advertentie:

Waarom zijn veel laadpunten zo slecht te vinden?

Ervaringen met oplaadpalen voor elektrische voertuigen

Waarom zijn veel laadpunten zo slecht te vinden?

Berichtdoor RuudH op ma 16 jun 2014, 21:15

Als ik met mijn hybride auto op pad ga, oriƫnteer ik me eerst of er in een parkeergarage of een grote parkeerplaats, waar ik naar toe moet, een oplaadpaal is. Hoewel er vaak een oplaadpaal moet zijn zoek ik me toch doorgaans suf. Waarom wordt dit in de routing niet opgenomen? Een paar stickers op de bewegwijzering en het leven wordt een stuk eenvoudiger.

Een paar voorbeelden: Een grote parkeergarage in Arnhem bij het Centraal station: 6 laadpunten. Twee keer in het rond gereden, maar niet gevonden. Station Den Bosch; zelfde verhaal. Campus TU Twente: Bij het verlaten van de parkeerplaats zag ik nog net een lullig bordje laag bij de grond. Het lijkt wel of de eigenaren van die laadpalen geen behoefte hebben om stroom ter verkopen.
RuudH

Re: Waarom zijn veel laadpunten zo slecht te vinden?

Berichtdoor seinhuis op wo 18 jun 2014, 19:51

Ben hier helemaal mee eens. Vaak is er helemaal niks, en als er wel wat is is het moeilijk te vinden. En soms ver weg van waar de mensen zijn moeten. Met de moderne tegelorgie moet het veel makkelijker zijn om een paal te vinden (bijvoorbeeld op een app).
seinhuis

Re: Waarom zijn veel laadpunten zo slecht te vinden?

Berichtdoor AlexDTC op do 01 jan 2015, 12:46

Dat komt omdat de laadpalenapps een globale locatie doorgeven aan je navigatie. Die stuurt je niet naar de laadpaal, maar naar het aan de navigatie opgegeven adres. Dat zit soms aan de overzijde van de straat.

Groet, Alex
AlexDTC
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Keer terug naar Elektrisch Vervoer | Opladen en oplaadpalen