advertentie:

Merk: Moteon type: verschillende

Merk: Moteon type: verschillende

Berichtdoor Moteon op vr 12 maart 2010, 14:42

Moteon is een nieuw bedrijf dat zelf scooters/auto`s en elektrische fietsen produceert.

Er is op dit moment keuze uit 4 typen scooters:
Roma
Napoli
Genova
Milano

Je kunt deze scooters krijgen met lood-zwavel accu of met Li-ion accu.
De goedkoopste scooter (met lood-zwavel accu) zal ongeveer 1300 euro gaan kosten, de duurste (lood-zwavel) ongeveer 2100 euro.

De goedkoopste scooter met Li-ion accu, zal ongeveer 2100 euro kosten, de duurste 3500 euro.

Groeten,

Moteon
http://www.moteon.nl
www.moteon.nl
Electricity in motion
Moteon

Re: Merk: Moteon type: verschillende

Berichtdoor elektro_rider op zo 28 nov 2010, 22:37

hoe gaat het met de verkoop?

Er heeft zich nog niemand gemeld met een moteon scooter....

of ze gaan nooit stuk..... :lol:
elektro_rider
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor Heer Prei op zo 14 aug 2011, 00:51

Hallo,
Ik heb dit jaar een Moteon Firenze gekocht.
Ik heb nu 400km gereden; mijn ervaringen tot dusver:
Hoewel ik wel een aantal kanttekeningen heb, wil ik vooropstellen dat de Firenze voldoet aan de verwachtingen. Hij ziet er mooi uit, hij trekt goed op en zoeft met een zacht gezoem over de weg. Op het asfalt rijdt hij heerlijk. Voor op een hobbelige weg is de vering, die op z'n slapst staat afgesteld, nog wat stug. Grootste afstand die ik tot nu toe heb gereden is 35km, waarna de accu-meter nog praktisch vol aangaf. Over het algemeen gezegd is het toch een heerlijk ding om op te rijden. Ik vreesde voor het steile stoepje van zo'n 50 meter, dat ik elke werkdag op moet, maar die neemt hij moeiteloos.
Helaas werd de levertijd door Moteon wat te optimistisch aan mij voorgesteld. Ik wist dat de Firenze nog uit China moest komen, maar ik kreeg hem jammergenoeg 6 weken later dan er in eerste instantie werd gezegd. Hij werd wel netjes thuis afgeleverd.
De lader gaf wel wat problemen; in een ongeaard stopcontact kreeg ik een schok van het apparaat, in een geaard contact was er geen probleem. Het laadstekkertje past niet lekker in het contact van de scooter, soms moet je er een beetje aan rommelen om goed contact te maken. Moteon heeft gezegd de problemen te gaan onderzoeken en heeft aangeboden om de lader om te ruilen voor een andere.
Het vele chroom ziet er prachtig uit, maar wat ik al verwachtte: na 2 regenbuitjes begonnen de eerste schroefjes al te roesten. Ik ben geen mooi weer rijder, ik heb alle metaal nu met een dikke laag blanke tectyl bedekt. Het glimt niet meer zo mooi, maar het is beter dan roest.

Wordt vervolgt door Heer Prei.
Heer Prei
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor djjr1982 op wo 24 aug 2011, 12:22

Klinkt als de bekende chinese scooters zo als al de andere merken ;)

Wel moet ik zeggen dat dit een van de eerste websites is die reƫle info geven over de actieradius.

60V 38Ah lood gel geven ze 45 km - 65km voor op. dat vind ik netjes. Als je uit gaat van 60 x 38 = 2280Wh is het in de winter zn 60% daar van kom je op 1368Wh en mijn verbruik ligt op 30Wh / km dan haal je dus indd die 45km in de winter.

Bij ander leveranciers zie je deze actiradius bij 48V 36Ah scooters staan. Die hebben toch maar 1728Wh aan energie en in de winter blijft daar z'n 1036Wh van over. Dan haal je nog net 34km.
Het opvolgen van mijn adviezen is volledig voor eigen risico.

Xinling TXD1500
Cube Analog 29 2WD 2x MAC 10T 2500W, accu 50V 25Ah Triangle pack
djjr1982
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Berichtdoor Heer Prei op zo 01 jan 2012, 03:16

LS,

Nu 1000km eropzitten met mijn Firenze en ik ben nog steeds tevreden.
Koud weer, voor zover we dat gehad hebben, heeft nog geen merkbaar effect gehad op de prestaties.
Ook enorme hoosbuien met windstoten trotseerde hij zonder problemen.
Uiteraard heb ik nog wel wat verbeterpuntjes:
Ik heb de "bok" (grote standaard) eraf gehaald. Ik gebruikte hem niet en werd gek van het gerammel van dat ding.
Ergens aan de voorkant hoor ik nu nog wel een rammeltje op klinkerwegen. Nou hoor natuurlijk ook alles boven het zachte gezoem van de motor uit.
Een groot deel van de slag van de gashendel doet niets, het regelgebied zit in het laatste kwart, waardoor nauwkeurig regelen van de snelheid lastig is.
Het contactslot zit op een lastige plek en in het donker valt het niet mee om de sleutel erin te krijgen.
De dikke laag blanke tectyl heeft het roesten kunnen stoppen.

tot de volgende 1000km, Heer Prei.
Heer Prei
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Bambam op ma 02 jan 2012, 15:47

Beste Heer Prei,
Bedankt voor het delen van uw ervaringen. Alleen zo kunnen we van elkaar leren over de verschillende types scooter.
Die rammeltjes komen helaas bij de meeste scooters voor. Soms is dat omdat er kabeltjes of connectors loshangen en aan de binnenkant tegen het plastic rammelen.
De grote loze slag op de gashendel lijkt me niet normaal. Dat het vervelend rijdt kan ik goed begrijpen. Ik zou hier even contact met de dealer over opnemen, want ik zou verwachten dat dit opgelost kan worden.
Veel plezierige kilometers verder!
Gebruik van de informatie in mijn posts is geheel voor eigen risico.

Novox XS45E 2009 met Ping 48V30Ah LiFePO4, 120/90-10 achterband en Xenon koplamp
Bambam
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Keer terug naar Merk: Moteon