testje met 6 scooters. De Nimoto scoorde op kwaliteit niet echt goed....wel op het aantal km trouwens!
dimk
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor martrijn op zo 26 mei 2013, 19:26

Heb ook de test gezien in de ANWB gids. Kan echter niet zeggen dat hij " slecht" uit de test komt. Bij andere test vergelijkingen komt deze scooter er toch goed uit.
Neemt niet weg dat ik het wel eens ben met het vrij abrupte startmoment. Ik heb er nu ongeveer 300 km mee gereden en heb er nu geen last meer van. Dit kan natuurlijk komen doordat ik er nu meer aangewend ben. Hetzelfde geldt voor het doseren in een lagere snelheid. Ook dat gaat nu goed.
Tot nu toe ben ik wel heel tevreden met het electrisch rijden. Leuke reacties onderweg van mensen. Volgende week vakantie en dan wordt het echt uitproberen. Wordt vervolgd.
martrijn
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor jeroenuttwello op wo 04 sep 2013, 16:22

Sinds vandaag de bezitter van een Nimoto Trendy-R in het wit met windscherm en Givi topkoffer.
Een mooie escooter, al zeg ik het zelf.

Inmiddels 30km gereden en er vallen een aantal dingen op.

Pluspunten: erg leuk rijden, heerlijk stil, een hoop bekijks, de accu's lijken niet leeg te raken en een fantastische mooie stille scooter.

Minpunten:
1. het doseren van het gas is bijna onmogelijk: de eerste slag van het "gas" doet helemaal niets, dan pakt de electromotor op en dat gaat hortend en stotend, pas bij "vol gas" trekt de motor lekker op; vreemd, want een electromotor zou toch lineair zijn vermogen over moeten kunnen zetten --> oplossing is gewoon binair rijden: aan of uit, vol gas of geen gas, en dat werkt eigenlijk heel goed.

2. fietspaden van rode stoeptegels die af en toe niet helemaal recht meer liggen en een opgaande richel vormen, is een probleem, want de Trendy-R is erg gevoelig voor lengteribbels, de bandjes glijden daar links/rechts vanaf; gelukkig ben ik een evaren motorrijder, dus schrik ik hier niet zo van; oplossing: asfalt rijden.

Samengevat: een aanrader! Mooie scooter, handig in het gebruik en goed over nagedacht. Gas geven is een gewenning en blijft vreemd bij een lineaire electromotor.

Oh ja, en ik ga op zoek naar een subtiele claxon/fietsbel, want niemand hoort je aankomen....
jeroenuttwello
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor fivari op do 05 sep 2013, 07:44

Jeroen, wanneer je zo'n subtiele claxon vindt, mag je dat altijd laten weten. Die standaard claxon is inderdaad erg agressief. Ik ben ook al een tijdje op zoek naar iets vriendelijkers.
Dat gasgeven is toch wat vreemd. Het lijkt me niet uitgesloten dat er iets mis is met je gashendel. Zelf kan ik juist heel goed doseren. Vermits de controller het spanningssignaal uit de gashendel eigenlijk omzet in een constante snelheid (is dus een echte snelheidsregelaar) en niet zoals bij een benzinescooter in een constante opening van een klep, zou je verwachten dat het aanhouden van een snelheid of het gelijkmatig opdrijven van de snelheid juist erg smooth zou moeten verlopen. Laat dit toch eens nakijken.
3 Scooters 1500W:
    1 zelf omgebouwd naar LiFePO4 48V30Ah + zelfgemaakt LiPo pack 2s33p 7,2V50Ah (04/2013)
    1 zelf omgebouwd naar LiFePO4 48V40 Ah (05/2012)
    1 die gebruikt wordt voor wisselstukken
fivari
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Berichtdoor jeroenuttwello op do 05 sep 2013, 14:15

Vandaag met de navigatie even de snelheid gemeten.
Met 1 persoon haalt ie 29,8 als kruissnelheid, met een maximum van over de 30 (34,2 heb ik ook al gehaald). Niet slecht.
Met zijn 2'en wordt de kruissnelheid 28,7 en dat is nog steeds niet slecht.
Een flinke heuvel (met de fiets ga ik dan al in zijn 1 of 2) kost 1 km/u aan kruissnelheid, dus dat valt erg mee.
Kortom, een nette kruissnelheid.

Ik maak me wel zorgen om de meter van de accuspanning, die staat nog steeds helemaal op vol en dat kan eigenlijk niet na 50km waarbij de helft met 2 personen vol gas is gereden.
Mocht er iemand een tip hebben voor een digitaal metertje die ik ergens kan monteren, dan graag.

Weet iemand een link naar een reparatie/werkplaats manual? ben wel benieuwd wat er achter de klepjes zit.
Het zwarte dopje links van de stuurkolom, en het witte plastic plaatje onderaan de stuurkolom middenin.
Een USB ingang? haha.

Oh ja, een minpuntje is het stuurslot. Geen idee, maar dit oogt niet erg stabiel en is voor eigen risico te gebruiken.
Het is me nog niet gelukt om dit te gebruiken, maar het voelt niet echt als het meest kwalitatieve onderdeel van de scooter.
jeroenuttwello
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor fivari op vr 06 sep 2013, 08:13

Ik bouwde een digitale voltmeter in het dashbord in: gewoon spanning aftakken van de analoge voltmeter die inderdaad waardeloos is. Fotootje van vlak voor een memorabel moment ;)

Afbeelding
Het voltmetertje komt vanop Ebay, het grootste magazijn ter wereld.
Dit product
3 Scooters 1500W:
    1 zelf omgebouwd naar LiFePO4 48V30Ah + zelfgemaakt LiPo pack 2s33p 7,2V50Ah (04/2013)
    1 zelf omgebouwd naar LiFePO4 48V40 Ah (05/2012)
    1 die gebruikt wordt voor wisselstukken
fivari
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Berichtdoor irab op vr 06 sep 2013, 12:13

fivari schreef:Jeroen, wanneer je zo'n subtiele claxon vindt, mag je dat altijd laten weten. Die standaard claxon is inderdaad erg agressief. Ik ben ook al een tijdje op zoek naar iets vriendelijkers.

Kijk even hier: http://www.elektrischvervoernederland.nl/forum/viewtopic.php?f=193&t=867&sid=68619559b645272434f64a60910a1f03

Groet,

irab
irab
EVN Forum Commander
EVN Forum Commander

Volgende

Keer terug naar Merk: Nimoto