advertentie:

Elektrisch rijden wordt makkelijker!

Vrachtvervoer, taxi's, bussen etc

Elektrisch rijden wordt makkelijker!

Berichtdoor TheNewMotion op zo 25 apr 2010, 01:25

http://www.plugnparty.nl: Elektrisch rijden is geen toekomstmuziek meer. Amsterdam geeft gratis stroom voor elektrische auto’s en er groeien overal laadpalen uit de grond. Bij laadpalen in Amsterdam worden er exclusieve Plug’N’Party’s georganiseerd.

Naast een eigen laadpaal, een aantal jaar gratis stroom en een parkeerplaats zo dicht mogelijk bij je voordeur, is gratis parkeren bij alle laadplekken in Amsterdam ook een service die bij de elektrische auto hoort. En een parkeervergunning is niet nodig. Meer weten? Ga naar: http://www.plugnparty.nl
TheNewMotion

Re: Elektrisch rijden wordt makkelijker!

Berichtdoor elektro_rider op ma 17 mei 2010, 19:55

waar kunnen we een elektrische auto kopen???
er wordt een hoop gel%$#lt maar ik zie er nog nergens 1 te koop. :lol:

wel handig zo'n gratis oplaadpaal in de straat, kunnen we lekker buurt bbq-en
elektro_rider
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor AOD op do 01 jul 2010, 16:36

TheNewMotion schreef:http://www.plugnparty.nl: Elektrisch rijden is geen toekomstmuziek meer. Amsterdam geeft gratis stroom voor elektrische auto’s en er groeien overal laadpalen uit de grond. Bij laadpalen in Amsterdam worden er exclusieve Plug’N’Party’s georganiseerd.

Naast een eigen laadpaal, een aantal jaar gratis stroom en een parkeerplaats zo dicht mogelijk bij je voordeur, is gratis parkeren bij alle laadplekken in Amsterdam ook een service die bij de elektrische auto hoort. En een parkeervergunning is niet nodig. Meer weten? Ga naar: http://www.plugnparty.nl

Ha, hoe lang denk je dat dat duurt? Voorlopig moet ieder huishouden gewoon voor stroom betalen.
AOD
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor kitcar op wo 19 okt 2011, 19:23

bij de kitcarcollection kan je nu voor echt weinig geld elektrische auto's kopen al va 4500 euro rijklaar, zonder APK plicht en voor rijbewijs B
http://www.kitcarcollection.com
kitcar
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor djjr1982 op wo 19 okt 2011, 19:38

waar staat ie op de site dan, ik zie er maar 1met prijs en die kost 13.000 euro.
Het opvolgen van mijn adviezen is volledig voor eigen risico.

Xinling TXD1500
Cube Analog 29 2WD 2x MAC 10T 2500W, accu 50V 25Ah Triangle pack
djjr1982
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Berichtdoor Modernt op vr 18 nov 2011, 14:45

Zo dan, dat is inderdaad ideaal zeg! Vooral met het oog op alle parkeerpunten die er worden aangewezen worden voor de mensen die in de stad wonen, ik heb altijd gezeik namelijk met die parkeervergunningen, misschien dat het wat makkelijker zal gaan met de invoer van die elektrische auto's! Hopen op het beste maar he;)
Ik kom tot de ontdekking dat het wel een flinke investering is om een auto te kopen! In Berlijn was ik laatst, daar hadden ze een grote actie met elektrische auto's, die stonden allemaal op de Brandenburgertor geparkeert.
Hier een artikel erover, ik heb zo het idee dat Berlijn beter op deze electrische auto's voorbereid zijn dan Nederlanders en dan de gemeente Amsterdam.
Modernt
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor alf op za 19 nov 2011, 10:24

Modernt schreef: ik heb zo het idee dat Berlijn beter op deze electrische auto's voorbereid zijn dan Nederlanders en dan de gemeente Amsterdam.

Dat is in Duitsland met al dit soort zaken, windmolens, zonnepanelen, biodiesel, waterstof, elektrische voertuigen etc.

Een paar jaar geleden moest een Duitse minister zich verantwoorden over de uitgaven aan dit soort zaken terwijl het op dat moment niets opleverde maar alleen maar kostte.

Hij wees erop dat het belangrijk is om niet naar de kosten te kijken en maar af te wachten, maar te zorgen dat je als land de kennis opdoet en weet hoe je een systeem of een netwerk moet opzetten mocht er op korte termijn onverwachte ontwikkelingen zijn.

