advertentie:

kijk uit met Riese Muller fietsen

Alle informatie per merk en type Elektrische Fiets
Forumregels
Vermeld in het onderwerp van het forum het Merk en het Type van de elektrische fiets

kijk uit met Riese Muller fietsen

Berichtdoor iceman op wo 28 jun 2017, 10:56

na mijn ervaring met een elekrische Qwic scooter ben ik overgestapt op een Riese Muller Charger HS. na bijna drie jaar rijden ben ik over de fiets op zich tevreden.... zolang hij rijdt. onderstaande wil ik even kwijt. lees dit aub voor je overweegt ook van dit merk een fiets aan te schaffen. de hulpvaardigheid en service vanuit mijn fietsenmaker is ronduit goed. echter zijn zij voor het verlenen van hun service weer afhankelijk van de importeur of fabrikant en in die zin is in mijn optiek Riese Muller een belabberd bedrijf. Eerder een probleem gehad met roest aan de voorvork, een oplossing heeft meer dan een maand laten op zich. de bewuste voorvork was (mijn fiets was toen 1,5 jaar oud) niet meer leverbaar. aangezien deze niet leverbaar was is een ander type voorvork na veel gedoe opgestuurt. vervolgens pasten de oude spatborden niet op de nieuwe voorvork waardoor ook die vervangen moesten worden, al wilde de importeur dat eigenlijk niet doen. vervolgens zat een fout in een onderdeel van de voorvork waardoor deze, of speling had of niet goed kon sturen. uiteindelijk is het opgelost, maar ik heb toen bijna een maand niet kunnen fietsen.
ruim anderhalve maand geleden een nieuw probleem. het lager van mijn voorwiel was kapot. Riese Muller gaf aan het onderdeel voor het weekend te versturen, maar heeft dit nooit gedaan. mijn dealer heeft tevergeefs contact gezocht. zowel via mail als telefonisch antwoorden zij niet. het bewuste lager was dusdanig specifiek dat het niet bij Shimano besteld kon worden en de fabrikant zou het op voorraad moeten hebben wat dus niet het geval is. uiteindelijk is er een compleet nieuw wiel via een andere route in gezet.
te zot voor woorden dat van zo'n dure fiets geen onderdelen op voorraad zijn bij de fabrikant van de fiets. nog slechter dat mijn fietsenmaker geen service krijgt van de importeur in Nederland.
Mijn buurman heeft ook een Riese muller en ook hij had dit probleem. zeer lang moeten wachten op zijn lager van het voorwiel en uiteindelijk uit pure frustratie maar in Duitsland ergens een nieuw voorwiel aangeschaft. mijn fietsenmaker gaf aan dat een collega uit Leusden, die in een half jaar wel 50 van deze fietsen had verkocht eveneens geen goede service krijgt van Riese Muller.
Ik wil dus niet zeggen dat dit slechte fietsen zijn. sterker nog, het is de beste fiets waar ik ooit op heb gereden.
maar let op, als je onderdelen kapot gaan dan hoef je op de service van Riese Muller niet te rekenen. wees gewaarschuwd voor aankoop van dit merk fietsen!
iceman
EVN Forum Major
EVN Forum Major

Keer terug naar Elektrische Fietsen | Informatie, onderhoud en oplossingen