advertentie:

Mondial de l'automobile de Paris 2008

Elektrisch Vervoer bijeenkomsten, beurzen, lezingen, festivals, markten, demo dagen, etc.
Forumregels
In dit forum kan een evenement aangekondigd worden. Tevens kan dit forum gebruikt worden om na te praten over het evenement.

Mondial de l'automobile de Paris 2008

Berichtdoor Race_Planet op vr 10 okt 2008, 00:28

Één van de grootste autoshows ter wereld is nu bezig in Parijs.
Ben zelf net geweest en heb me ogen uit gekeken!!!

Er is daar ook al veel nieuws over elektrische oplossingen en er staan een aantal elektrische voertuigen.

Zelf heb ik ook mogen rijden in de Elektrische Smart :P

http://www.mondial-automobile.com/
Race_Planet
Beheerder
Beheerder

Re: Mondial de l'automobile de Paris 2008

Berichtdoor Exuimtum op ma 20 okt 2008, 18:43

Gelukkige! :D 8-)

Mooie site :)

In Noorwegen is binnenkort ook weer een groot evenement op dat gebied en ik meende van mijn Noorse maat dat serieus verstaan te hebben.

En kijk, zo doen hun dat:
http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=193155&location=

Ze zijn er verder mee als ons en wie daar echt iets aan het milieu doet wordt ook echt beloond door de overheid want het kost je daar bijna geen moer. De Th!nk jomt van hun en die loopt op LiFePo4 Li-ion cellen en ik ben eerder heïntresseert in de prijs van een nieuw accupack dan in de auto zelf want die zal niet snel kapot gaan. Elektromotoren gaan zelden kapot en als ze kapot zijn is het mankement ook veel sneller te vinden wat arbeidskosten bepaard. Doe je het nog slimmer dan gaan ze de markt op van de startmotoren. Bij een defect krijg jij een gereviseerd exemplaar mee en maken je ze kapotte vervangen motor om die weer gereviseerd in een andere auto te stoppen, dus jij bent met een uurtje weer de weg op en hun zullen het geheel rustig bekijken en jij wacht nergens op.
Zo werkt mijn FietsNED dealer ook. Nu is mijn elektrische scooter niet goed meer want de accu's zijn defect en hij waarschuwde mij dat het wel eens een hele zware zaak kan gaan worden, dus kreeg ik een elektrische leenfiets mee waar ik mijn review over heb geschreven. Dat is een goede vervanger en gezond ook nog en ik kom waar ik zijn moet en ik kan wederom laden bij aankomst. Door verbouwing bleek dat niet meer te kunnen, maar na de verbouwing wel weer mogelijk om op de uni bij te laden en dat fietst toch even wat prettiger. Ik haal het wel zonder bijladen, maar dan consumeer ik minimaal 70-90% uit de accu's. Als er weer nieuwe accu's in mijn scooter zitten haal ik dat ook makkelijk. De fiets geeft na 25-30 km toch aan dat de accu toch zwak wordt, maar nog niet zonder ondersteuning gezeten. Ik ben dan ook best stevig van bouw en zo'n fiets moet dat wel meeslepen. Dan lekker wind tegen en de pret kan niet op want dan krijg je al na 20 kilometer te zien van dat hij zwak wordt.
Deze accu is voor mij afdoende want ik kan na 15 kilometer al weer bijladen als het moet en heb de 30 kilometer al moeiteloos gehaald op een lading, maar het zou wel wat beter hadden gemogen. Dat geld ook voor de Th!nk en de Smart. Hoever kun je ermee en trek daar eens 25% vanaf ;)

..en ik ben ook een man ;) Ik hou ook wel eens om het pedaal lekker tegen de bodem te houden op een stille weg :oops: Ik heb zelf geen auto, maar ik kan altijd een auto van mijn ex lenen want na de relatie is wel een zeer hechte vriendschap ontstaan en ze weet hoe ik rij en dat is verantwoord, maar lekker doorplanken is niet altijd gevaarlijk, alleen weten veel mannen met wat teveel testosteron niet wanneer wel en niet ;)

Die auto in de file die van rij tot rij gaat. Daar erger ik me aan en als we allemaal in onze rij blijven zijn we even laat thuis, dat is eerlijk. Hiep hoi, meneer heeft 300 meter gewonnen en betaald er een volle liter benzine voor, idi**t. Dat is het probleem.
Ook kijkgedrag bij een ongeluk (vandaag op de Koenen en Sander show (elke werkdag op 3FM van 16-19 uur)) is lekker voor filevorming. Als we nu eerst eens leren rijden :cry:
Ik heb in de 10 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nimmer iets hoeven te verhalen op de verzekering en zat aan max no claim, maar ik mis de auto wel en zeker een elektrische want ik hoef nooit echt ver en als ik naar het strand ga pak ik de trein en niet de auto (wel afgeleerd na 4 uur file!), dus een elektrische auto die 200 km in range heeft is genoeg voor mij voor zover ik kan zien. Alles waar ik van hou en waar ik moet zijn zit in een cirkel met een diameter van 40 kilometer (radius is dus logischerwijs 20 kilometer van het middelpunt), dus genoeg, maar nu het geld nog :mrgreen:
Exuimtum
EVN Forum Major
EVN Forum Major

Re: Mondial de l'automobile de Paris 2008

Berichtdoor Loki000 op vr 26 dec 2014, 13:25

Voor de mensen die interesse hebben in zoiets als dit. Wij kunnen dus voor 1700 euro een downhill fiets op deze manier elektrisch maken.
Dat is dus een degelijk accu systeem (72v , 10c dus 160amp maximale ontlading) , 45/65amp controller
, crystalyte 3525 hightorque of highspeed motor, 1000watt 10ampere super lader en de overige bekabeling en beveiligingen. Optioneel een uitgebreide display waar zo'n beetje alles wat er met de accu gebeurd op af te lezen is.
Ook kunt u hiermee de trekkracht en top snelheid instellen.
Met een normale xc mtb zou dit ook kunnen maar een degelijk frame met dikke zware dropouts (het gedeelte waar het achterwiel in zit) is aan te raden met deze trekkracht. Ook is de 20cm veerweg geen luxe met deze snelheden.
Dit is dus niet voor commerciële doeleinde maar gewoon voor de fun dus we geven ook geen garantie en verwachten medewerking en meedenken in het bouwproces-.
Lijkt me heel tof om een klein groepje te beginnen met dit soort fietsen en eens in de zoveel tijd ergens een bos onveilig te maken
Get fast success in 70-417 - exam and testking exam questions by using C4090-451 - exam - my braindumps.We also offer nova and www.kumc.edu for your prep of Florida National University
Loki000

Keer terug naar Elektrisch Vervoer | Evenementen