advertentie:

ervaringen

Elektrisch Vervoer bijeenkomsten, beurzen, lezingen, festivals, markten, demo dagen, etc.
Forumregels
In dit forum kan een evenement aangekondigd worden. Tevens kan dit forum gebruikt worden om na te praten over het evenement.

ervaringen

Berichtdoor __ghkas op ma 04 okt 2010, 00:22

Heeft iemand al een scooter getest? Hoe was dat?
__ghkas

Re: ervaringen

Berichtdoor adammmm op wo 06 okt 2010, 08:55

Heb op school een rondje gereden, was best wel vet. Hopelijk word ik nog geselecteerd, wil er graag eentje winnen
adammmm

Berichtdoor Lizet op do 07 okt 2010, 16:08

Ik heb nu de rode scooter in bruikleen en het is best een leuk ding. Ik heb wel met en lege accu gestaan toen ik hem net binnen kreeg, dat was iets minder leuk, aangezien je die scooter heel moeilijk vooruit kunt duwen! Je hoort hem bijna niet tijdens het rijden, dat kan ook nadelig zijn. Onderweg waren er een paar fietsers die niet doorhadden dat ik in tegengestelde richting (in de stad) aangreden kwam. Maar ondanks dat zou ik hem best willen hebben, het is echt een mooi ding!
Lizet

Berichtdoor dennow86 op ma 11 okt 2010, 14:13

ik vond er geen fuck aan je hoord nix en me accu was na 40 kilometer al leeg terwijl ik hem 6 uur had opgeladen.
en hij is ongelooflijk langzaam k werd ingehaald door een tomos.
normaal rij ik op een kymco super 8 die staan bekend als langzaam optrekkende scooters en zelfs die trok sneller op.
dennow86

Berichtdoor chill44 op di 12 okt 2010, 12:48

mjin scooter trok redelijk snel op. juist super chill dat je nix hoort. kun je ouwehoere met je wijf. :P
chill44

Berichtdoor brommerbram op ma 18 okt 2010, 13:17

ik had die witte die reedt ongeveer 50 km uur. best tof. ga hem zekers winnen.
brommerbram

Berichtdoor Frits op wo 20 okt 2010, 14:20

Voorlopig van die E-scooters afblijven. Het idee erachter is perfect. Allleen al die dingen
worden in China gemaakt voor een habbekrats. En hier in NL gaan ze voor de hoofdprijs van de hand.
Niet het miljieu heeft er baat bij maar de z.g importeurs. Ik heb een Qwiq Emoto lite gehad. Een regelrechte ramp.
En de dealer gaf niet thuis. Nu weer voorlopig over gestapt op een benzine 4takt van Kymco. Rijdt altijd, nooit problemen en verbruik 1:44.

Zodra de grote merken zoals Yamaha, Suzuki, Honda op de markt komen met e-scooters koopt ik er direct een.
Waarom? de wereldwijde ervaring van Service netwerken, KWALITEIT, GARANTIE, . Over 20 jaar kan je nog onderdelen krijgen. Die Chinese dingen met die rare merknamen zijn dan al lang verdwenen. Al na een jaar is er niets meer te vinden. En daar sta je dan met je scooterttje van 1800E tot 2700E en meer.........
Frits

Berichtdoor SimonLeBon op do 21 okt 2010, 22:28

huh? de Lite kost toch € 1299?

Maar toch kan ik me grotendeels vinden in je verhaal. Vooral dat de aanschafprijs van de elektrische scooters te hoog is in vergelijking met de 4-takt. Ook de kwaliteit laat te wensen over. Eigenlijk zouden de elektrische Chineesjes voor dezelfde prijzen aangeboden worden als hun brandstofbroertjes (prijzen tussen de € 800 en € 1300), dan is het leuk. Er komen toch meer grote bekende merken met elektrische scooters (en auto's).

De Lite wordt overigens steeds verbeterd en vooral de eerste modellen waren gammel (plastic remhendels...BRRRR...). Maar de Lite had imo gewoon ook trappers moeten hebben. Als je problemen met de dealer hebt, kun je met je klachten iig bij Qwic zelf terecht.

Goed nieuws voor je, Yamaha brengt de nieuwe EC03 op de markt.

