advertentie:

contactslot

contactslot

Berichtdoor ankehermsen op zo 25 feb 2018, 17:17

Ik ben in het bezit van een NOVOX C50 sinds augustus 2013.
Ik heb MEGA pech met de scooter. Er is al van alles aan gerepareerd, waaronder banden, handvatten, accu's en circuit.
Het meeste onder garantie. Maar ik kan ook nu niet verder dan 25 km rijden. Vorig jaar hebben ze geprobeerd de scooter te stelen, dus een nieuw slot. De scooter is DRIE keer bij de monteur geweest voordat de scooter weer normaal functioneerde.
Nu is dit nieuwe slot alweer kapot. Is dat normaal na 8 maanden? Hoe lang moet een contactslot meegaan bij normaal gebruik?
Iemand een tip voor het online bestellen van een slot? Of overige Info?

Met vriendelijke groet
ankehermsen

Re: contactslot

Berichtdoor cleandriver op ma 26 feb 2018, 20:19

een contact slot is een onderdeel wat slijt. dit zijn eigenlijk de plaatjes die over elkaar heen schuiven om contact te maken. maar die zijn daar op berekend. tenzij er een verkeerde contactslot is geplaatst. hoelang zoiets meegaat? In mijn beleving is een jaar of 5 mooi. maar dat is mijn dikke duim gezogen. zelf heb ik ook problemen gehad met mijn contact. dit omdat de contactpunten opvraten door de 60 volt i.p.v. de 12 volt waar het voor ontworpen is. hier heb ik een relais tussen gezet die het max vermogen die geschakeld zou kunnen worden aankan. rij nu al 20.000 km met hetzelfde contactslot. en schakel lekker met de lichten en alles aan.

wat is er eigenlijk stuk aan jouw contactslot?
Goedkoop E-scooter rijden? Koop een tweede hands en zet er nieuwe accu's in. Het is en blijft made in china.........
cleandriver
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Berichtdoor SimonLeBon op do 15 maart 2018, 00:13

ankehermsen schreef:Ik heb MEGA pech met de scooter.

Ik heb altijd MEGA-geluk in het leven, het hangt er maar van af hoe je in het leven staat....
Met: "Dat heb ik weer" heb je sowieso meer tegenslag dan met "Kan gebeuren, en gelukkig ...".

Contactslot is niet zo lastig om te vervangen en bestaat uit verschillende delen. Soms wordt er maar een deel vervangen, terwijl er iets verderop ook (niet zichtbare) schade is. Of een verkeerd type slot (voor een benzine model).

Zoals cleandriver al zei, zou het slot erop berekend moeten zijn. Volgens mij loopt er bij een Novox niet zoveel stroom door het slot (misschien bij groot licht wel) omdat de (motor)controller direct gevoed wordt vanuit de accu.
Geef me werk dat ik leuk vind en ik heb geen werk meer.....
SimonLeBon
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Berichtdoor 12drive op zo 18 maart 2018, 18:27

Ik heb een bijpas van mijn contactslot onder naar mijn kofferbak (onder buddyzit gemaakt met een ABB 6 kA Automaat 1 polig B kar 32A - 2CDS251001R0325 element ertussen.
Mijn contactslot brandde ook weg door de 60 volt :(
Hoop dat je er iets aan hebt.
Master G
12drive
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Visser Accutechniek op ma 23 apr 2018, 13:14

alle contactsloten zijn gemaakt voor 12v, deze zijn immers voor reguliere benzinebrommers.
de meeste schakelaars geven het ook op vanwege de vonken die je elke keer krijgt als je hem aanzet.
Visser Accutechniek
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Keer terug naar Merk: Novox