advertentie:

Problemen betaling (CHAdeMO)-snellaadpunten

Ervaringen met oplaadpalen voor elektrische voertuigen

Problemen betaling (CHAdeMO)-snellaadpunten

Berichtdoor Hyperdrive op ma 23 jul 2012, 00:09

Het snellaadpunt bij het Van der Valk Hotel in Vianen was afgelopen zaterdag niet bruikbaar. Ik maakte die dag een proefrit met een Peugeot iOn, parkeerde daar om de auto op te laden, hield de kaart die ik had meegekregen voor de kaartlezer en kreeg na een paar seconden de melding dat "er geen verbinding kon worden gemaakt met de server en de geldigheid van de kaart daarom niet geverifiƫerd kon worden". Als gevolg daarvan weigerde de snellader om de auto op te laden. Wat nou als de batterij nagenoeg op was geweest? Dan had ik daar vast gezeten.

Ik reed vervolgens naar het Total tankstation in het nabijgelegen Houten, waar volgens de site van Leafhebbers.nl ook een snellaadpaal zou moeten staan. Die stond er weliswaar, maar die accepteerde de kaart evenmin. De meneer achter de kassa had geen idee waarom het niet werkte, en dacht zelfs dat die snellader "nog niet was aangesloten". (Dat bleek bij navraag wel het geval, maar het bleef onduidelijk waarom hij mijn kaart niet accepteerde.)

Uiteindelijk kon ik wel succesvol (en gratis zelfs) snelladen bij de taxicentrale van Green Cab in Utrecht, die voor hun eigen vloot een aantal laders heeft staan, maar momenteel ook toestaan dat andere elektrische rijders hun auto's daar gratis opladen (als er nog Green Cab personeel meeleest: bedankt trouwens! ;) ).

Maar het is toch wel bizar dat de gratis snelladers het prima doen, maar de betaalde snelladers niet... Kinderziektes, prima, maar het standaard weigeren opladen als er problemen met de kaart zijn zou ik voorlopig anders doen: geef bij storingen de gebruiker voorlopig het voordeel van de twijfel en sta toe dat die de auto vooralsnog (gratis) oplaadt. Zoveel elektrische rijders zijn er tenslotte nog niet, en bovendien creƫer je zo goodwill en motiveer je jezelf als bedrijf des te meer om het systeem goed in orde te krijgen...

Wat denken jullie?

Hier is trouwens de site van Leafhebbers.nl met een (redelijk actueel) overzicht van snelladers in Nederland.
"We need Desert Power."
Hyperdrive
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Re: Problemen betaling (CHAdeMO)-snellaadpunten

Berichtdoor niels op ma 30 jul 2012, 20:43

Beste Hyperdrive,

Ik werd vandaag gewezen op jouw bericht over snelladen. Graag zou ik met je achterhalen wat de oorzaak is van het door jou ervaren probleem met de laadpas. Ik neem daarvoor graag even direct contact met je op. Zou je mij een mail met je contactgegevens kunnen sturen aan n.nobel[at]thenewmotion.com?

Hartelijke groet,

Niels
niels

Keer terug naar Elektrisch Vervoer | Opladen en oplaadpalen