advertentie:

Nimoto Trendy R rijdt helaas niet meer

Nimoto Trendy R rijdt helaas niet meer

Berichtdoor Baldy op zo 01 jul 2018, 16:11

Goedemiddag,

Ik heb een vaag probleem met mijn Nimoto Trendy R waar ik niet goed de vinger op kan leggen.

Vorige week zaterdag haperde/stotterde de motor bij wegrijden voordat hij normaal reed.
Na het uitschakelen van de verlichting was het probleem weg, echter viel de motor uit bij het gebruik van de knipperlichten.
Ik had toen het idee dat het met lege accu's te maken zou kunnen hebben en heb deze zondag volledig opgeladen .

Maandag zonder verlichting probleemloos gereden, echter het uitvallen bij gebruik van de knipperlichten bleef aanwezig.
Wat opviel was dat bij het inschakelen van de verlichting deze het of niet of heel erg zwak deed, de gloeidraad van het dimlicht was oranje van kleur en totaal niet fel.

Donderdag deed de scooter helemaal niets meer.

Gisteren aan het meten geweest waarbij blijkt dat bij het inschakelen van een 12V belasting ((knipper)licht, toeter) het voltage op de plus/min van de koplamp varieert tussen de 1,5V en 3V.
Motor wil af en toe gewoon draaien.
Vanwege een verjaardag gisteren niet verder kunnen kijken.

Vandaag verder gekeken en na het afkoppelen van de 12V omvormer waren de problemen met de haperende/stotterende motor volledig weg.
Met de hoop dat ik het probleem gevonden had ben ik een stukje gaan rijden, dit ging in eerste instantie prima.
Na ongeveer 1,5 km viel de motor volledig uit.
Enkele tellen later kon ik weer redelijk normaal rijden.
5oo meter daarna viel de motor definitief uit en deed niets meer.

Nadat ik met de scooter naar huis ben gelopen heb ik de 12V omvormer weer aangesloten, dit maakt echter geen verschil.
Gashendel heeft ook gewoon spanning (0-3,5V).

Heeft iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken ? Dacht het met het loskoppelen van de 12V omvormer gevonden te hebben, maar ben bang dat het de controller zelf is.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Klaas-Jan
Baldy
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: Nimoto Trendy R rijdt helaas niet meer

Berichtdoor cleandriver op zo 01 jul 2018, 20:18

heb je ook een beveiliging op je zijstandaard? wanneer deze uitgeklapt is dat je scooter niet wil rijden?. je kunt die stekker bij de standaard los trekken en kijken wat het uithaalt. misschien is die wel verrot. al is het voor mij ook maar een gok.
Goedkoop E-scooter rijden? Koop een tweede hands en zet er nieuwe accu's in. Het is en blijft made in china.........
cleandriver
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Berichtdoor Baldy op di 03 jul 2018, 12:41

Hoi Cleandriver,

Die schakelaar is al heel lang kapot.

Ga van de week toch de controller eens open schroeven.
Met vriendelijke grot,

Klaas-Jan
Baldy
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Visser Accutechniek op do 26 jul 2018, 12:11

trek de kabelboom maar eens open onder het voetengedeelte. grote kans dat er een berg water uit komt gelopen en de draden verrot zijn.
Visser Accutechniek
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor cwdekker002 op do 06 dec 2018, 21:27

De mijne rijdt meestal nog wel maar is onverkoopbaar. Hij ziet er ook niet meer zo mooi uit. Af en toe hapert de scooter weleens wat. Dat kan te maken hebben met een los contact bij het gashendel op het stuur. Het is mij een paar keer overkomen dat hij het een tijdje niet meer deed. De scooter heeft 10000 km gelopen. Ik vraag me af of het nog zin heeft om de scooter te laten reviseren met nieuwe accu. Het alternatief is laten slopen. Geen hond die de scooter nog wil kopen.
cwdekker002
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor cleandriver op vr 07 dec 2018, 06:55

dan zul je moeten kijken wat een nieuwe / retrofit van de accu kost. en dan kijken of je het waard vind. en de storing oplossen natuurlijk.
een lelijke oude scooter in goede conditie doet hetzelfde als een nieuwe scooter....rijden :o
en wordt ook nog eens minder snel gestolen.
Goedkoop E-scooter rijden? Koop een tweede hands en zet er nieuwe accu's in. Het is en blijft made in china.........
cleandriver
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Keer terug naar Merk: Nimoto