advertentie:

knarsend geluid

knarsend geluid

Berichtdoor flashback op ma 06 jan 2014, 12:02

Hoi! Sinds augustus heb ik een E-max 110L waar ik heel tevreden over ben. Ik gebruik 'm dagelijks, meestal voor 100 km per dag. De laatste tijd merk ik echter dat bij het rijden de wielen (voornamelijk het achterwiel) een schurend, knarsend geluid maken. Als ik rem, dan piepen de remmen verschrikkelijk hard! Ik vermoed dat er vuil in de remmen van scooter terecht is gekomen. Kan ik hier zelf iets aan doen of moet ik meteen weer terug de scooter binnenbrengen?

Dank je!
flashback
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: knarsend geluid

Berichtdoor GONE EVIL op ma 06 jan 2014, 13:52

Hm, klinkt als zand.
Van het weekend had ik mijn achterwiel er afgehaald en kon super-makkelijk bij de achterrem (trommel), maar ik weet niet hoe het bij jouw achterwiel is geregeld.
Enig idee of je ook een trommelrem hebt?
Misschien hoef je het niet eens helemaal uit elkaar te halen en volstaat het alleen met een plaatje loshalen en reinigen hoor.
GONE EVIL
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor NO Hands op di 07 jan 2014, 11:14

je hebt iig schrijfremmen rondom dus er zal geen zand in je trommel zitten, piepende remmen betekend meestal remblok op, metaal tegen metaal.
Dus het schuren is misschien een vastzittende rem, blokken op gesleten oid.
NO Hands
EVN Forum Vice-admiral
EVN Forum Vice-admiral

Berichtdoor Bambam op wo 15 jan 2014, 14:07

Als je een schurend geluid hoort terwijl je niet remt dan zou ik eens goed kijken of er niets aanloopt. Dus brommer op de standaard en aan de wielen draaien en goed kijken en luisteren.
Het piepen tijdens het remmen zou door een goede dealer makkelijk verholpen moeten kunnen worden.
Gebruik van de informatie in mijn posts is geheel voor eigen risico.

Novox XS45E 2009 met Ping 48V30Ah LiFePO4, 120/90-10 achterband en Xenon koplamp
Bambam
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Berichtdoor flashback op vr 07 maart 2014, 17:58

Inmiddels heb 'k 'm voor nog iets anders moeten binnenbrengen en de garagist heeft dan meteen ook de remblokken vervangen. Bedankt voor jullie snelle reacties!
flashback
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor RickeyJJ884 op za 07 feb 2015, 12:53

Je moet met deze 70-412 snelheden wel zorgen dat de basis van een goede kwaliteit is.
Dan verval je bijna automatisch in de duurdere categorie scooters, zoals bijv. de e-max, govecs, etcetera.
Deze zijn in principe prima op te voeren.
RickeyJJ884

Keer terug naar Merk: E-max