advertentie:

elek kosten voor het elektrisch rijden

Ervaringen met oplaadpalen voor elektrische voertuigen

elek kosten voor het elektrisch rijden

Berichtdoor braaf op do 24 mei 2012, 20:26

Ja, dan is er de stichting e-laad, die er is om oplaadpalen in het land neer te zetten ter promotie van het elektrisch rijden. Zij hebben een pot gekregen van de gezamelijke energie bedrijven, om 10.000 palen te zetten, en te promoten dat ze ook gebruikt gaan worden. Met de actie van 1 april(mop??) doen ze meer aan antipromotie. Ik heb eens een niet wetenschappelijk onderzoek gedaan naar alle aanbieders van oplaadpassen. Bij een paar kun je nog niet terugvinden wat de kosten werkelijk zullen worden, en bij een paar wel.
New Motion rekent € 1.= per uur dat je aan het laden bent op een normale laadpaal, en geen kosten voor de pas.(klinkt aantrekkelijk)
Eneco geeft aan de je met de OV-chip kaart je elektriciteit kunt betalen, maar er wordt geen KWH prijs genoemd
Essent rekent bijna € 100.= voor het hebben van de oplaadpas per jaar, en daar komt dan op dit moment € 0.25 per afgenomen KWH bij.
DE huidige gemiddelde kwh prijs is € 0.22.

Ik ga als mijn e-laadpas geblokkerd wordt op 31 december maar gewoon via mijn eigen elektriciteits contract de auto opladen, en ik koop een ov jaarkaart om incidenteel ergens anders te kunnen laden.
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Re: elek kosten voor het elektrisch rijden

Berichtdoor arend_b op vr 01 jun 2012, 17:51

Als je 1 euro per uur moet betalen aan een paal ben je duurder uit dan tanken met de auto denk ik. Als ik mijn scooter wil opladen (8 uur of zo ) ban ik 8 euro kwijt voor 40 km rijden, dat kan toch niet uit ? of bekijk ik het verkeerd ?
gr Arend
arend_b

Berichtdoor braaf op vr 01 jun 2012, 19:47

Ik bekijk het vanuit mijn eigen situatie. het opladen van de accu's van mijn auto duurt maximaal 7 uur, dat komt dus neer op die € 7.= Ik kan dan op dit moment met de huidige temperaturen minimaal 150 km ver komen. Maar het aantrekkelijke zit hem in het geen kosten maken voor het hebben van de pas. Dat zou voor mij betekenen dat ik 1 keer per maand gebruik zal maken van die pas, omdat ik dan mijn auto tussendoor op een andere plaats als thuis zal moeten laden. De rest van de tijd staat de auto bij mij voor de deur en kan ik hem laden met de "goedkope" stroom die ik thuis krijg door mijn contract met eneco. Ik gebruik dan de oplaadpaal niet meer.
braaf
EVN Forum Sergeant
EVN Forum Sergeant

Berichtdoor sajjad123 op za 06 dec 2014, 07:09

Ben er niet mee bekend want ik rij geen elektrische auto.
Maar het is behoorlijk zot inderdaad dat je maar moet hopen dat de snellader het toevallig doet als je het land een keer moet doorkruisen.
Worried about CISSP exam & comptia network+ Testking We offer up-to-dated bu.edu practice questions and www.smith.edu
sajjad123

Berichtdoor AlexDTC op do 01 jan 2015, 12:50

Er zijn genoeg laadpassen te krijgen zonder vaste kosten, althans voor laden bij gewone laadpalen. Mijdrecht pas van The New Motion als je geen extra 70 cent transactiekosten wilt betalen. Met de huidige benzineprijzen is op stroom rijden bijna net zo duur als op benzine rijden, als je bij openbare laadpalen laadt.

Groet, Alex
AlexDTC
EVN forum Corporal
EVN forum Corporal

Berichtdoor Joel op wo 18 mei 2016, 13:58

de kosten per kW hangt af van de aanbieder van de publieke laadpaal, ook betaal je transactiekosten per laadbeurt, deze transactiekosten hangen af van wat soort laadpas je hebt. Ik heb mijn laadpas bij EV Company, hier betaal ik 10 cent transactiekosten voor per laadbeurt.

voor zover ik weet is dit de goedkoopste want als ik kijk naar andere aanbieders ligt het meestal tegen de 30 cent aan
Joel
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Keer terug naar Elektrisch Vervoer | Opladen en oplaadpalen