advertentie:

Hoe weet je of een laadpaal vrij is?

Ervaringen met oplaadpalen voor elektrische voertuigen

Hoe weet je of een laadpaal vrij is?

Berichtdoor frankmeeuwsen op ma 10 okt 2016, 15:41

Goedemiddag allen. Ik hoor steeds vaker dat het lastig is om een laadpaal te vinden die nog vrij is. Er komen meer electrische auto's dan nieuwe laadpalen, dus het aantal bezette laadpalen neemt toe. Niet in de minste plaats omdat een auto die eenmaal is opgeladen nog aan de paal blijft hangen. Nu heb ik voor dat laatste nog geen oplossing maar ik ben wel zo brutaal om eigen app hier onder de aandacht te brengen. Met Triggi (http://triggi.com) kun je slimme apparaten in en om je huis aan elkaar verbinden door middel van je eigen regels.
We hebben een koppeling gemaakt met oplaadpalen.nl, waardoor je realtime notificaties kunt krijgen van vrije laadpalen in de buurt. Of juist laadpalen die bezet zijn. Dit kan in combinatie met je locatie of tijdstip. Dus bv ALS het 9:00 uur is op ma-vr EN de laadpaal bij mijn werk is bezet DAN wil ik een notificatie "Zoek een andere laadpaal!". Je kunt je eigen regels maken, maar we hebben een paar idee├źn in een blogpost gezet: https://triggi.com/introducing-a-new-tr ... g-station/
Ik ben heel benieuwd of dit een toevoeging is op jullie gebruik van elektrische laadpalen en of je op deze manier de status van laadpalen wilt ontvangen.
frankmeeuwsen

Re: Hoe weet je of een laadpaal vrij is?

Berichtdoor Thunderstorm op ma 14 aug 2017, 11:15

Hoi Frank,

ik ga je app zeker uitproberen! Ik hoop dat het werkt. Ik woon in Amsterdam en op de parkeerplaats voor mijn huis is hij bijna altijd bezet.. Echt waardeloos. Ik hoop dat jullie appt me verder helpt. Ik zal m'n ervaringen laten weten.

Mvg,

Lennart.
Thunderstorm

Keer terug naar Elektrisch Vervoer | Opladen en oplaadpalen