advertentie:

onafhankelijke website voor oplaadpunten

Ervaringen met oplaadpalen voor elektrische voertuigen

onafhankelijke website voor oplaadpunten

Berichtdoor Oplaadpalen.nl op di 11 mei 2010, 15:22

Hallo allemaal,

Het oplaadpalen overzicht van EVN is overgebracht naar een nieuwe website.
zie www.oplaadpalen.nl

Op deze website is het mogelijk om als gebruiker oplaadpalen te beoordelen, wijzigen, en aan te maken.
Tevens is het mogelijk om per oplaadpaal een tip te geven en aan te geven of het voor een fiets, scooter, auto of boot is.

De website is voor gebruikers en door gebruikers van elektrisch vervoer. Dus geen reklame of lidmaatschap of zoiets! Gewoon voor iedereen! :mrgreen:

ps. de bijbehorende Iphone app wordt binnenkort ook geupdate. :P

graag hoor ik jullie reacties / bevindingen, dan zullen wij die meenemen in de 2e release. :idea:

groet,
webmaster oplaadpalen.nl
Oplaadpalen.nl
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: onafhankelijke website voor oplaadpunten

Berichtdoor elektro_rider op ma 17 mei 2010, 19:53

Het plaatje op de frontpage mag wel wat groter.
en ik vind de site een beetje langzaam. kan ook aan mijn verbinding liggen.
elektro_rider
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor Oplaadpalen.nl op ma 17 mei 2010, 19:59

dank voor de reactie.
aan beide opmerkingen wordt momenteel gewerkt!
Oplaadpalen.nl
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Paul op do 20 mei 2010, 14:06

Hallo EVN,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het initiatief zeer waardeer. Maar helaas bergijp ik nog niets van jullie initieven en hoe ik er wat mee kan doen als auto gebruiker.

Allereerst: Gaat het nu over oplaadPALEN of oplaadPUNTEN ?? Zo te zien worden de begrippen door elkaar heen gebruikt terwijl het toch heeeeeeel verschillenden dingen zijn. Want ik wil graag oplaad PALEN vinden voor mijn electrische auto.

De enige iPhone applicatie die ik kan vinden heet niet "oplaadpalen" zoals genoemd op http://www.oplaadpalen.nl/oplaadpunt/op ... iphone-app . Ik kan alleen de app "oplaadpunten" vinden en daar kan ik niets mee omdat je niet kunt filteren op het soort van oplaadpunt. En aangezien 95% van die punten bedoeld zijn voor fietsers kan ik daar als automobilist niets mee. Het zijn fietsezaken of horeca gelegenheden die vaak als je ze opbeld om naar de mogelijkheid te vragen niet eens weten dat ze een oplaadpunt zijn of hebben(!!)

Hetzelde probleem heb ik met de webapplicatie om oplaadpalen te vinden. Ik zien allemaal gekleurde cirkels maar ik zie er geen informatie bij over het soort van laadpunt, het adres of de coordinaten, beschikbaarheid, openingstijden enz.

Kijk ik niet goed, begrijp ik iets niet ? Laat het me weten!

Wat ik veel liever zou hebben en makkelijker zou vinden, is een file met de voor mij geschikte laadpunten die ik in mijn navigatiesysteem kan laden. Dan kan ik onderweg zelf wel vinden wat er in de buurt is.

Vriendelijke groet,
Paul van der Meer
Paul
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Oplaadpalen.nl op vr 21 mei 2010, 17:56

Beste Paul,

Dank voor je reactie!
Momenteel is inderdaad de "oude" versie van de Iphone app beschikbaar in de app store.
Deze oude versie is nog gekoppeld aan de oude database van Elektrisch Vervoer Nederland.
De nieuwe versie (die OPLAADPALEN) zal heten zal gekoppeld worden aan de nieuwe database van Oplaadpalen.nl.
In de nieuwe app worden de volgende dingen mogelijk:
-filteren op voertuig type
-palen plaatsen
-reviews geven
-foto's uploaden

De nieuwe app zal halverwege juni in de app store staan (afhankelijk van Apple)

