advertentie:

Gratis oplaadpasje st. E-laad

Ervaringen met oplaadpalen voor elektrische voertuigen

Gratis oplaadpasje st. E-laad

Berichtdoor braaf op do 07 jun 2012, 21:06

Ik heb gisteren in Amsterdam bij de mij bekende oplaadpaal gestaan. Ik was daar voor de eerste keer sinds 1 april.
Alle handelingen die ik normaal doe voor het opladen leken normaal te verlopen. Ik kwam na mijn vergadering weer terug bij mijn auto, en toen bleek dat er niet was opgeladen gedurende mijn vergadertijd. Ik had dus te weinig accu capaciteit om in één keer terug naar Schiedam te rijden. Snel opgelost. Er is in Leiderdorp een oplaad punt, en als ik daar dan een paar uur zou kunnen opladen, dan kwam ik met deze tussenstop toch nog redelijk normale tijd in Schiedam terug. De oplaadpaal in Leiderdorp bleek in een parkeergarage bij het stadskantoor te staan. Niet bereikbaar dus!! Geen capaciteit meer om verder te gaan. Hulpdiensten van Renault ingeroepen. De hulpdienst was er binnen 15 minuten. De auto opgeladen op de oprijwagen, en wachten tot er toestemming kwam om mij naar Schiedam te vervoeren. Die toestemming kwam er niet en na ongeveer 1.5 u mocht de hulpdienst mij naar de dischtsbijzijnde oplaadpaal in Roelofarendsveen brengen. Hier werkte alles wel. Ik heb ongeveer 3 uur geslapen in de auto en toen hed ik weer genoeg actieradius om in Schiedam te komen.

-St. E-laad wist niet van de plaats van de gesubsidieerde paal in Leiderdorp. Gesubsidieerde palen moeten 24 u per dag bereikbaar zijn.
- St. E-laad wist ook niet dat zijn pasjes in Amsterdam blijkbaar niet meer geaccepteerd worden.

Wat wordt het volgende waar ik tegenaan ga lopen.
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Re: Gratis oplaadpasje st. E-laad

Berichtdoor fivari op vr 08 jun 2012, 07:46

Ik ben niet vertrouwd met dergelijke publieke laadpalen. Krijg je bij het begin van het laadproces op geen enkele manier informatie over het laden zelf? Het lijkt mij logisch dat op de laadinstallatie een vermogenmeter aangeeft dat het laden start, hoeveel Wh je al getankt hebt, welk vermogen in het voortuig gaat enz...
Wanneer je gewone brandstof tankt zie je het aantal liters toch ook oplopen.
3 Scooters 1500W:
    1 zelf omgebouwd naar LiFePO4 48V30Ah + zelfgemaakt LiPo pack 2s33p 7,2V50Ah (04/2013)
    1 zelf omgebouwd naar LiFePO4 48V40 Ah (05/2012)
    1 die gebruikt wordt voor wisselstukken
fivari
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Berichtdoor braaf op vr 08 jun 2012, 09:51

Je kan op geen enkele manier zien hoeveel kwh je hebt geladen. Je kan alleen aan de kleur van de led verlichting zien dat je opgeladen wordt. Dit is overigens verschillend op de verschillende soorten palen die er in gebruik zijn.
Je kan alleen aan je ladings meter in de auto zien dat er energie bijgetankt wordt, en daar heb ik niet naar gekeken omdat de verlichting van de paal de goede kleur had.
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor dutchlincoln op vr 08 jun 2012, 22:25

Is het niet handig om een klein portable aggregaatje mee te nemen voor dergelijke noodsituaties?
Kan je niet laden bij een restaurant of fiets oplaadpunt?
dutchlincoln
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Berichtdoor braaf op vr 08 jun 2012, 23:41

Ja volgens mij moet dat wel kunnen, maar als je dat wilt moet je wel een verlengsnoer bij je hebben, van minstens zo'n 30 m, en die fiets oplaadplaatsen zijn meestal in fietsenstallingen, en die zijn om 12 u 's nachts meestal ook gesloten. Zo'n portabel aggregaatje heb ik wel aan boord staan, maar met zo'n kleintje kun je maar 10 ampere laden, en voor die auto is minimaal 16 ampere nodig, en dan wordt zo'n agregaatje toch nog behoorlijk groot om mee te nemen.
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor dutchlincoln op za 09 jun 2012, 08:39

Ik weet dat bij een lokale brasserie er gewoon 3x220 en 1x 380 zit ten behoeve van bezoekers...
Zo zullen er vast meer zijn.
Dan kan je tijdens het laden nog even lekker wat drinken/eten ook...
dutchlincoln
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Berichtdoor Joel op wo 18 mei 2016, 14:04

Ik heb voor zulk soort gevallen altijd een laadkabel bij me die in het stopcontact past, deze kabel laadt 16 ampere
http://www.evcompany.eu/laadpaal/laadka ... lader-cee/
Zeker een aanrader voor als je vast komt te zitten er er is nergens een publieke laadpaal
Joel
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Keer terug naar Elektrisch Vervoer | Opladen en oplaadpalen