Ze doen op elk gebied ervaring op en proberen zo dicht mogelijk bij de nullijn te blijven, maar als het nodig kunnen ze vrij snel reageren.
Qwic87
alf
EVN Forum Captain
EVN Forum Captain

Berichtdoor fivari op vr 20 jan 2012, 14:36

Ik heb er met mijn scooters nu, sinds april, 5000 km afgelegd. Ik schat dat minstens de helft daarvan vermeden autokilometers zijn. We deden,na de aankoop van onze scooters, de tweede gezinswagen weg. Dat lukt eigenlijk goed. Een enkele keer is het eens puzzelen, maar voor de rest behouden we ons transport-comfort. Terwijl een elektrische wagen langs alle kanten gestimuleerd en gesubsidieerd wordt, vindt men deze efficiënte en haalbare vorm van elektrische mobiliteit blijkbaar niet hype genoeg.
Nochtans is de winst aanzienlijk. Een 2-taktscooter verbruikt minstens 2 liter, maar eerder 3l per 100 km, stoot onwaarschijnlijk veel vervuiling uit en is zeer lawaaierig. Ik verbruik ongeveer 4 kWh per 100 km, stoot geen vervuiling uit (omdat ik met zonnepanelen in mijn elektrisch verbruik voorzie) en zoef geruisloos rond. Ga even het effect na wanneer je erin zou slagen om de helf van alle scooters te "elektriseren". Daar ligt meer winst te rapen dan bij het subsidiëren van enkele opzichtige elektrische wagens.
Dat zou kunnen door het verschil in aankoopprijs weg te werken en degelijke LiFe-batterijen betaalbaar te maken. Een elektrische scooter is volgens mij, los van de batterijen, zelfs goedkoper te produceren dan een benzinescooter. Het verbruik en - vooral niet te vergeten - het onderhoud van een benzinescooter dekken ruimschoots de elektriciteit en de vervanging van de batterijen.
3 Scooters 1500W:
    1 zelf omgebouwd naar LiFePO4 48V30Ah + zelfgemaakt LiPo pack 2s33p 7,2V50Ah (04/2013)
    1 zelf omgebouwd naar LiFePO4 48V40 Ah (05/2012)
    1 die gebruikt wordt voor wisselstukken
fivari
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Berichtdoor SimonLeBon op do 26 jan 2012, 22:08

fivari schreef:Nochtans is de winst aanzienlijk. Een 2-taktscooter verbruikt minstens 2 liter, maar eerder 3l per 100 km, stoot onwaarschijnlijk veel vervuiling uit en is zeer lawaaierig. Ik verbruik ongeveer 4 kWh per 100 km, stoot geen vervuiling uit (omdat ik met zonnepanelen in mijn elektrisch verbruik voorzie) en zoef geruisloos rond. Ga even het effect na wanneer je erin zou slagen om de helf van alle scooters te "elektriseren". Daar ligt meer winst te rapen dan bij het subsidiëren van enkele opzichtige elektrische wagens.

Inderdaad, maar wel onder bepaalde voorwaarden die je hieronder al noemt.

fivari schreef:Dat zou kunnen door het verschil in aankoopprijs weg te werken en degelijke LiFe-batterijen betaalbaar te maken. Een elektrische scooter is volgens mij, los van de batterijen, zelfs goedkoper te produceren dan een benzinescooter. Het verbruik en - vooral niet te vergeten - het onderhoud van een benzinescooter dekken ruimschoots de elektriciteit en de vervanging van de batterijen.

Helemaal mee eens.
Vervangen zou bij toepassing van LiFe-accu's maar incidenteel zijn.
Ik ben van mening dat lood verbannen moet worden en dus de loodaccu eruit moet, vanwege de lage energiedichtheid per volume en gewicht en het millieuaspect. Lood is helemaal niet zo'n onschuldig goedje, het is giftig en tast o.a. het zenuwstelsel aan.
Ten tweede zou er een normalisering voor het accucompartiment en de aansluitingen moeten komen. Ik denk hierbij aan hetzelfde principe als bijvoorbeeld een 19" rack; Standaard maar toch flexibel en modulair.

Met verschillende modules kun je de scooter dan aanpassen naar je eigen eisen. Bijvoorbeeld een oplaadmodule, zodat je alleen een 230V kabel nodig hebt, ipv met een losse lader op reis te moeten gaan. Of extra grote accupakketten voor een hogere actieradius.

Ook zouden er verschillende varianten aansluitstekkers moeten zijn voor bijvoorbeeld 48 en 60 Volt.
Geef me werk dat ik leuk vind en ik heb geen werk meer.....
SimonLeBon
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Keer terug naar Elektrisch commercieel wegvervoer | Informatie, onderhoud en oplossingen