Dank voor de tip van de navigatie file. Deze gaan we ook maken. Binnenkort zal het mogelijk zijn om een dagelijkse geupdate TomTom file te downloaden.

we doen ons best en staan open voor jullie opmerkingen.

nogmaals dank,

het oplaadpalen.nl team
Oplaadpalen.nl
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Oplaadpalen.nl op ma 07 jun 2010, 13:58

UPDATE:

De nieuwe versie van de IPHONE app is beschikbaar.
zie http://www.oplaadpalen.nl/oplaadpunt/op ... iphone-app

De TOMTOM files zijn nu ook te downloaden zie:
http://www.oplaadpalen.nl/oplaadpunten/ ... unt/tomtom

:D
Oplaadpalen.nl
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Paul op di 08 jun 2010, 11:45

Hallo Team !

Nou dat noem ik vooruitgang ! Eindelijk een app waar je op soort van oplaadpunt kan filteren. Er ontbreekt echter nog e.e.a. aan informatie waar jullie waarschijnlijk (?) ook mee bezig zijn. Niet alle laadpalen zijn 24 uur per dag bereikbaar, maar alleen tijdens openingstijden van de plek of bedrijf die de laadpaal aanbied. En het belangrijktste: hoe denken jullie je database up-to-date te houden? Zodra er laadpalen/-punten bijkomen wil je die meteen in de database beschikbaar hebben. Ik weet bijvoorbeeld dat er laadpunten voor auto's zijn in een parkeergarage Moreelsepark (zie: http://www.mistergreen.nl/mistergreen-levert-oplaadsystemen-in-binnenstad-utrecht/2009/11/09). Helaas moet je dan wel heel duur parkeergeld betalen.

Bedankt ook voor het Tom Tom file-tje met waypoints. Ik moet het helaas wel eerst gaan converteren omdat ik een van de vele andere systemen gebruik (ik heb een GARMIN GPSmap 276C en een Pioneer AVIC 500BT). Deze kunnen overigens allebei met Google Earth files omgaan (extensie KML). En ik denk dat TomTom dat ook kan. Een veel algemener format dus dat niet exclusief voor TomTom gebruikers is. Als je de punten in google Earth beschikbaar stel dan kan je via google earth ook meteen de situatie bekijken en kunnen er foto's aan toegevoegd worden. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Voor wie geen TomTom heeft en toch graag de waypoints van jullie in zijn GPS wil zetten: Je kan het programmaatje "POIconverter" daarvoor gebruiken en gratis downloaden op http://rjdavies.users.btopenworld.com/html/poiconverter.html

Vriendelijke groet,
Paul
Paul
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Oplaadpalen.nl op di 08 jun 2010, 15:12

Beste Paul,

Dank voor je reactie. Wij zijn inderdaad momenteel hard bezig om ook te kijken hoe we de real-time informatie (beschikbaarheid) kunnen koppelen aan onze database.
Wij willen de database up-to-date houden doordat mensen (zoals jij) helpen met het toevoegen van oplaadpalen. Iedereen kan immers gratis oplaadpalen toevoegen. Dus als je de oplaadpaal van Mistergreen zou kunnen toevoegen... graag! :D Daar heeft iedereen weer wat aan! (zet dan wel de tip erbij van het dure parkeergeld.. :cry: )
Daarnaast werken wij nauw samen met stichting E-laad, Nuon, en Essent, waarvan wij de oplaadpunten toegestuurd krijgen. Op die manier hebben wij ook altijd de nieuwste oplaadpalen.

Dank je wel voor de tip van de KML extentie. We hebben deze op de requirement lijst gezet en gaan kijken of we dit makkelijk kunnen maken.

we hebben jou opmerking over de POIconverter toegevoegd aan de webpagina

groet,
het oplaadpalen team
Oplaadpalen.nl
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Oplaadpalen.nl op vr 16 jul 2010, 09:50

Oplaadpalen.nl schreef:Dank je wel voor de tip van de KML extentie. We hebben deze op de requirement lijst gezet en gaan kijken of we dit makkelijk kunnen maken

Beste Paul,

We hebben de KML extentie op de website gezet. Tevens is het nu mogelijk om deze per type voertuig te downloaden.
Met de realtime koppeling zijn we nog bezig. We houden je op de hoogte.

