advertentie:

Zero E08 Los Angeles

Zero E08 Los Angeles

Berichtdoor Cybirian op za 20 maart 2010, 19:32

Na veel lezen op diverse forums mijn keuze gemaakt en op 12 maart de Zero E08 Los Angeles besteld (45 km/u) :D
Omdat deze niet meteen leverbaar was heb ik afgelopen donderdag van Zerobikesamsterdam een 25 km/u versie gratis te leen gekregen totdat mijn scooter klaar is. Perfecte service.
Deze snorscooter rijd echt super, gas gaat lekker licht. Wel even wennen. Deze 25 kim versie rijd 55 km/u !! op de teller! Dus moet ik me aardig inhouden.
Uitgerust met klein windscherm en 2 spiegels zoeft het over de weg.

Merk ten opzichte van de bezinescooter die ik vorig jaar had dat het wel iets lastiger is om de schuur in te komen (40Kg meer)
De richtingaanwijzers die onder het stuur hangen zijn niet zo handig maar moeten hier in NL, ik laat ze eraf en de orginele lampen naast de komplamp worden weer gebruikt.

Nog even rustig aan met de 25 km versie en dan komt de nieuwe :D

Word vervolgd.....
Cybirian
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: Zero E08 Los Angeles

Berichtdoor Cybirian op di 01 jun 2010, 19:16

Zo nu een paar weken later en 1300km op de teller mijn eerste verslag:

Het rijden doet niet onder voor een bezine scooter, de accus zitten laag wat de wegligging voordelig beinvloed.

Het bereik is wat minder , ik haal net aan 40km voordat hij op de reserve gaat.
Maar dit komt vooral omdat de scooter 57km/u rijd en ik de helft van mijn rit voluit rij, rij met licht aan en laat hem niet altijd uitrollen.
Boven de 45km/u gaat de snelheid echt te koste van het bereik.
Maar goed ik kan laden op het werk dus dat is geen probleem.

Ook trek de scooter wat langzamer op dan de bezine collegas (dit kan technisch opgelost worden maar dan vervalt de garantie, dus maar even niet ;) )
Optrekken als je al 30 rijd gaat wel lekker vlot.

In de afgelopen tijd is me niets ernstigs opgevallen, ja van het kleine windscherm was ik een schroef kwijt.
Ik denk wel dat ik tzt voor het groote scherm ga, de wind komt door het kleine scherm precies tegen mijn helm aan.

De 500km beurt kost een paar tientjes, dat viel me even tegen. ik verwachte dat dit gratis zou zijn.
Bij 5000km ga ik weer langs voor controle.

Al met al zeer tevreden. Zodra ik weer wat kilometers heb gemaakt meld ik me weer.
Cybirian
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Cybirian op di 19 okt 2010, 15:04

De zomer is voorbij, door vakantie en werk wat minder gereden. Ik zit nu over de 2700km.

Maar...bij 2600 had ik een aanrijding, :cry: voorvork krom plastic kappen beschadigt, windscherm stuk.
Zelf alleen maar wat blauwe plekken.

2 weken daarvoor een lekke band, blijkt dat de plaatzelijke bromfietszaak het achterwile erniet uit mag halen in verband met garantie :!:
Dus achter op de aanhanger naar de dealer en daar moest een nieuw band in , de prop die de plaatselijke bromfietszaak erin had gezet werkte niet. Dus er moest nu een nieuwe band op!

NU weer een lekke band, ga nu zelf het achterwiel demonteren.

Word vervolgt!!!!
Cybirian
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Bernard op do 21 okt 2010, 08:12

Beste Cybirian.

Er stond in een topic over nieuwe banden van Simon waarop hij beschrijft hoe je het achterwiel eraf kan halen. bij dezeen met dank dus aan Simon
De velgen zijn goed zelf van de scooter af te halen.
Voor:
Even opletten hoe de bouten en ringen in elkaar zitten. Als het wiel er eenmaal vanaf is, opletten dat de voorrem NIET ingeknepen wordt. Voor het bandenmontage apparaat moet meestal de remschijf eraf gehaald worden. Geef op de velg aan wat de draairichting is.
Achter:
Zoek iets waar je de motor op kunt leggen, zodat die niet aan de draad hoeft te bungelen.
Achterrem vastzetten (ik doe dat met een tiewrap op het stuur) en de bouten/moeren van de velg van de motor losmaken.
Daarna kan de achterrem weer los.
Alle moeren/bouten losgooien en als laatste de motor losmaken van de achterbrug. Naar achteren halen en de velg van de motor halen. Geef, net als bij de velg voor, met een stift/krijt/potlood de draairichting aan op de velg.
Bernard
EVN Forum Major
EVN Forum Major

Keer terug naar Merk: Zerobikes