Een van de oorzaken van de hogere prijs is dat de tussenhandel ook wil verdienen, en omdat deze tussenhandel eigenlijk conservatief is (huiverig voor 'nieuwe' techniek), wil deze meer aan de scooter verdienen. Plus dat de verkochte aantallen nog niet echt groot zijn, waardoor echte massaproduktie niet op gang komt.
Geef me werk dat ik leuk vind en ik heb geen werk meer.....
SimonLeBon
EVN Forum Hero
EVN Forum Hero

Berichtdoor johnretro op za 23 okt 2010, 19:52

Frits schreef:Voorlopig van die E-scooters afblijven. Het idee erachter is perfect. Allleen al die dingen
worden in China gemaakt voor een habbekrats. En hier in NL gaan ze voor de hoofdprijs van de hand.
Niet het miljieu heeft er baat bij maar de z.g importeurs. Ik heb een Qwiq Emoto lite gehad. Een regelrechte ramp.
En de dealer gaf niet thuis. Nu weer voorlopig over gestapt op een benzine 4takt van Kymco. Rijdt altijd, nooit problemen en verbruik 1:44.

Zodra de grote merken zoals Yamaha, Suzuki, Honda op de markt komen met e-scooters koopt ik er direct een.
Waarom? de wereldwijde ervaring van Service netwerken, KWALITEIT, GARANTIE, . Over 20 jaar kan je nog onderdelen krijgen. Die Chinese dingen met die rare merknamen zijn dan al lang verdwenen. Al na een jaar is er niets meer te vinden. En daar sta je dan met je scooterttje van 1800E tot 2700E en meer.........

Wat een onzin verhaal,

Jou 4takt kymco is ook in Azie gemaakt voor een habbekrats. Het heeft jaren geduurd voordat Kymco met een degelijke scooter kwam waaraan de retail hun handen vuil wilde maken. in 2008 en zelfs in 2009 kon je bijna nergens terecht met een defecte 4 takt scooter. Deze elektrische scooters daarentegen zijn onderhoudvrij, bespaart geld en als er iets stuk gaat is dat erg makkelijk door je dealer te verhelpen. Je kan er zelfs mee terug naar de importeur voor problemen! Dat je dealer niet thuis gaf is niet de schuld van je scooter.

Kortom nieuwe techniek heeft tijd nodig. Qwic en de overige merken zijn nu juist een grote voorsprong aan het opbouwen tegenover Yamaha en Honda! De rede dat Yamaha en Honda nog niet zijn begonnen is puur commerciËel. Er valt nog geen geld aan te verdienen. (ze kunnen dus niet concurreren met de chinese merken qua prijs)

Ik rijd op een Qwic emoto87 met lood zuur accu's en hij bevalt me prima. 1 keer een defect gashendeltje gehad en die was binnen 15 minuten vervangen. Over een jaar laat ik mijn accu's vervangen door een Lithium ion accu set en ben dan al 3 jaar een trotse elektriche scooter eigenaar voor dezelfde prijs als de gemiddelde benzine scooter.

JOhn
johnretro

Berichtdoor Frits op ma 25 okt 2010, 15:46

Ja dat bedoel ik 1299euro. Dat is een van de goedkoopste. Ik heb mij laten vertellen dat die dingen ingekocht worden voor 200e-300euro.

Natuurlijk komt de Kymco uit China......alleen China zegt dat Taiwan van hun is, maar volgens mij is het een aparte staat.
De Kymco fabrieken maken veel onderdelen voor Suzuki. Ook bouwen ze in licentie voor Honda. Nee, natuurlijk is dit niet echt een top merk. De enige sterke scooters zijn van Yamaha en Honda. Ik heb zelf nog een Honda Zoomer NPS50. Een 4tak met 3weg kat, lambasonde, koelstofgekoeld, 4kleps 8pk blok. Met injectie. Verbruikt 1:60. Natuurlijk daar gaan we weer: hij maakt minimaal lawaai. Je hoort hem nauwelijks. Er staat nu 45000KM op de teller. Gaat nog een keer 50.dzkm mee.
Ik zie geen enkele electrische scooter dit na doen. De electromotortjes wel maar de constructie niet. PRUTS!!

Qwiq gaf niet thuis met die emoto. Op e-mails werd niet gereageerd. Terwijl ik met het ding, slechte remmen mij bijna te bartsten reed tegen een auto. Ik heb alle verbeter tips aan hun doorverteld. Nu hebben ze dan er een remschijf voorop gemonteerd. Veel succes ermee.

De Yamaha die nu uit komt lijkt ook op een Sachs, maar kijk eens naar de constructie........ik heb er graag 2300e voor over.
Nu voorlopig nog even op benzine. Dit is transitie naar electro.
Frits

Volgende

Keer terug naar Elektrisch Vervoer | Evenementen