advertentie:

storingen giant twist

Alle informatie per merk en type Elektrische Fiets
Forumregels
Vermeld in het onderwerp van het forum het Merk en het Type van de elektrische fiets

storingen giant twist

Berichtdoor poccino op za 27 jun 2015, 21:26

Het betreft een Giant Twist uit 2008 met dubbele accu,s.
De fiets ziet er nog als nieuw uit en aan alles is te zien dat deze weinig gebruik is. Is een prima fiets voor boodschappen en korte ritten. door de dubbele accu's is de fiets wel zwaar.
Maar nu mijn probleem.
Sinds enige tijd valt soms de ondersteuning uit. Motor pakt dan wel of niet op. Stoppen en de schakelaar uit en aan zetten en de fiets zoemt weer. Maar het uitvallen gebeurt steeds vaker. Dus er zit ergens rottigheid.

Ben met fiets bij de giant dealer geweest en deze heeft de krachtsensor gekalibreerd.
Deze calibratie gaat als volgt : schakelaar uit. op symbool lampje blijven drukken en keuze schakelaar aan zetten.
Met de potmeter op de controller deze zodanig verstellen dat de laatste ledjes op display gaan branden.
Wat er wel gebeurde is dat het potmetertje even verdween(Los??) en na een beetje pielen weer tevoorschijn kwam.
Vervolgens naar huis gefietst en alles leek goed te werken. Maar vandaag weer storing gehad!!
In de kalibratie stand zie ik dat de laatste twee ledjes branden. en de ledjes reageren ook als ik op het pedaal trap bij stilstand.
Mijn vragen.
verdenk dat de potmeter los zit op de printplaat controller.
Is deze te solderen of is alles ingegoten.
Ben ik bij vervangen van de controller gebonden aan de dealer of is er een alternatief.
een werkplaatsboek zou ook welkom zijn. Net als een olyslager bij auto's.
is een krachtsensor door te meten.
poccino

Re: storingen giant twist

Berichtdoor laland op zo 16 apr 2017, 13:15

Ik heb precies hetzelfde zou ook graag willen weten wat er aan de hand is : :roll:
laland
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Ruudvdw75 op wo 11 apr 2018, 14:04

Lijkt inderdaad een elektra probleem op de printplaat (durf niet te zeggen welk component). Het binnenwerk van de Giant Twist accu's is relatief eenvoudig en de accu's zijn in die zin niet heel 'intelligent'. Ik weet dat er een partij is in Tilburg die bij het repareren van de oudere Giant accu's ook de printplaat vervangt (https://www.fietsaccu-revisie.nl/ebike- ... erij/giant). Dat zou je eventueel kunnen overwegen als ook de cellen al wat ouder zijn? De cellen zitten in ieder geval niet ingegoten, dus je zou ook zelf kunnen proberen te solderen als je niet zo veel wil uitgeven.
Ruudvdw75
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Hansrepair op di 04 sep 2018, 00:05

Kan het niet een slecht contact zijn in de keuzeschakelaar voor links of rechtse batterij?
Hansrepair
EVN forum Rookie
EVN forum Rookie

Berichtdoor Anticky op zo 25 nov 2018, 23:24

Al aan de remonderbrekers gedacht?, even loskoppelen en proberen.
Anticky
EVN Forum Admiral
EVN Forum Admiral

Keer terug naar Elektrische Fietsen | Informatie, onderhoud en oplossingen