advertentie:

LifePO4 accu voor Emco Novi C 1500

Hier kunnen tips, vragen en oplossingen geplaatst worden die voor vrijwel elke scooter gelden.

LifePO4 accu voor Emco Novi C 1500

Berichtdoor Emconovi1500 op vr 26 jan 2018, 13:21

Ik ben in het bezig van een elektrische scooter, de EMCO NOVI 1500w. De accu moet worden vervangen en ik wil er graag een LifePO4 accu in plaatsen. De huidige accu geeft 48V. Ik heb hier een daar gekeken op internet maar een LifePO$ accu is erg prijzig. Echter als ik in China kijk dan lijkt het qua prijs haalbaar.

Ik heb nu verschillende aanbieders benaderd.

Ze vragen echter allemaal een peak. Ik heb het eea gelezen over het AH. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een 40AH accu. Maar de vraag is of dit zondermeer mogelijk is in deze scooter. Momenteel zit er een 28AH accu in. Er kan ook een 37AH accu in worden geplaatst overigens en er is zelfs plek voor 2 accu's. Dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen.

Echter voordat ik een dergelijke bestelling ga doen wil ik het graag helemaal duidelijk hebben zodat ik een weloverwogen keuze kan maken. Heeft iemand tips en/of suggesties die ik hierin mee kan nemen?
Emconovi1500
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: LifePO4 accu voor Emco Novi C 1500

Berichtdoor cleandriver op za 27 jan 2018, 09:40

https://www.ev-power.eu/Winston-40Ah-200Ah/ heb je deze site al eens bekeken?
de winston/thundersky cellen zijn geprezen cellen. als ik de opmerkingen van anderen mag geloven.
je amperes mag je opschroeven met de hoeveelheid die je wil en kwijt kunt in je scooter. je krijgt meer brandstof in je tank. verder heeft het geen invloed. en de invloeden die er zijn. die zijn alleen maar positief. de winston cellen zijn trouwens lifepo4 met yttrium dus. wat een betere variant is van de klassieke lifepo 4. meer laadcycli en betere prestatie bij kou.
Goedkoop E-scooter rijden? Koop een tweede hands en zet er nieuwe accu's in. Het is en blijft made in china.........
cleandriver
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Re: LifePO4 accu voor Emco Novi C 1500

Berichtdoor flippy op vr 09 feb 2018, 10:42

welke accus zitten er nu in?
heb je lood of de groene lithiumkoffers?
als je lood hebt kan er de brommer ombouwen met een andere controller naar lithium en meteen veel meer "sjeu" (en topsnelheid) uit je brommer halen. als je al lithium hebt kan je de koffers (laten) reviseren met betere cellen.
vooral als je 2 koffers hebt kan je voor een slordige 300 euro of zo een nieuwe programeerbare controller erin (laten) zetten, dan kan je ook flink wat meer vermogen op de grond neerzetten. ik heb dat gedaan met de mijne (zelfde brommer, ander merk) en als ik hem echt voluit zet doet hij de 0-30 in minder dan 5 sec en 0-50 in minder dan 10. erg leuk bij het stoplicht en vooral als er andere benzinebrommers staan. je bent altijd als eerste de kruising over, zelfs tegen opgevoerde brommers. :mrgreen:

probleem met lifepo4 is dat het VEEL ruimte in beslag neemt. reguliere lithium is veel kleiner voor dezelfde hoeveelheid energie en hoeft er ook niet gezaagd te worden in de brommer om lifepo4 cellen passend te krijgen. lifepo4 is ook een klap duurder dan een doos met 18650 cellen. enigste wat je dan wel moet doen is de controller vervangen ivm de voltages die anders zijn. maar dan heb je wel ineens een VEEL berouwbare brommer (geen made in china onderdelen meer) die ook nog eens (veel) harder optrekt.
flippy

Keer terug naar Algemeen