advertentie:

Idee gevraagd volledige geladen auto's opgevolgd door lege a

Ervaringen met oplaadpalen voor elektrische voertuigen

Idee gevraagd volledige geladen auto's opgevolgd door lege a

Berichtdoor swimdon op ma 09 dec 2013, 17:14

Ik heb vandaag geconstateerd dat laadpalen in gebruik zijn door hybride auto's welke opgeladen worden.

Vervolgens blijft de volledig opgeladen auto's aan de laadpaal "hangen", en kan een andere hybride niet laden, heeft iemand een idee om te zorgen dat de volle auto vervangen kan worden door een 'lege'accu auto.
swimdon
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: Idee gevraagd volledige geladen auto's opgevolgd door lege a

Berichtdoor Adelaar op wo 11 dec 2013, 01:40

Goed punt, vraag ik me ook af. Serieus probleem bij bijv oplaadplaats bij station (je neemt de trein en komt pas vele uren later terug, in tussentijd is de auto al lang opgeladen en zou iemand anders erbij moeten kunnen).
Oplossing zou kunnen zijn: de kabel die erin zit van de auto afkoppelen en aan jouw auto koppelen, mits geautoriseerd door je pas, onder voorwaarde dat de andere wagen is opgeladen. Betekent dus software aanpassing in de laadpalen.
Adelaar

Re: Idee gevraagd volledige geladen auto's opgevolgd door lege a

Berichtdoor AlexDTC op vr 13 dec 2013, 12:34

Differentiëren met de tarieven. Bijvoorbeeld na vier uur of als het laden is gestopt een hoger tarief rekenen. Op dit moment vinden aanbestedingen plaats, waarbij de exploitant een hoger tarief rekent. Ik ben benieuwd hoe providers dat doorbelasten.
AlexDTC
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Keer terug naar Elektrisch Vervoer | Opladen en oplaadpalen