advertentie:

beschikbaarheid en vaste kosten oplaadpassen

Ervaringen met oplaadpalen voor elektrische voertuigen

beschikbaarheid en vaste kosten oplaadpassen

Berichtdoor braaf op di 21 aug 2012, 20:44

Ik ben op dit moment nog de gelukkige bezitter van een gratis oplaadpas van de stichting E-laad. Dit is 31december van dit jaar afgelopen. Ik zal dan net zoals een aantal van jullie moeten gaan kijken naar een nieuwe pas-aanbieder. Ik heb zo al eens rondgekeken en gebeld. Het is redelijk ondoorzichtig. Zijn er betaalde pasbezitters die hun vaste kosten met ons willen delen zodat we vanuit de praktijk een oordeel kunnen vormen en op die manier de beste (goedkoopste) uit kunnen zoeken.
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Re: beschikbaarheid en vaste kosten oplaadpassen

Berichtdoor AlexDTC op za 26 jan 2013, 23:02

Zie http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=803 ik hoop dat je op kunt, zonder lid te zijn van het amperaforum.
AlexDTC
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor braaf op za 02 feb 2013, 23:26

Ik heb op het amperaforum gekeken, maar volgens mij gaat het daar over geleasde auto's, met een volledig contract waar ook de elektriciteit in zit. Ik heb mijn renault wel zakelijk, maar ik lease hem niet. Ik heb eind vorig jaar gekozen voor de ANWB oplaadpas. De kosten zijn ongeveer het zelfde als bij andere leveranciers, maar door je lidmaatschap van de ANWB heb je voordelen als je spullen uit hun winkel nodig hebt. Dit maakt de aanbieding van de ANWB voor mij het voordeligst. groet Hans
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor AlexDTC op za 09 feb 2013, 19:43

Hans,

Op het Amperaforum gaat het niet over geleasde auto's. Ik schat dat zowat de helft van de Ampera- en Voltrijders de auto zakelijk heeft gekocht en niet least. Ik benieuwd waar die indruk vandaan komt, dat het daar allemaal om lease gaat. Juist leaserijders maakt het geen d.... uit.

Persoonlijk vind ik het nadeel van de ANWB dat je er weer zoveel gratis bij krijgt, waar ik niets aan heb.

Groet, Alex
AlexDTC
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor korpsje op wo 05 jun 2013, 15:16

voor leaserijders maakt het inderdaad niks uit!
korpsje
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Emile op di 09 jul 2013, 01:53

Ik heb zelf gekeken naar zoveel mogelijk beschikbare pasjes voor mijn Zoe en vond die van Essent toch wel het beste tot nu toe. Namelijk gratis met zeer goede prijzen ook voor snelladen.

Nou nog hopen dat er zo snel mogelijk AC snellaadpalen komen en dat deze ook apart weergegeven kunnen worden in de app.
Emile
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor AlexDTC op di 09 jul 2013, 15:40

Misschien helpt dit overzicht: http://zerijden.nl/laden/laadpassen
AlexDTC
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor Emile op di 09 jul 2013, 20:17

Mooi overzicht. En bizar om de grote verschillen te zien in zowel normaal als snelladen. Het overzicht klopt niet helemaal, bij de ANWB is snelladen niet gratis (enkel bij de DC laders van de ANWB zelf, mits ze open zijn) maar kost 36 cent per kW (vermoedelijk zonder BTW). Daarmee zijn de kosten dus bijna net zo hoog voor snelladen als bij Essent (gratis pas), alleen voor normaal laden zijn ze iets goedkoper (maar daar haal je de 7.50 abonnementskosten er lang niet mee uit). De Zoe heeft (nog) niets aan de snellaadpalen van de ANWB omdat die (zover ik weet althans) allemaal Chademo en dus DC zijn. Ik ben heel benieuwd als iemand weet waar de AC snellaadpalen staan (ik ken enkel de AC+DC snellaadpaal bij de Total op Schiphol Centrum (4 euro per 10 minuten, oef)).
Emile
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor avdvee op wo 06 nov 2013, 00:23

Met dank aan MartijnEV op het Renault Zoe forum hierbij een overzicht van de hen/ ons bekende AC > 22kW laders in Nederland http://goo.gl/maps/d2pZB
avdvee

Berichtdoor group op do 16 apr 2015, 14:37

Ik heb zelf gekeken naar zoveel mogelijk beschikbare pasjes voor mijn Zoe en vond die van Essent toch wel het beste tot nu toe. Namelijk gratis met zeer goede prijzen ook voor snelladen.???
GuL
group

Volgende

Keer terug naar Elektrisch Vervoer | Opladen en oplaadpalen