Dank voor je bijdrage! :D

met vriendelijke groet,
het oplaadpalen.nl team
Oplaadpalen.nl
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Paul op ma 19 sep 2011, 16:37

Beste "Oplaadpalen.nl" ,

We zijn nu meer dan een jaar verder en er komen steeds meer oplaadpunten bij. Zowel op straat als op jullie website. Daar wordt ik als e-rijder natuurlijk blij van.

Om oplaadpalen te kunnen vinden verwijzen grote providers zoals Essent naar jullie website. Er zijn nu ook in downloadbare files in verschillende formats zodat je ze in je navigatie systeem kan zetten zodat je ze op lange ritten makkelijk weet te vinden. Fantastisch toch? Precies wat ik nodig heb.

Helaas ! In meer dan de helft van de gevallen (75%?) zijn de oplaadpunten met de door jullie opgegeven coördinaten niet te vinden. Het zijn al te vaak zeer frustrerende zoekplaatjes. En oplaadpalen daar kijk je makkelijk overheen. Zo opvallend zijn ze niet. EXACTE coördinaten zijn daarom van essentieel belang om ze te kunnen vinden.

Ik heb inmiddels te vaak mijn neus gestoten door op jullie gegevens te vertrouwen. Oplaadpunten zijn er in geen velden of wegen te bekennen of waren er ooit maar zijn er niet meer of zijn met heel lang zoeken toch te vinden. Tientallen of honderden meters van de aangegeven plaats.

In plaats van tijdsbesparing loopt het meestal uit op tijdsverspilling als je oplaadpunten niet kan vinden en kom je veel later aan op de plaats van bestemming. Erg vervelend.

Het typische is dat de beschrijving c.q. adres op de website meestal wel klopt maar de locatie die staat aangegeven op de kaart niet. En de locatie op de kaart is wat je download in je GPS.

Zo zocht ik mij gisteren ook een ongeluk naar de Essent oplaadpaal in Geertruidenberg. De GPS gaf de locatie aan die je ook op de kaart kunt zien op jullie website: Op "Gangboord". In de beschrijving staat echter de juiste locatie en dat is om de hoek van Gangboord op "Haven t.o. nr 12". Maar omdat je vertrouwd op je GPS heb je die beschrijving niet bij de hand. Na 20 minuten zoeken en vragen lang en op Gangboord wilde ik het opgeven. Toen ik de hoek om reed richting "Haven" zag ik tussen een rij bomen door toch nog een laadpaal. Toch nog gevonden. Maar dat was puur geluk.

Ik heb jullie nu al heel lang de kans gegeven om te laten zien dat je als E-rijder wat aan jullie gegevens hebt. Maar door alle frustrerende en tijdsverslindende ervaringen die ik met jullie onbetrouwbare gegevens inmiddels heb opgedaan, heb ik besloten om terug te valllen op mijn oude beproefde methode: Gewoon tankstations inplannen, binnen even vragen en binnen een paar minuten sta je te laden. In 99 van de 100 gevallen geen probleem! En als het toch een probleem zou zijn er er in de buurt altijd nog wel een ander tankstation te vinden.

Mijn advies: Zorg dat je er 100% zeker van bent dat je betrouwbare coördinaten hebt. DIt is volgens mij alleen te bereiken doordat iemand naast de laadpaal gaat staan en de coördinaten bepaald. Iets wat de provider van de laadpaal standaard zou moeten doen. Stichting E-laad doet dat volgens mij met de coördinaten die op hun website vermeld staan.

Het gebruik van coördinaten die "bij benadering" verkregen zijn (door conversie van adressen misschien?) daar heb je niets aan. Dat lijdt alleen maar tot tijdverslindende en frustrerende zoekplaatjes voor de E-rijder die zijn vertrouwen in jullie data stelt.

Ik trek bij deze mijn vertrouwen in oplaadpalen.nl terug en navigeer alleen nog maar op zekerheid: benzinestations. Een beetje navrant is het wel.

Vriendelijke groeten,
Paul van der Meer
Paul
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Volgende

Keer terug naar Elektrisch Vervoer | Opladen en oplaadpalen